Gå til innhold

Din ærlige mening om kollegaene dine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser stadig det dukker opp tråder om folk som føler seg misforstått/oversett på jobb. La oss prøve å få litt klarhet i dette: hvordan ser du egentlig på kollegaene dine? Kanskje dette kan være til hjelp for noen. Jeg kan starte.

Kollega 1: ung mann. Veldig utadvendt. Snakker høyt, ler masse, virker som han er kollegiets "kjæledegge". Alltid en morsom kommentar på lur.

Min mening: dette er hans eneste modus. Å være klasseklovn. Jeg prøvde en gang å ha en samtale om et litt alvorlig tema med ham, da ble han helt flakkende i blikket, begynte å stotre, visste ikke hva han skulle si. Nå er jeg også med og ler overbærende av alt han sier, sammen med de andre. Han får jo ikke til annet.

Kollega 2: veldig avslappet fyr. Går konstant i treningsklær, men trener aldri. Er arbeidsplassens verneombud, men driter selv i all HMS og regler. Er "kul" og laidback og stresser ikke med å ta ting så alvorlig.

Min mening: lat faen.

Kollega 3: middelaldrende dame, som har en sarkastisk skarp kommentar til alt. Fraskilt og alene, og sitter hjemme og leser nettaviser og ser nyheter etter jobb. Er oppdatert på absolutt alt, og har en mening om absolutt alt. Føler seg viktig og intelligent, litt over alle andre. "Har du ikke fått med deg det?".

Min mening: triste greier. Syns egentlig bare synd på henne. Tomt og meningsløst liv.

Anonymkode: 6fc99...4e8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til novembers mest dømmende tråd, for alle som trenger redusert tro på menneskeheten. 

Anonymkode: bed4b...5f5

• Liker 27
Skrevet

Klarer ikke å skrive om mange av dem uten å klikke, så da skriver jeg heller om de jeg liker:

- Ung mann, fortsatt student. Utrolig faglig sterk, i tillegg til at han er effektiv. Litt stille i lunsjen, deler ikke så mye, ler alltid forsiktig. Men han er alltid hyggelig og blid. Pliktoppfyllende.

Min mening: han fortjener bedre enn denne bransjen. Gjør rett og slett en svært bra jobb, og jeg håper han går til et mye bedre firma når studiene er over. Og får dobbel lønn av hva vi betaler han.

- Ung kvinnelig praktikant: søt og forsiktig, gjør en middels god jobb, bruker ganske lang tid, men ender opp med kule resultater. Veldig sjenert, og opptatt av sminke.

Min mening: klassisk praktikant, som bare trenger litt mer erfaring. Kanskje bør hun studere en litt annen retning. Nydelig jente :)

- Vaktmesteren på bygget. Litt brautende og snakkesalig, stikker innom heeele tiden. Bruker lang tid på å fikse ting.

Min mening: sosial og arti fyr som er lei av jobben sin 😅

Det er de jeg liker. Hele 3 stk, og den ene jobber ikke i firmaet en gang. Ja, jeg er på vei bort. 

Anonymkode: 2a1e0...ea7

• Liker 5
Skrevet

Kollega nr 1: Veldig utadvendt og imøtekommende i forsamlinger(spill for galleriet), hermer og immiterer andre kolleger, vitser på deres bekostning høylytt i åpent landskap. Tror han er verdens navle, kan alt og vet alt. Holder meg langt unna ham. 

Kollega nr 2: Svarer ved tiltale, hilser aldri, sier aldri hadet til meg. Vi lunsjer ved langbord hver dag. Hun liker ikke meg går jeg ut i fra. Æ

Anonymkode: e97c0...9ff

Skrevet

Mine kolleger er alle flotte mennesker med mange ulike personlighetstrekk og kvaliteter.

Anonymkode: d6f5c...0ab

• Liker 12
Skrevet

Har 98% gode kollegaer. Vakre, snille og omtenksomme. Siden vi jobber i omsorgsyrke er det jo en vesentlig del. Av si 40 arbeidere, er det 3 som kanskje burde velge annet yrke enn omsorg. Så da kan man jo ikke klage😊

Anonymkode: 163b7...35d

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mine kolleger er alle flotte mennesker med mange ulike personlighetstrekk og kvaliteter.

Å, du er en sånn en 🙄

Jeg liker stort sett kollegaene mine, og stortrives på arbeidsplassen. Men jeg syns det er moro å reflektere rundt at de ikke nødvendigvis opptattes slik de selv tror. Forventer naturligvis det samme tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Synes jeg har ganske fine kollegaer jeg, så klart er det situasjoner der de kanskje har sagt noe stikkende, eller kanskje ikke alltid vært like flink til å jobbe, men faen heller jeg setter pris på den gjengen. De har lov til å gjøre feil, være litt teite osv. Liker arbeidsplassen min godt foreløpig.

Anonymkode: 5103a...2c7

• Liker 5
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Å, du er en sånn en 🙄

Jeg liker stort sett kollegaene mine, og stortrives på arbeidsplassen. Men jeg syns det er moro å reflektere rundt at de ikke nødvendigvis opptattes slik de selv tror. Forventer naturligvis det samme tilbake.

Jepp, jeg er en sånn en:)

• Liker 10
Skrevet

Folk går jo gjerne inn i en rolle på jobb? Jeg er kun profesjonell og har null meninger om kollegaene mine. Men regner med at de tror at jeg går og legger meg i en kiste etter jobb.

Anonymkode: 8ee09...f81

• Liker 1
Skrevet

Jeg har stor respekt for kollegane mine, de er hardtarbeidende og omsorgsfulle ovenfor brukerne vi jobber med. Alle bidrar positivt til arbeidsmiljøet og ingen prøver å lure seg unna. Flotte folk rett og slett ❤️❤️

Anonymkode: 07a53...409

Skrevet

Har bare èn kollega, og egentlig liker jeg han godt. De eneste to tingene som kan gjøre meg sprø er for det første at han alltid er så vanvittig jovial når det er andre tilstede. Har en helt annerledes og veldig høy latter og ler av absolutt alt som blir sagt. Ikke verdens undergang akkurat, men siden det skiller seg veldig fra sånn han er ellers, så blir det litt rart. 

Det andre er at han aldri tar initiativ til å fikse ting eller finne løsninger. Fordelen er at han godtar alt jeg kommer på, men det er slitsomt å alltid måtte løse eventuelle problemer selv. Han virker også til å være nærmest blind for søl og rot, hvis ikke han fått spesifikk beskjed om at xxx må ryddes eller vaskes, og helst til faste tider. Sier jeg «husk å sjekke etter søl på gulvet ved siden av søppelbøtten hver kveld», så gjør han jo det. Hvis jeg derimot ikke sier det, så kan det være yoghurt- og kaffesøl og ligge et ekkelt bananskall på et godt synlig sted, uten at noe blir gjort. 

Anonymkode: 6b4d0...3c0

Skrevet

Åh, en av mine favoritt ting er å lese slike beskrivelser ☺️ Skulle ønske mine kollegaer og andre kunne skrivet slike om meg, bare helt ærlig uansett om de hadde  en negativ, positiv eller mer nøytral mening. Og at jeg kunne fått lest dem. Hadde vært litt kult, men ikke akkurat helt mulig da sikkert veldig få vil ærlige om det de mener er negativt 🙂

Anonymkode: dfdb0...16b

• Liker 5
Skrevet

Leste denne i pausa i dag, så jeg fikk heller vente til jeg kom hjem fra jobb med å svare. 

Kollega 1: veldig hyggelig og ålreit dame i 50 årene. Vimsete, fort sliten, lar et slitent og dårlig humør gå utover andre kollegaer. Likevel generelt hyggelig, men med tydelige dårlige dager. Og da vet hun ikke noe om sosiale antenner, virker det som. 

Kollega 2: dame i 60 årene, veldig tydelig og bestemt på hvordan hun vil ha ting. Ofte formaninger og irettesettelse fra henne til alle rundt. Hun har en tendens til å være frekkere med vikarer enn faste ansatte. Samtidig litt humor så lenge det er på den rette måten.

Kollega 3: dame i 30 årene. Kontrollert, omsorgsfull og bestemt. Kan vise tendenser til å være vimsete, men har masse selvironi. Prater ofte om sine ting, spør om andres, viser interesse, sier ifra når hun har dårlige dager. Liker henne godt som person. 

Kollega 4: dame i 40 årene. Snakker mye om seg selv, sine problemer og veldig mye personlige ting hele tiden. Kommer bort midt i arbeidstiden for å fortelle om ting man kan ta med en psykolog. Har en tendens til å baksnakke andre, men mener ikke noe med det. Masse humor og omsorg likevel. 

Det er flere jeg jobber med, men de fleste er som disse 4 på sine måter. 

Anonymkode: 6b642...8e3

Skrevet

Kollegaene mine: 

vi ler sammen, samarbeider godt, vi deler ting med hverandre, støtter hverandre og oppmuntrer hverandre. Jobber i barnehage og vi er som en stor familie hele gjengen 

Anonymkode: 797cd...d41

• Liker 5
Skrevet

De fleste folka jeg jobber med er supernice :) men, som i all bedrifter er det noen dagdrivere her og... Faktisk så mange at jeg ikke kan ramse opp alle, for jeg blir for irritert på det. 

Men, kollega 1 hos meg: middelaldrende dame med klassisk A4 liv, samboer og to barn. Barna styrer livet hennes, mannen har hun ikke øyne for annet for penger og at han skal bidra litt med barna. Hun lar ofte hjemme-livet styre arbeidshverdagen, og sitter i mailer med sfo/skolen og familiegrupper og aktiviteter og jeg vet ikke hva. Med en gang det er det minste antydning til at barna hennes får tilsnakk eller ikke bli invitert på ting blir hun helt hysterisk. Da er det telefoner i gjerne 20-30 minutter hvor hun prøver å løse flokene. D.v.s  tilsynelatende floker. Hun er lett hysterisk for det minste, takler ikke å få klager/tilbakemeldinger, og har i en alder av 52 ikke vett på å ha ryggrad eller egne meninger. Snakker høyt hele tiden og er dum som  et brød, stort sett hele tida. 

Kollega 2: gammel dame på 69, meget bestemt på at det hun mener alltid er rett. Krever å få goder, og at alle skal gjøre ting for henne. Men skal hun hjelpe? Tja, det kommer an på dagsformen... 

Kollega 3, ganske ny ringevikar. Eller, vært her ca et år litt til og fra. Liker å fortelle andre hva de skal gjøre, men blir sur om hun får  beskjed om gjøre det selv. Får hun beskjeden tilbake om at det er en oppgave for henne, sier hun bare ok - men gjør ingenting med det. 

Listen kunne vært lenger, men det får holde. Vil jo ikke klage for mye heller liksom... 

Anonymkode: c291a...ee3

• Liker 3
Skrevet

Kollega 1 Muntrasjonsråd, klovn og flørt.

Kollega 2 Flittigper, seriøs og ikke tid til lønsj.

Kollega 3 Dørgende lat, flust med feil, trøtt og småfeit. Pappalivet.

Kollega 4 Stam, sexy og dyktig.

Kollega 5 Sjukmeldt hele tiden, husker ingenting og er perfekt.

Anonymkode: 9a39d...b25

Skrevet

ja har mange kollegaer men

sjef/styrer: hyggelig men vimsete, bruker lang tid på å få ting unnagjort, skal alltid være «hyggelig» så han tørr ikke så ifra når noe er galt. Glemmer mye

leder 1: morsom men veldig på å være positiv hele tiden som er drit slitsomt

leder 2: lat, sjenert, alltid sykemeldt men ellers hyggelig å prate med og morsom når man først blir kjent. Tar aldri initiativ til arbeid

kollega: veldig god i arbeidet, gjør mye, hyggelig og snill med alle

kollega: litt fake, men ellers hyggelig 

leder 3: veldig sjefete, skal alltid vise hvor streng hun er og føler seg kul av den grunn

leder 4: veldig hyggelig og søt jente men litt nørd

kollega: hyggelig og sjenert kar

kollega: snill jente

Anonymkode: 09486...b72

Skrevet

Godt over nitti prosent av de kollegaene jeg har er ganske greie altså!                            

Men det er ganske vanskelig å unngå en og annen tusseladd...    

Anonymkode: 6c158...966

Skrevet

Hater dem!!

Anonymkode: 02f17...1d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...