Gå til innhold

Å gi bort setet sitt på bussen til noen som trenger det mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går for tiden på krykker og  må sitte på bussen. Jeg tar litt taxi innimellom men det blir dyrt i lengden. I dag kom jeg inn på bussen som var stappfull, og ingen ga fra seg setet sitt frivillig. Jeg spurte derfor høyt om noen kunne gi fra seg setet sitt så jeg fikk sitte, men ingen gjorde det. Til slutt spurte jeg en jentunge om hun kunne gi fra seg setet så jeg fikk sette meg ned, og det gjorde hun. Hvorfor vil ikke folk gi fra seg setet når det kommer en handicappet person om ombord i buss, eller en høygravid dame eller gammelt menneske? Jeg synes det er egoistisk. Før jeg skadet benet, så brukte jeg alltid å gi fra meg setet til en person som trengte det mer enn meg. 

Anonymkode: 640dc...742

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi i 99 % av tilfellene blir personen fornærmet. Antatt gravid dame:  Ser jeg så feit ut da??? Gamling: Ser jeg så gammel ut da??? Handikappet person: Jeg klarer da helt fint å stå selv!!!! 

Anonymkode: 38426...482

• Liker 4
Skrevet

Jeg gir ikke bort setet mitt, og hjelper ikke folk med barnevogn heller, fordi "folk flest" er c***s. Erfart det i jobbsammenheng. 

Anonymkode: 08993...d36

Skrevet

Folk i 2019 er ikke medmenneskelige i det heletatt, er kun meg, meg og atter meg... 

Jeg gir alltid fra meg seter til handikappede og gamle 

• Liker 5
Skrevet

Det finnes allerede en tråd om dette, søk så finner du den!😊

Anonymkode: 80fe8...a71

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

De gangene jeg har spurt om de vil sitte, har de kun blitt fornærmet. Så jeg venter heller til de spør selv.

Ikke så ofte jeg ta bussen, da.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi i 99 % av tilfellene blir personen fornærmet. Antatt gravid dame:  Ser jeg så feit ut da??? Gamling: Ser jeg så gammel ut da??? Handikappet person: Jeg klarer da helt fint å stå selv!!!! 

Anonymkode: 38426...482

Har du virkelig opplevd dette ofte?

Anonymkode: 37529...fc6

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes allerede en tråd om dette, søk så finner du den!😊

Anonymkode: 80fe8...a71

Men i dette tilfellet spurte ts faktisk om å få sitteplass.

Anonymkode: b3991...c41

• Liker 1
Skrevet

Fordi alle, i den grad de legger merke til hvem som kommer ombord, tenker at noen andre vil sikkert gjøre det - noen som er nærmere/sitter mer praktisk til/er yngre og sprekere/har mindre å bære på/sikker ikke skal så langt. Det er derfor ingen reagerer når du spør ut i luften, men stort sett er villige når du henvender deg til dem spesielt.

• Liker 2
Skrevet

Nå spurte jeg høyt om jeg kunne få setet til noen, men folk så ned eller bort. Derfor måtte jeg be om å få setet til et barn, fordi jeg regnet med at hun ikke turte å si nei til meg. 

Ts

Anonymkode: 640dc...742

Skrevet

Samme skjedde med meg da jeg gikk på krykker. Eneste som reiste seg var utlendinger.

Anonymkode: 2065e...7b5

• Liker 2
Skrevet

Enig! Har vært gravid i 2 runder, og aldri blitt tilbudt sitteplass. I graviditet nr.2 ble jeg sykemeldt på grunn av det. Hadde greid å stå lengre i jobb hvis jeg fikk sitte...

Anonymkode: 1e3ed...6aa

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig! Har vært gravid i 2 runder, og aldri blitt tilbudt sitteplass. I graviditet nr.2 ble jeg sykemeldt på grunn av det. Hadde greid å stå lengre i jobb hvis jeg fikk sitte...

Anonymkode: 1e3ed...6aa

Hvor lang reisevei har du til jobben?

Anonymkode: 37529...fc6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...