AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #1 Skrevet 18. november 2019 Jeg kjører en litt fin bil og liker å kjøre, men jeg opplever litt sinne(?) fra andre biler som ikke er så fine. Kan dette stemme? Er det mye sjalusi eller beundring mot finere biler? Eller er dette bare noe jeg innbiller meg? Anonymkode: c51a1...1f3 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #2 Skrevet 18. november 2019 Det er nok mange som ubevisst har en fordømmende mening om visse biltyper. Så det er ikke umulig at du opplever det. Selv så kjører jeg en Leaf og jeg opplever veldig ofte at folk skal forbi meg, koste hva det koste vil. Jeg er ikke den som kjører under fartsgrensa. Og prøver jeg å kjøre forbi noen på motorveien, så setter de opp farta. Jeg rister bare oppgitt på hodet. Anonymkode: dd951...cbd 8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #3 Skrevet 18. november 2019 Kanskje du bevisst kjører som en arrogant ? Når du sier at andre ikke har så fine biler, er det jo fordi du bevisst legger merke til dette... Så ja? Kjører du med en viss arroganse? Anonymkode: 9dace...1df 12
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #4 Skrevet 18. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok mange som ubevisst har en fordømmende mening om visse biltyper. Så det er ikke umulig at du opplever det. Selv så kjører jeg en Leaf og jeg opplever veldig ofte at folk skal forbi meg, koste hva det koste vil. Jeg er ikke den som kjører under fartsgrensa. Og prøver jeg å kjøre forbi noen på motorveien, så setter de opp farta. Jeg rister bare oppgitt på hodet. Anonymkode: dd951...cbd Takk for svar. Det var veldig interessant å lese, jeg har også merket dette. Jeg har lagt merke til det med Nissan Leaf. Anonymkode: c51a1...1f3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #5 Skrevet 18. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du bevisst kjører som en arrogant ? Når du sier at andre ikke har så fine biler, er det jo fordi du bevisst legger merke til dette... Så ja? Kjører du med en viss arroganse? Anonymkode: 9dace...1df Hvordan kjører man med en viss arroganse? Det kan hende noe av det stemmer uten at jeg er klar over det. Anonymkode: c51a1...1f3 3
Ullvott Skrevet 18. november 2019 #6 Skrevet 18. november 2019 Husstanden vår har hatt veldig mange og veldig forskjellige biler gjennom årene, og det er ingen tvil om at andre trafikkanter oppfører seg veldig ulikt overfor ulike biler. «Alle» skal kappkjøre med sportsbilen, alle holder avstand til (og respekterer) den svære firehjulstrekkeren og alle oppfører seg frekt mot den lille røde konebilen. De vanlige stasjonsvognene, derimot, er det færre som reagerer på. 15
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #7 Skrevet 18. november 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjører en litt fin bil og liker å kjøre, men jeg opplever litt sinne(?) fra andre biler som ikke er så fine. Kan dette stemme? Er det mye sjalusi eller beundring mot finere biler? Eller er dette bare noe jeg innbiller meg? Anonymkode: c51a1...1f3 Ja, det stemmer. Folk er idioter. Anonymkode: 8d4d5...6bc 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #8 Skrevet 18. november 2019 5 minutter siden, Ullvott skrev: Husstanden vår har hatt veldig mange og veldig forskjellige biler gjennom årene, og det er ingen tvil om at andre trafikkanter oppfører seg veldig ulikt overfor ulike biler. «Alle» skal kappkjøre med sportsbilen, alle holder avstand til (og respekterer) den svære firehjulstrekkeren og alle oppfører seg frekt mot den lille røde konebilen. De vanlige stasjonsvognene, derimot, er det færre som reagerer på. Så utrolig interessant å lese Har du noen råd til hvordan man kan håndtere dette hvis man har en fin bil? Anonymkode: c51a1...1f3
Ullvott Skrevet 18. november 2019 #9 Skrevet 18. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så utrolig interessant å lese Har du noen råd til hvordan man kan håndtere dette hvis man har en fin bil? Anonymkode: c51a1...1f3 Man kan ikke styre hva andre tenker og mener, så nei. 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #10 Skrevet 18. november 2019 Jeg kjører også en litt fin bil og opplever ikke noe sinne i trafikken. Kjører generelt rolig og hensynsfult og har derfor ikke opplevd sinne fra andre sjåfører med noen biler jeg har kjørt egentlig.. (Har aldri prøvd superfin bil eller SUV da) Anonymkode: d1ec2...53f 3
Chiyo Skrevet 18. november 2019 #11 Skrevet 18. november 2019 Nei, jeg tror ikke folk er sint på deg fordi du har fin bil. Kanskje du ikke er så flink til å kjøre. 25
SoWhat? Skrevet 18. november 2019 #12 Skrevet 18. november 2019 Ja, hadde jeg vært mann så er jeg ifølge Kg verste sort. Men jeg er ikke mann, så jeg får aldri kjeft eller nedlatende blikk. Veldig urettferdig kanskje. Men jeg kjører pent. Det skal sies.
Kågebruker Skrevet 18. november 2019 #13 Skrevet 18. november 2019 Ja. Det er mye misunnelse mot folk med fine biler. Man blir fort plassert i en «klysekategori». Det er sånn det er. Helt ubegrunnet er det dog ikke. 2
SoWhat? Skrevet 18. november 2019 #14 Skrevet 18. november 2019 1 minutt siden, Kågebruker skrev: Ja. Det er mye misunnelse mot folk med fine biler. Man blir fort plassert i en «klysekategori». Det er sånn det er. Helt ubegrunnet er det dog ikke. Hvorfor er det ikke ubegrunnet? Det jeg leser her inne stemmer ikke! Eller er det sånn at de "dårlige" sjåførene i "fine" biler blir mer lagt merke til? Helt ærlig?
Kågebruker Skrevet 18. november 2019 #15 Skrevet 18. november 2019 (endret) 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvorfor er det ikke ubegrunnet? Det jeg leser her inne stemmer ikke! Eller er det sånn at de "dårlige" sjåførene i "fine" biler blir mer lagt merke til? Helt ærlig? Noen klyser kjører fine biler. Et mindretall, men de ødelegger for andre med fine biler. Bare kos deg i den fine bilen din du. Kjør til fjells eller sjøen. Ikke bry deg om folk som er misunnelige. Endret 18. november 2019 av Kågebruker I
Cordelia Skrevet 18. november 2019 #16 Skrevet 18. november 2019 At folk oppfører seg forskjellig ettersom hvilke biler det er tviler jeg ikke på. Selv har jeg feks. fordommer mot svarte BMWer da det er av den typen jeg ofte observerer med mest agressiv kjøring. Også virker det som enkelte blir grådig provosert av eksistensen av Teslaer. Om det har med misunnelse å gjøre? Nja, har nok like mye med erfaringer, og generelt roadrage. Folk som er idioter i trafikken, er vel ofte idioter på andre plan og? 5
SoWhat? Skrevet 18. november 2019 #17 Skrevet 18. november 2019 1 minutt siden, Kågebruker skrev: Noen klyser kjører fine biler. Et mindretall, men de ødelegger for andre med fine biler. Bare kos deg i den fine bilen din du. Kjør til fjells eller sjøen. Ikke bry deg om folk som er misunnelige. Noen klyser kjører mindre fine biler også 🙂 Tror det er litt fordommer ute og løper 🙂 men jeg opplever ikke misunnelige mennesker. Men ifølge hva jeg har lest av noen her inne, så hadde jeg ligget tynt an om jeg var mann 🙂 hm
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #18 Skrevet 18. november 2019 14 minutter siden, SoWhat? said: Ja, hadde jeg vært mann så er jeg ifølge Kg verste sort. Men jeg er ikke mann, så jeg får aldri kjeft eller nedlatende blikk. Veldig urettferdig kanskje. Men jeg kjører pent. Det skal sies. Hva er verste sort bil ifølge KG? Anonymkode: d1ec2...53f
SoWhat? Skrevet 18. november 2019 #19 Skrevet 18. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er verste sort bil ifølge KG? Anonymkode: d1ec2...53f Spør
Whistler Skrevet 18. november 2019 #20 Skrevet 18. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjører en litt fin bil og liker å kjøre, men jeg opplever litt sinne(?) fra andre biler som ikke er så fine............. Anonymkode: c51a1...1f3 Dette er jo helt subjektivt. Hva slags bil er denne "litt fine bilen? din? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå