Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en slektning som jeg ikke har sett på åtte år, men vi møttes en del som barn når begge var på familiebesøk. Nå bor vi i samme by, og vi hadde avtalt å møtes for en kaffe. Jeg synes det er veldig hyggelig å ha kontakt med familie, og hadde gledet meg til å ta opp tråden og bli bedre kjent. 

Men så får jeg plutselig en melding om at vedkommende spør om å låne penger for noen dager. Vedkommende forsikrer om at de skal bli betalt tilbake, og forklarer grunnen til at h*n trenger lån med ekstra reiseutgifter i forbindelse med en begravelse. 

Jeg svarte høflig at jeg dessverre ikke kunne hjelpe, da jeg er student. Vedkommende som spurte jobber fullt og vel så det. 

Er dette vanlig? Har aldri blitt spurt om noe slikt fra noen jeg nesten ikke kjenner før. Er litt lei meg siden jeg føler litt at h*n kun har kontaktet meg nå grunnet penger, og ikke at h*n vil bli nærmere kjent med meg, når dette med penger kommet opp så fort etter at vi har begynt å ha bittelitt kontakt etter så mange år. 

Synes dere jeg burde ha hjulpet vedkommende? Problemet er at jeg ikke har råd, og jeg vil ikke rote meg borti noen økonomiske problemer. Etter at jeg høflig sa nei, har jeg ikke fått noe mer svar fra h*n. 😯😥🤔 

Anonymkode: 6a7ba...277

Videoannonse
Annonse
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Høres ut som at du tok det rette valget i å si nei. 

Skrevet

Helt rett å ikke låne vekk penger du ikke har råd til å tape. Det er en ærlig sak, hvis personen ikke tåler det så får det heller være. 

Anonymkode: a105a...e0b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...