Gå til innhold

Hvordan henge opp bilder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte å henge opp litt bilder hjemme, men er litt usikker på hvordan man gjør det? Og kjøper jeg bare vanlige spiker? Og er det ellers noe jeg må tenke på så blir jeg glad for svar:)

Anonymkode: ae015...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss bruker vi små spiker med farge som harmonerer best mulig til veggen. 

Når du skal henge opp bilder er det like viktig å bestemme hvordan du penest henger dem opp.   Det ser ikke bra ut om det henger et bilde her og der i stuen, kanskje litt tripp-trapp. 

Det fineste er å samle bilder, gjerne i forskjellige størrelser, men at du holder f.eks. den nederste linjen rett.  Da kan både rammer og format være forskjellig.  Det blir faktisk det fineste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Zienna skrev:

Hos oss bruker vi små spiker med farge som harmonerer best mulig til veggen. 

Når du skal henge opp bilder er det like viktig å bestemme hvordan du penest henger dem opp.   Det ser ikke bra ut om det henger et bilde her og der i stuen, kanskje litt tripp-trapp. 

Det fineste er å samle bilder, gjerne i forskjellige størrelser, men at du holder f.eks. den nederste linjen rett.  Da kan både rammer og format være forskjellig.  Det blir faktisk det fineste. 

Tips:  Legg alle bildene på golvet før du henger dem opp på veggen.  Da finner du enkelt ut hvordan de bør henge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper liten liten borr og lager et lite hull der du skal ha bildet hengende, så kjører du skruen i det hullet for å gjøre det fint rundt kantene. Så er du ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.11.2019 den 22.14, prt90 skrev:

Spiller ingen rolle. Den eneste fornuftige måten å henge opp bilder på er med teip. Når du går lei kan du bare plukke den ned igjen uten å sparkle og male veggen etterpå.

https://www.clasohlson.com/no/Command-malerikrok/p/44-3457

Den der klarer å holde 1,8 kg. Altså helt ubrukelig til å henge opp bilder på veggene.

Anonymkode: cdab3...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den der klarer å holde 1,8 kg. Altså helt ubrukelig til å henge opp bilder på veggene.

Anonymkode: cdab3...35f

De kommer selvfølgelig i mange størrelser, eller du kan bruke flere. Du kan henge opp 20 kilo om du vil med slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...