Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2005 #1 Skrevet 27. mai 2005 Noen som har en god "oppskrift" på et utendørs kaninbur? Tenkte vel egentlig å lage selv, men har gjort det før, og det ble ikke så bra.. :oops: Noen som vet om det går å få kjøpt ferdig-bur, og hva dette koster? Eller som har en "mal" på lur til å bygge selv etter? Evnt noen som har lyst på to kaniner?? (må desverre ha de ute pga allergi)
miracle Skrevet 29. mai 2005 #2 Skrevet 29. mai 2005 hei vel de som fåës kjøpt er forholdsvis små og dyre.. så et til 700 kroner. veldig lite er vel et ord som kan forklare det buret ja! synes selv det er best å bygge et jeg da, da kan du få det akkurat som du selv vil. jeg hadde enperfekt oppskruft i et av mine "gjør det selv" blader men det er dessverre ikke å finne igjen. men jeg kan alltids prøveå forklare deg det.. jeg er ingen snekker bare så det er sagt, men jeg klarte det faktisk selv. stod ute i forrige sommer og snekret og ble både brun og imponert:) jeg synes det er veldig greit med stor pass, når de først skal stå ute hele tiden.mitt står rett på bakken, men skal du ha dem ute om vintern lønner det seg kanskje å få løftet det fra bakken. jeg beregnet 2*2meter. kjøpte inn planker, spikre, helt gjennomsiktig plastikk og netting. (kan jo så klart bruke ting ud har liggende også så blir det enda billigere, bare å male alt i samme farge så blir det så bra skal du se) jeg lagde så en firkant som jeg plasserte et sted på gresset i hagen som både gir skygge og sol... legger planker nederst som støtte, så 4 hjørner med oppstående planker... rundt dette hele tvinner man nettingen rundt stramt og fester med stiftepistol! det lønner seg også å legge netting i bunnen for å hindre aty den graver seg ut, eller at rev og andre dyr graver seg inn.... så på toppen lager du bunnen på nytt med netting over. helt helt på toppen må du lage til et tap, helst skrå tak (med hjelp av planker og plastikk) slik at vannet ikke blir liggende men renner av. veldig klønete forklart dette ja, men håper du får litt forståelse-.. inne i buret er det viktig med mass høy, samt et gjemmested og et hus som kaninen kan gå inn i og gjemme seg... det er bare fantasien som setter en stopper, men dette var en ide fra min side... men meget klønete forklart ja;) bare spør om det er noe du lurer på, eller om du ikke forstod i det hele tatt.. miracle
Gjest kanin Skrevet 29. mai 2005 #3 Skrevet 29. mai 2005 Det kan hende de har på Felleskjøpet? Der er ikke prisene så aller verst. Fnt en dansk nettside som hadde utebur til kanin - men de var svindyre! Elers anbefaler jeg å snekre selv - da kan man jo tilpasse målene etter hva man har plass til:)
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2005 #4 Skrevet 29. mai 2005 Takk for svar begge to! Tror jeg skjønte oppskriften, skal prøve å snekre nå!
liv Skrevet 29. mai 2005 #5 Skrevet 29. mai 2005 Det er egentlig ganske enkelt å lage slike bur. Skal prøve å forklare Snekre sammen tre trekanter, alle sider like lange. (f.eks 1m.) to av trekantene skal danne rammen for kosekassen. Ble litt vanskelig å forklare.. Ligger tegning her
Gjest miracle ikke innlogget Skrevet 29. mai 2005 #6 Skrevet 29. mai 2005 kjempe bra at du forstod den.., det er mer enn jeg egentlig forventet;) bare send meg en pm så kanskje jeg kan lete frem det bladet og bistå til mer hjelp dersom det trengs;) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå