AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #1 Skrevet 18. november 2019 Inspirert av en annen tråd her (om stebarn vs. egne barn, og forskjellsbehandling): er det ok å gi babyer klær der det står ting som "verdens søteste", "verdens beste", "mormors skatt", "pappas favoritt" og denslags? Vi har et skolebarn og vi har også nettopp fått en baby, og jeg innså plutselig at det i bunken av pent brukte smekker lå omtrent 10 stk som hadde tekst av typen ovenfor, samt at vi også har et par bodyer i den stilen. Disse er enten arvet fra våre eldre barn eller fra andre slektninger, ingen av dem er kjøpt inn med tanke på babyen. Burde jeg legge vekk disse, med tanke på at eldstebarnet kan å lese, eller er det overreaksjon? Og har det noen betydning for svaret om skolebarnet og babyen er helsøsken eller halvsøsken? Anonymkode: ad5a4...25f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #2 Skrevet 18. november 2019 Nå synes jeg sånne smekker er helt håpløse i utgangspunktet, men ville aldri brukt det på nr 2. Og spesielt ikke om de er halvsøsken. Anonymkode: 75d9b...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #3 Skrevet 18. november 2019 Herregud, det er lov å tenke litt. Det er KLÆR. Smekker faktisk, et plagg som er designet til å bli full av sikkel/mat. Jeg legger ikke opp til konkurranse mellom barna, men ærlig talt. Storebror hadde smekker hvor det stod "lillesøster" Anonymkode: e756a...053 4
Embla82 Skrevet 18. november 2019 #4 Skrevet 18. november 2019 Er ikke fan av den type tekst på klær, så kjøper det aldri selv. Men brukte alt vi var heldig å arve til gulpebabyene mine, så de har hatt på seg mye rart av smekker. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #5 Skrevet 18. november 2019 41 minutter siden, Embla82 said: Er ikke fan av den type tekst på klær, så kjøper det aldri selv. Men brukte alt vi var heldig å arve til gulpebabyene mine, så de har hatt på seg mye rart av smekker. Enig i dette. Selv om jeg ikke liker å bruke det ordet, synes jeg det er skikkelig harry. Name it ødelegger så mange plagg med idiotisk skrift Anonymkode: e756a...053 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #6 Skrevet 18. november 2019 Jeg synes det er litt dumt, ja. Det er veldig vanlig for eldre søsken å føle på sjalusi når de får et søsken, og klær med slik tekst gjør det ikke bedre. Jeg hadde lagt det vekk for å skåne den eldste. Det finnes jo så mye annet som faktisk er fint. Anonymkode: 04ee0...667 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #7 Skrevet 18. november 2019 Det må være måte på hysteri. Her fikk vi en attpåklatt. Vi hadde hver vår på 8 og 10 år. De brydde seg ikke stort om hva som stod på klærne/smekkene til babyen. Det er bare klær. Anonymkode: 1550e...2b6 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må være måte på hysteri. Her fikk vi en attpåklatt. Vi hadde hver vår på 8 og 10 år. De brydde seg ikke stort om hva som stod på klærne/smekkene til babyen. Det er bare klær. Anonymkode: 1550e...2b6 Ja, siden dine barn ikke brydde seg er det jo utenkelig at andre barn gjør det 🙄 Du må nesten se an eldstebarnet, TS. Jeg var et følsomt barn og hadde helt klart reagert på noe sånt. Jeg hadde blitt skikkelig lei meg. Broren min derimot hadde nok ikke brydd seg i samme situasjon. Anonymkode: 45ca7...3ba 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 Syns klær med sånn tekst på er harry uansett, men hvis barnet et stort nok til å gå på skolen går det vel an å forklare at klærne er arvet? «Det er ikke lillebror som er verdens beste, det er Johnny André oppi gata her!» Anonymkode: 20ead...0ab 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #10 Skrevet 19. november 2019 Hvis eldre søsken har brukt klærne er det jo bare å si det, at denne hadde du når du var baby, nå er det lillesøster. Og foresten, du er fremdeles verdens beste Per (eller hva nå barnet ditt heter). Anonymkode: 6ecaf...705 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå