AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Trenger litt hjelp til å endre tankemønsteret mitt. Jeg vet ikke hvor fra jeg har dette, men med en gang jeg får gratis mat, så må jeg spise til jeg sprekker, det er jo gratis! Det er snakk om overtidspizza på jobb, jobbreiser og konferanser, osv. Klarer ikke å slutte å spise... Anonymkode: 73610...ecd 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Er på samme måte når det gjelder inkludert hotellfrokost.. Kan spise til jeg nesten sprekker. Helt idiotisk. Anonymkode: 0ed19...f57 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 Hø? Jeg spiser til jeg er mett. Fråtsing er en synd. Anonymkode: adb95...59d 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Jeg er også sånn. For meg hjelper det å fokusere på at jeg kan velge å spise eller å ikke spise. Litt vanskelig å forklare, men det blir som å minne seg selv på at du kan spise pizza senere også, det er ikke nå eller aldri. Jeg velger selv, og fokuserer på det, det gir mestring. Anonymkode: e584f...70e 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 Ser ikke problemet så lenge det er sunn mat du spiser deg stappmett på. Da går det bare lengre tid før man blir sulten igjen. Jeg spiser meg gjerne stappmett i sånne situasjoner, men forsyner meg bare godt av det sunne slik at det ikke er mye plass igjen til det usunne som jeg spiser litt av når jeg er ganske så stappmett. Anonymkode: 49eb6...1ad 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 Klarer ikke fråtse, er jeg mett så er jeg mett.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 Har dere dårlig råd? Jeg er glad når andre spiser mye da, så kan jeg la være uten at noen legger merke til det. Anonymkode: 6e8a1...55c 2
Gjest Pompom Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 Klarer ikke å stappe i meg mat. Jeg spiser som vanlig, om det så er julemiddag, hotellfrokost eller pizza jeg får gratis på kurs eller noe. Ikke fyll tallerkenen, vent et par minutter før du går å finner deg mer mat, da rekker du å tenke deg om, «er jeg egentlig sulten eller er det bare fordi maten er gratis?»
Gjest RoNo Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 Det er iallefall flere av oss... Vet ikke hva jeg skal si. Jeg skal i allefall aldri på all inclusive igjen. Det lærte jeg på den tunge måten. Etter å ha veiet mat og logget har jeg blitt mer bevisst på hva som er greit å fråtse i.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #10 Skrevet 19. november 2019 LOL. Hadde tenkt til å starte en helt lik tråd. På jobben vår betaler vi en liten sum måned for å kunne spise så mye lunsj vi vil. Siden jeg uansett betaler føler jeg at jeg bør spise mest mulig på jobb. Så dropper frokost hjemme og dropper som oftest middag hjemme(vi får middagsmat på jobb). Jobber selv på en arbeidsplass hvor mange har veldig god lønn(jeg har ikke god lønn). Så tenker enkelte ganger at de med god lønn sikkert ser på meg at jeg tenker økonomi der jeg fråtser. Men jeg har ikke lyst til å bruke mer penger enn nødvendig kun for å late som om jeg er rikere enn jeg faktisk er. Anonymkode: 2209a...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #11 Skrevet 19. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er på samme måte når det gjelder inkludert hotellfrokost.. Kan spise til jeg nesten sprekker. Helt idiotisk. Anonymkode: 0ed19...f57 Går ikke. Blir ukontrollert driting resten av dagen. Anonymkode: ac502...216
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #12 Skrevet 19. november 2019 Spiser ikke gratis mat. Er ikke fattig, og klarer fint å betale selv. Anonymkode: 59032...059
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #13 Skrevet 19. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spiser ikke gratis mat. Er ikke fattig, og klarer fint å betale selv. Anonymkode: 59032...059 Du betaler for deg i familiemiddager og slikt, du da? Anonymkode: ac502...216 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #14 Skrevet 19. november 2019 Jeg er også sånn - men samboer har lært meg noe jeg prøver å tenke som hjelper litt. Maten er et tilbud. Den er ikke et krav, jeg MÅ ikke spise alle tinga, det er mulig å velge fritt, men det er likevel bare et tilbud som jeg kan kontrollere hvor mye jeg velger å benytte meg av eller ei. (Men sist hotellopphold med jobb spiste jeg likevel ekstreme mengder kake...lærer sakte) Anonymkode: f392a...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #15 Skrevet 19. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du betaler for deg i familiemiddager og slikt, du da? Bare å invitere tilbake. Nå var det snakk om "overtidspizza på jobb, jobbreiser og konferanser, osv" Anonymkode: 59032...059
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #16 Skrevet 19. november 2019 Hjelper det å tenke at det er litt flaut? At du fremstår gnien? Man legger jo merke til de som spiser som om de aldri hadde sett mat før når maten er gratis og det snakkes vel litt om også. Hadde det vært under krigen så ville det gitt mer mening, men ikke i dag. Hvis man har veldig dårlig råd så kan jeg forstå det bedre. Anonymkode: 496be...2fb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #17 Skrevet 19. november 2019 Da hadde jeg vært smellfeit. Har omtrent 100 reisedøgn i året, bor på hotell, og spiser stort sett på farten - kan skrive regning på alt jeg kjøper av mat. Likevel overspiser jeg aldri. Kan fint ta et hardkokt egg og litt frukt, og se på tallerken på tallerken med pølser, bacon og brød fly forbi. Du tjener ingenting på å fråtse i mat, du får ingen ekstra verdier - tvert i mot, det vil koste deg mye etterhvert. Og det er ubehagelig, man ødelegger resten av dagen, blir sløv. Hvis du på toppen av det tenker over hvor billig mat egentlig er, at man enkelt kunne kjøpt alt dette selv, så har jeg aldri sett den store forskjellen på om jeg eller noen andre trekker kortet. Anonymkode: 50f2f...d91
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #18 Skrevet 19. november 2019 53 minutter siden, Pompom said: Klarer ikke å stappe i meg mat. Jeg spiser som vanlig, om det så er julemiddag, hotellfrokost eller pizza jeg får gratis på kurs eller noe. Ikke fyll tallerkenen, vent et par minutter før du går å finner deg mer mat, da rekker du å tenke deg om, «er jeg egentlig sulten eller er det bare fordi maten er gratis?» Jeg vet jo med meg selv at jeg spiser fordi det er gratis. Tar jeg ekstra porsjon ved hotellfrokosten så sparer jeg penger på lunsjen. Spiser jeg ekstra overtidsmat så sparer jeg penger på kveldsmat når jeg kommer hjem. Anonymkode: 2209a...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #19 Skrevet 19. november 2019 Jeg var også sånn før, men nå er det så mange anledninger der man får gratis mat at jeg ikke ser på det som noe storslagent lenger. Anonymkode: 765d5...175
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #20 Skrevet 19. november 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da hadde jeg vært smellfeit. Har omtrent 100 reisedøgn i året, bor på hotell, og spiser stort sett på farten - kan skrive regning på alt jeg kjøper av mat. Likevel overspiser jeg aldri. Kan fint ta et hardkokt egg og litt frukt, og se på tallerken på tallerken med pølser, bacon og brød fly forbi. Du tjener ingenting på å fråtse i mat, du får ingen ekstra verdier - tvert i mot, det vil koste deg mye etterhvert. Og det er ubehagelig, man ødelegger resten av dagen, blir sløv. Hvis du på toppen av det tenker over hvor billig mat egentlig er, at man enkelt kunne kjøpt alt dette selv, så har jeg aldri sett den store forskjellen på om jeg eller noen andre trekker kortet. Anonymkode: 50f2f...d91 Hva er det for en frokost? Nå er det jo forskjell på å spise en ordentlig frokost og å overspise. Det du gjør havner jo ikke i noen av kategoriene. Anonymkode: 765d5...175 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå