Gå til innhold

Elendige netter med 2-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på to år som i en lang periode nå har hatt helt elendige netter og det tærer veldig på oss alle nå. Barnet bruker gjerne lang tid på å sovne og våkner igjen i 1-3 tiden og er våken i ett par timer før hun sovner igjen. Det er ikke mareritt som plager barnet, men hun er veldig misfornøyd og klager og kjefter når hun våkner om natten. Jeg trenger sårt noen gode råd nå fordi jeg kjenner at jeg snart ikke klarer så få timer med nattesøvn lenger og jenta trenger jo å være uthvilt til barnehagen også stakkars.

Anonymkode: 791c2...8a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger, vi opplever noe lignende. Hun er sint når hun våkner, eller så gråter hun. Det er vanskelig å trøste henne, for hun vil ikke ha nærhet, bare sparker oss vemm. Trodde først det er nattskrekk, men det er det ikke. 

Anonymkode: 71b7c...41a

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en jente på to år som i en lang periode nå har hatt helt elendige netter og det tærer veldig på oss alle nå. Barnet bruker gjerne lang tid på å sovne og våkner igjen i 1-3 tiden og er våken i ett par timer før hun sovner igjen. Det er ikke mareritt som plager barnet, men hun er veldig misfornøyd og klager og kjefter når hun våkner om natten. Jeg trenger sårt noen gode råd nå fordi jeg kjenner at jeg snart ikke klarer så få timer med nattesøvn lenger og jenta trenger jo å være uthvilt til barnehagen også stakkars.

Anonymkode: 791c2...8a5

Har du prøvd å legge henne tidligere? 
venninnen min hadde det samme som deg. Ungen hennes er snart 1.5år og la seg vanligvis 18.30. Men begynte legge kl 18, hun er i sengen og sover når kl er 18. Det har hjulpet og nå sover barnet mye bedre hele natten.

Anonymkode: 5aa31...446

Skrevet

Kanskje det trengs å justere ned på soving på dagtid?

Anonymkode: cad33...8a1

Skrevet
9 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Sulten?

Ja, jeg tenker også sulten. Datteren min våkner ofte på natten i det tidsrommet hvis hun ikke har spist nok gjennom dagen. 

Anonymkode: d31eb...88b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...