Gå til innhold

Ikke studert på 20 år, skal opp til privatisteksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på: når det står alle hjelpemidler tillatt, så forstår jeg jo at jeg ikke kan kommunisere med andre som chat osv, men det er andre ting her jeg ikke helt vet. 

Får alle utdelt PC? Åpent Internett er ikke lov, må jeg printe ut alt mulig da?? Hva mener de med; når du bruker andre nettbaserte hjelpemidler under eksamen... har ikke helt forstått dette. 

Jeg har ikke tatt på annet enn Word som tekstbehandlingsprogram. Sliter litt med dette å få sendt det riktig osv. Printer vi ut å leverer oppgavene på papir, nei det går da ikke...

Skal vi skrive for hånd???

Hvordan foregår dette? Mye av fagstoffet er på nett. Må jeg printe ut alt på forhånd i tilfelle? Jeg kan ta med  fagboken etter det jeg har forstått... 😯 Men hva med alt fagstoff jeg finner på nettet. Siden det ikke et åpent nett...

Ganske kronglete, beklager dette. Faget kan jeg, men selve eksamen har forandret seg så mye... Og vil ikke feile teknisk....

Anonymkode: 6b50d...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lagre sider fra nett, slik at de er tilgjengelig på pcen din under eksamen. Du har lov til å proppe pcen din full av hva du måtte ønske, du har bare ikke lov å bruke internett på eksamen. Men du kan altså på forhånd lagre de sidene du kan få bruk for, og ha de som bokmerker eller laste ned stoffet og lagre de i en mappe.  Hvis du ikke har pc så må du nok printe ut alt du trenger ja. Der jeg tok eksamen måtte alle helst ha med egen pc, var mulig å låne på skolen også dersom det var krise, men begrenset antall og måtte isåfall være tidlig ute. Noen steder skriver man bare for hånd, dette må du sjekke opp med stedet du skal ta eksamen.

Anonymkode: ac80b...22b

Skrevet

Om du hadde oppgitt faget ville det vært enklere å svare. Når du skriver alle hjelpemidler tillatt går jeg ut ifra det er et fag som ikke har en del 1 uten hjelpemidler.

Pc må du ha med selv. Oppgavene leveres på Udir sine sider, om dette ikke fungerer kan IT ansvarlig levere for deg.

Du kan ta med alle bøker og ark du måtte ønske, mange sider slik som snl skal være tilgjengelige, men er ofte ikke det. 

Husk legitimasjon også.

Skrevet

Ta her, takk for raske svar.
Skal ta en 5 timers fagprøve i kontorfag. 
Jeg har ikke PC, bare iPad og iMac. Så da må jeg låne da? Hvordan får jeg forhåndsbestilt det? Det er avholdt på felles eksamenslokalet for flere type eksamener og fagprøver. Ikke noe stress å kjøpe PC heller, men jeg bruker aldri det ellers. 

Skriver meg vel ihjel om alt skal være på papir...

Får kontakte de som har med eksamen å gjør, kanskje de kan bistå med noe. 

Anonymkode: 6b50d...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...