Gå til innhold

Gratis mat = fråtse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker at det ikke er noe problem så lenge det er nok til alle. Av og til har vi pizza på jobben, men det er ment som en hyggelig gest og ikke at vi skal spise oss stappmett. Da er det ganske kjipt når de første hiver innpå en hel pizza alene slik at vi som kommer litt senere ikke får noe i det hele tatt. (vi har lunsj i to bolker. Første pulje 1100 og andre pulje 1130). Det har skjedd noen ganger, enda kollegaer påpeker at alle må få et stykke, eller at sjefen sier at det er beregnet 3 stykker til hver.... 

Samme gjelder kake. Den første personen tar et enormt stykke slik at de siste ikke får.... 

Det er dritsekk oppførsel. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det for en frokost? Nå er det jo forskjell på å spise en ordentlig frokost og å overspise. Det du gjør havner jo ikke i noen av kategoriene. 

Anonymkode: 765d5...175

Jeg er ikke et frokostmenneske. Spiser som regel varm lunsj i stedet. Så ett egg og litt frukt, evt ingenting (har gått forbi hotellfrokosten mange ganger), er omtrent det samme som jeg spiser hjemme. Det var poenget mitt - at jeg ikke spiser mer eller annerledes enn jeg ellers ville gjort. 

Anonymkode: 50f2f...d91

• Liker 2
Skrevet

Når jeg er mett så er jeg mett, klarer ikke dytte i meg mer enn jeg har plass til, uavhengig om den er gratis eller ei. 

Skrevet
On 11/19/2019 at 1:48 PM, altflyter said:

Jeg tenker at det ikke er noe problem så lenge det er nok til alle. Av og til har vi pizza på jobben, men det er ment som en hyggelig gest og ikke at vi skal spise oss stappmett. Da er det ganske kjipt når de første hiver innpå en hel pizza alene slik at vi som kommer litt senere ikke får noe i det hele tatt. (vi har lunsj i to bolker. Første pulje 1100 og andre pulje 1130). Det har skjedd noen ganger, enda kollegaer påpeker at alle må få et stykke, eller at sjefen sier at det er beregnet 3 stykker til hver.... 

Samme gjelder kake. Den første personen tar et enormt stykke slik at de siste ikke får.... 

Det er dritsekk oppførsel. 

Enig, man bør ikke spise opp andres mat. Jeg fråtser, men jeg passer på å ikke spise andres mat. På jobben min er det heldigvis ikke et problem.  Defå gangene det bestilles pizza så spør sjefen hvor mye hver og en av oss skal ha og hvilken type vi ønsker. Så da ordner det seg ved at jeg sier jeg spiser en halv stor pizza. Ordner seg for arbeidsgiver også som slipper å bestille pizza som ikke blir spist. 

Om det kun var 2 pizzastykker per person så hadde jeg ikke tatt mer enn 2. Jeg spiser mye når jobben betaler, men jeg spiser ikke maten til mine medarbeidere. 

Anonymkode: 2209a...bb5

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber også med tankemønsteret mitt i forhold til mat. Nå fokuserer jeg på å spise sakte og tygge maten godt. Når jeg tygger maten legger jeg bestikk ved tallerken. Men det er fordi jeg sliter mye med magen, og visst jeg sluker maten blir jeg fort oppblåst og uvel.

Anonymkode: 19c40...86e

Skrevet
På 19.11.2019 den 11.16, AnonymBruker skrev:

Er på samme måte når det gjelder inkludert hotellfrokost.. Kan spise til jeg nesten sprekker. Helt idiotisk. 

Anonymkode: 0ed19...f57

Hjelper det om jeg avslører at det ikke er noe som heter inkludert? 🤐

• Liker 1
Skrevet

Litt merkelig hvis maten er gratis, da har jo noen andre betalt for den og man kan tillate seg å være litt ydmyk. Men har jeg betalt og det er buffet, så får den bein å gå på. 

Jeg var aktiv kroppsbygger før, og etter konkurranse pleide jeg å gå på pizza- og isbuffet. Da spiste jeg til jeg spøy, og så spiste jeg mer. Næsty, men jeg setter en knapp på at jeg spiste meg til en ganske god deal - og det er det som betyr noe 😎

• Liker 1
Skrevet

Da tror jeg jammen jeg heller hadde begynt å gå med veske, fryse ned når jeg kom hjem med rester, og spist senere. Ekkelt å fortsette å spise når man er mett.

Anonymkode: 14895...6d8

Skrevet
2 timer siden, bodyhack_petter skrev:

Litt merkelig hvis maten er gratis, da har jo noen andre betalt for den og man kan tillate seg å være litt ydmyk. Men har jeg betalt og det er buffet, så får den bein å gå på. 

Jeg var aktiv kroppsbygger før, og etter konkurranse pleide jeg å gå på pizza- og isbuffet. Da spiste jeg til jeg spøy, og så spiste jeg mer. Næsty, men jeg setter en knapp på at jeg spiste meg til en ganske god deal - og det er det som betyr noe 😎

Æsj. 

Jeg gidder ikke være menneskelig søppelbøtte. Jeg spiser passe mye, uansett hvem som betaler. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg jammen jeg heller hadde begynt å gå med veske, fryse ned når jeg kom hjem med rester, og spist senere. Ekkelt å fortsette å spise når man er mett.

Anonymkode: 14895...6d8

Selvfølgelig er ikke det ekkelt, spesielt å si.

Anonymkode: a46b0...ea1

Skrevet
7 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Æsj. 

Jeg gidder ikke være menneskelig søppelbøtte. Jeg spiser passe mye, uansett hvem som betaler. 

Situasjoenen jeg beskriver er ganske spesiell mtp hvor ekstremt mye man craver mat, så det er vanskelig å sette seg inn i for de som ikke har prøvd. Det er ikke sånn at jeg spiser til jeg spyr hver gang jeg er på buffet 😂

Men det er ganske stor forskjell på folk her, du spiser til du er passe mett, men noen føler behov for å bli skikkelig mett (dog, ikke i nærheten av det jeg beskriver over). Det handler mindre om hva man gidder eller ikke, og mer om hvordan kroppen fungerer. 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...