Gå til innhold

Det nærmer seg litt for fort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei uke igjen i morra, og jeg har inntrykk av at de som gifter seg om et år har mer kontroll og oversikt enn vi har.

Hjemme flyter det over av cder som skal mekkes sammen til ferdig partymusikk. Stua er full av symaskiner og stoffrester, mitt antrekk er langt fra ferdig og forlover sitt antrekk har jeg ikke en gang kjøpt stoff til.

På kjøkkenet har det begynt å samle seg opp ingredienser til koldtbordet og resten av huset ser ut som en blanding av byggeplass og slagmark - på torsdag skal vi ha klar 8 sengeplasser ekstra innimellom kaoset.

Vi hadde bordplasseringa ferdig... helt til vi bytta lokale for to uker sia og må forandre på hele greia.

Vi har ikke planer om noen spesiell transport, ikke har vi bestilt noe hotellrom, ikke bryllupskake, og bryllupsvalsen satser vi på å vri oss unna (akutt lumbago eller noe sånt...).

Min kommende svigersøster er mildt fortvilt over valg av farger på lys og blomster, og enda aner hun ikke at buketten min hovedsaklig består av sukkererter :ler:

Rykter om en kommende flystreik kan hindre mange av mine nærmeste og viktigste fra å være tilstede.

Er det nå panikken skal sette inn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå syns jeg du skal trekke pusten godt ned i magen (som min mamma alltid har sagt til meg..)

Kan ikke si hvordan du skal ha din feiring, men mitt hovedformål er at alle skal hygge seg, og at det skal være en avslappet steming.

Har ikke lyst til å la små ting som skjærer seg ødelegge alt for oss, og tenker defor å ta ting litt som det kommer. Høres nok fryktelig planløst ut, men det er ikke det da :)

Bryllupsdagen kommer uansett, la den bli din og fin :)

Gjest .....
Skrevet

Nei, panikken setter ikke inn før på søndag, når du innser at hele helga har fløyet avgårde :-)

Sett deg ned med en liste over hva som kan gjøres noe med umiddelbart, og begynn på toppen! Det er en god følelse når man kan stryke flere og flere ting. etterpå unner dere dere en middag på restaurant (hvis dere har økonomi til det nå rett før)

God helg!!

Gjest .....
Skrevet

Nei, panikken setter ikke inn før på søndag, når du innser at hele helga har fløyet avgårde :-)

Sett deg ned med en liste over hva som kan gjøres noe med umiddelbart, og begynn på toppen! Det er en god følelse når man kan stryke flere og flere ting. etterpå unner dere dere en middag på restaurant (hvis dere har økonomi til det nå rett før)

God helg!!

Skrevet

God helg!!

Skal ha ferie neste uke, så det er ikke så farlig om helga flyr av gårde :)

Økonomi er forresten også et punkt der jeg ikke har snev av kontroll... vi har enda ikke fått somla oss til å sette opp et budsjett :ler:

Tar det egentlig helt med ro og lurer på når den store panikken egentlig skal komme.

Skrevet
Nå syns jeg du skal trekke pusten godt ned i magen (som min mamma alltid har sagt til meg..)

Kan ikke si hvordan du skal ha din feiring, men mitt hovedformål er at alle skal hygge seg, og at det skal være en avslappet steming.

Har ikke lyst til å la små ting som skjærer seg ødelegge alt for oss, og tenker defor å ta ting litt som det kommer. Høres nok fryktelig planløst ut, men det er ikke det da :)

Bryllupsdagen kommer uansett, la den bli din og fin :)

Enig med deg. Tenker som så at så lenge det er nok (god) mat og drikke, samt bra musikk, så er sjansen stor for at gjestene er fornøyd. Alle smådetaljene tar jeg som de kommer - eller hopper over dem.

Det som egentlig stresser meg mest akkurat nå er at jeg ikke er stressa til tross for at det er så kaotisk rundt meg :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Du er ikke den eneste som kjenner at panikken begynner å bre seg. Det er plutselig alt for liten tid igjen til 4. juni!!!! *hjelp*

Skrevet
Du er ikke den eneste som kjenner at panikken begynner å bre seg. Det er plutselig alt for liten tid igjen til 4. juni!!!! *hjelp*

Det er mest mangelen på panikk som bekymrer meg mest - kort tid igjen, og sikkert mye jeg har glemt. Jaja, dagen kommer uansett så får det gå som det går :)

Skrevet

Jeg synes du skal kose deg med det å ikke kjenne panikken jeg :P Tror det er myyyyye bedre å ikke stresse rundt omkring for både kropp og sjel!

Lag ei liste, og stryk ut etterhvert og behold roen du har. Gift blir dere uansett :ler:

Lykke til :klem:

Skrevet
Lag ei liste, og stryk ut etterhvert og behold roen du har. Gift blir dere uansett :ler:

Lykke til :klem:

Takk.

Har laga flere lister allerede, men alle har forsvunnet i kaoset hjemme :ler:

Gjest Bertine
Skrevet

he he, husker dette veldig godt :ler:

Men alt ordnet seg for oss tilslutt, selv om det ett par uker før bryllupet ikke føltes som jeg hadde kontroll!

og P.S: vi droppet brudevalsen, vi ba bandet spille tirnanoig og danset til den. En av mammas gamle tanter ble så rørt og syns det var utrolig flott. Hun hadde nemlig nettopp mistet sønnen sin som hadde spillt i band, og det var hans yndlingssang.

Lykke til!

Skrevet

Dyveke:

Med din innstilling...så tror jeg både gjester og brudepar får et veldig hyggelig bryllup. :)

Skrevet

:Nikke: Nærmer seg jo med stormskritt! Men alt ordner seg jo til slutt bare vi er litt effektive denne siste uka :wink:

Skrevet

:Nikke: Nærmer seg jo med stormskritt! Men alt ordner seg jo til slutt bare vi er litt effektive denne siste uka :wink:

Effektive siste uka? Gjestene begynner å ankomme allerede fra søndag - da må jeg være sosial, kan ikke drive med uvesentlige forberedelser da :ler:

Gjest brudeberta
Skrevet

Ha-ha, det ordner seg nok :ler:

Men jeg ble litt nysjerrig på fargen på lys og servietter... :P

Skrevet

Hehe, høres kjent ut dette her!

Var fullstendig uforberedt en uke i forveien - kirkeprogram ble ferdigstilt kvelden i forveien, bordplasseringskort (rollespillark) ble printet ut samme morgen, pynting ble foretatt mellom kl. 01.30 og 04.30 samme natt - etter at jeg ble sendt hjem til sengs! Forlovers kjæreste stilte opp for å gi 'the female touch' og det ble forøvrig kjempebra.

Siste uke gikk med til desperat 'hva må ordnes' og 'hva kan vi egentlig droppe'-sortering. En del ting ble droppet, men jeg kan ikke si at dagen ble dårligere av den grunn.

Spilleliste til musikken ble egentlig aldri satt opp - polonaise, brudevals og fellesvals var satt opp, resten tok vi underveis fra laptop med imponerende musikkutvalg på, og fikk mye ros for bra musikkvalg underveis. :wink:

Planla hele veien å sette opp lister, men kom vel egentlig aldri lenger enn noen innkjøpslister underveis, og en helt sinnsyk timeplan for siste dag før bryllupet.

Er egentlig liste-fan, men fikk helt panikk ved tanken på å se hvor mye som gjensto samlet på et ark - eller sannsynligvis to!

:hoho:

Men hele greia ordnet seg til sist, og dagen ble fantastisk - til tross for uferdig slengkappe, uåpnet sprudlevann, uferdig bordpynt på hovedbordet, dårlig innøvd brudevals og improviserte taler - som vi forøvrig fikk utrolig mye ros for! :-D

Så slapp av og prøv å kose deg!

Dersom det ikke er mulig, så gled deg til dagen derpå - når alt er over, dere er GIFT og endelig kan slappe av og kose dere!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...