Karilu Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Hei, jeg bruker vanligvis briller, men noen dager i uken hvis jeg skal noe spesielt bruker jeg linser. Har månedslinser nå, og lurer på om det er farlig å bruke disse lengre enn en måned? Hvis jeg i løpet av en måned kun bruker de 15 ganger, kan jeg da for eksempel ha de i to måneder så lenge jeg er nøye med oppbevaring når jeg ikke bruker de? Noen som vet?
Blekkulfina Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Ingen ekspert, men det vil jeg tro går helt fint! Jeg merker på mine når jeg har brukt dem for lenge, da svir det skikkelig i øynene når jeg bruker dem, men ikke noe mer alvorlig enn det😊
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Optiker som jeg følges opp av sier nei til dette. Nå har ikke jeg gått i dybden på dette da jeg uansett bytter hver andre uke (toukers linser). Hvorfor velger du ikke en annen type linser hvis du ikke har behov for å bruke det så ofte? Det er vel kanskje mer lønnsomt for deg å velge dagslinser når du bruker linser så sjeldent? Anonymkode: 84ec0...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Ei venninne av meg bruker månedslinser i opptil 5 mnd i strekk, hun har gjort det i alle år, optikere sier det går helt fint. Anonymkode: 5212f...501
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 Med så sporadisk bruk ville jeg gått over til dagslinser. Det er ikke bra å bruke linsene lengre enn det man skal sier min optiker og øyelege. Anonymkode: ba173...1fa
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 Jeg satt i månedslinsene, og brukte de døgnet rundt i 6-7 uker, merket når de var ferdige. Holdt på slik i 10+ år frem til jeg tok Lasik (synskorrigerende operasjon). Da var øynene mine i tipp-topp stand. Men når man tar de ut og inn på den måten øker man jo sannsynlgheten for bakterier og grums. Så støtter forslaget over om dagslinser. Ser for meg at det både blir billigere, og er bedre for øynene. (selv sluttet jeg med slike ene og alene fordi jeg ville ha godt syn også om nettene - derfor døgnlinser) Anonymkode: 75687...7de 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 Går fint til den dagen det skjer noe...da blir det tårer og huff stakkars meg... Anonymkode: 8bb8e...3fd
Fortauet Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 Jeg bruker mine mnd-linser i opptil ett år. Merker fort npr det er tid for utskifting 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 Ikke gjør dette hvis du bruker linser som bare ligger i saltvann om natta, da kan det fort gå galt. Ellers er det stort sett greit. Man merker det når de ikke er rene lenger. Anonymkode: 8c984...9b3
Karilu Skrevet 19. november 2019 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2019 Takk for masse svar. Brukte dagslinser før, men siden jeg ofte sover ulike steder uten å planlegge hvor lenge jeg skal bli (familie, hjem, kjæreste osv), tar jeg enten med for mange eller for få. Følte at jeg hadde dagslinser overalt
udiskutert Skrevet 19. november 2019 #11 Skrevet 19. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør dette hvis du bruker linser som bare ligger i saltvann om natta, da kan det fort gå galt. Ellers er det stort sett greit. Man merker det når de ikke er rene lenger. Anonymkode: 8c984...9b3 Hvorfor kan det gå galt hvis du bruker linser som ligger i saltvann om natta? Bruker mange saltvann i stedet for linsevæske? 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #12 Skrevet 19. november 2019 Min optiker sier at det går helt fint. Jeg er vant til å strekke mine til å vare i to mnd (bruker de sikkert i én mnd til sammen i løpet av den tiden), men da merker jeg at jeg trenger å bytte når tiden nærmer seg. Anonymkode: 81259...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå