AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Jeg sliter litt med å finne godt tema og problemstilling. Dere med erfaring , hva er det lett å finne mye om ? Jeg tenker skrive noe om hvordan toddlernes medvirkning anerkjennes. Da kan problemstillingen f eks bli : "Hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for toddlernes medvirkning og subjektivitet?" Jeg tenker man her kan skrive om vennskap også, at venner skilles for å skape ro i gruppa osv osv. Anbefaler noen meg å vinkle det inn på noe annet ? Anonymkode: 012ee...664
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Vet ingenting om bacheloroppgaver, men har barn selv og jeg ville ha skrevet om fri lek i naturen, med ønske om å finne ut hvorvidt barn selv legger til rette for å utvikle motorikk, samarbeid osv. Hvis de slippes ut i stimulerende miljøer. Teorien min er at det gjør de😊 Anonymkode: c567a...469
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet ingenting om bacheloroppgaver, men har barn selv og jeg ville ha skrevet om fri lek i naturen, med ønske om å finne ut hvorvidt barn selv legger til rette for å utvikle motorikk, samarbeid osv. Hvis de slippes ut i stimulerende miljøer. Teorien min er at det gjør de😊 Anonymkode: c567a...469 Men akademisk skriving går ikke på personlige meninger, må rette det mot fagstoff. Så egne teorier passer dårlig hvis man ikke har faglitteratur som støttermopp. Anonymkode: e1bf4...a34 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ingenting om bacheloroppgaver, men har barn selv og jeg ville ha skrevet om fri lek i naturen, med ønske om å finne ut hvorvidt barn selv legger til rette for å utvikle motorikk, samarbeid osv. Hvis de slippes ut i stimulerende miljøer. Teorien min er at det gjør de😊 Anonymkode: c567a...469 Jeg er ikke ts, men barnehagelærerstudent til høsten, og synes dette høres veldig spennende ut. Likevel skal en hente inn materiale ( dersom den metoden blir valgt ) så jeg hadde virkelig sikret meg at jeg hadde fått brukt pensum, i tillegg så hadde jeg snevret inn problemstillingen slik den ikke ble for vid. Spennende problemstilling, men da blir det å tilapsse den slik at det blir en god problemstilling,med nok relevant litteratur, kanskje man kan knytte den opp mot mål fra andre instanser. Anonymkode: 42c13...f96
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men akademisk skriving går ikke på personlige meninger, må rette det mot fagstoff. Så egne teorier passer dårlig hvis man ikke har faglitteratur som støttermopp. Anonymkode: e1bf4...a34 Ingen egne teorier, faglitteratur (andres teorier ) skal fungere som en bærebjelke i hele teksten, kunsten er å finne riktige teorier tilpasset oppgaven du skriver om, og drøfte. Anonymkode: 42c13...f96
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 Jeg skal skrive om barn i naturen og friluftsliv, problemstillingen jobber jeg med. Anonymkode: 42c13...f96
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 ps. de er veelledig glade i teorien: "det støttende stillas" Anonymkode: 42c13...f96
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men akademisk skriving går ikke på personlige meninger, må rette det mot fagstoff. Så egne teorier passer dårlig hvis man ikke har faglitteratur som støttermopp. Anonymkode: e1bf4...a34 Uansett, hvis dette er et interessefelt så er det masse fagstoff som bygger oppunder disse meningene. Anonymkode: 8e55a...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 Anbefaler deg å motta veiledning på problemstilling (på høyskolen ikke gjennom KG) Anonymkode: 8e55a...4c2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #10 Skrevet 19. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å motta veiledning på problemstilling (på høyskolen ikke gjennom KG) Anonymkode: 8e55a...4c2 Refleksjoner er en ressurs, selvfølgelig er de eksperter på høyskolen, men det skader aldri med idemyldring. Anonymkode: 42c13...f96
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #11 Skrevet 19. november 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ingenting om bacheloroppgaver, men har barn selv og jeg ville ha skrevet om fri lek i naturen, med ønske om å finne ut hvorvidt barn selv legger til rette for å utvikle motorikk, samarbeid osv. Hvis de slippes ut i stimulerende miljøer. Teorien min er at det gjør de😊 Anonymkode: c567a...469 Ja det er egentlig ikke noen områder vi har hatt om , så jeg kan ikke skrive om det. Kanskje mer for de som har hatt fordypning i friluftsliv. Anonymkode: 012ee...664
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #12 Skrevet 19. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Refleksjoner er en ressurs, selvfølgelig er de eksperter på høyskolen, men det skader aldri med idemyldring. Anonymkode: 42c13...f96 Må ha en problemstilling først, så kan den endres. Anonymkode: 012ee...664 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #13 Skrevet 19. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må ha en problemstilling først, så kan den endres. Anonymkode: 012ee...664 Sant nok, holder på å lese meg opp om hva som er en god problemstilling, søker også etter andre bacheloroppgaver på nett, bare for å få ideer. Lykke til! Anonymkode: 42c13...f96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå