AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Hva er forskjell på profilering og merkevarebygging? Ser at begge kan oversettes til branding på engelsk. Stemmer det? Andre alternativer? Anonymkode: 5aeb4...a9d
Druid Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er forskjell på profilering og merkevarebygging? Ser at begge kan oversettes til branding på engelsk. Stemmer det? Andre alternativer? Anonymkode: 5aeb4...a9d Profilering ser jeg stort sett blir brukt til å gi ett selskap en gjenkjennelig tilstedeværelse. Du skal kjenne igjen merkevaren basert på at alle deler av din tilstedeværelse er samkjørt. Så det handler om logoer, farger, lyder, reklamestruktur, måte å presentere selskapet på. Det engelske ordet her ville være "branding". Merkevarebygging vil tilsvare "brand buidling" eller "building the brand"; altså ett sett med initiativer og aktiviteter du knytter til brandet ditt for å fortelle hvem du er og hva du vil. Logo, farger og symboler, er profileringen av Red Bull; hvem de klistrer det på er merkevarebyggingen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 0 Advanced issues found ▲ 13 minutter siden, Druid skrev: Profilering ser jeg stort sett blir brukt til å gi ett selskap en gjenkjennelig tilstedeværelse. Du skal kjenne igjen merkevaren basert på at alle deler av din tilstedeværelse er samkjørt. Så det handler om logoer, farger, lyder, reklamestruktur, måte å presentere selskapet på. Det engelske ordet her ville være "branding". Merkevarebygging vil tilsvare "brand buidling" eller "building the brand"; altså ett sett med initiativer og aktiviteter du knytter til brandet ditt for å fortelle hvem du er og hva du vil. Logo, farger og symboler, er profileringen av Red Bull; hvem de klistrer det på er merkevarebyggingen. Tusen takk! Forstår jeg det riktig om at profilering handler om at det skal gå en rød tråd i hvordan f.eks. produktet skal fremstå, mens merkevarebygging består av utvikling av markedsføring/PR tiltak som bygger opp om produktets identitet osv.? Med andre ord at profilering er en del av merkevarebygging, men at merkevarebyggingen handler om fokus på selve initiativene og aktivitetene? Anonymkode: 5aeb4...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå