AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #1 Skrevet 18. november 2019 Hei! Jeg skal på julebord med mine nye kollegaer. Julebordet er 2 uker før jeg offisielt starter. Jobben er på en markedsføringsavdeling for en mellomstor bedrift. Jeg trenger masse tips til hva jeg kan mingle om? hvordan jeg kan by på meg selv? Hva kan jeg spørre mine kollegaer om? Alkoholen skal jeg holde meg unna Tusen takk for alle svar!! Anonymkode: 062bd...cd3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #2 Skrevet 18. november 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar!! Anonymkode: 062bd...cd3 Jo værsegod! 😄 🎄 Anonymkode: 89342...625
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #3 Skrevet 18. november 2019 Mingle om deres felles interesser, da flyter samtalen godt! Du må selvfølgelig se an personen. Spør gjerne mye både om jobb og privat, slik at andre står for praten. Skyt inn det som er relevant. Alle liker en god lytter! Få gjerne folk til å skryte av seg selv/suksesshistorier fra jobb, da har du virkelig funnet din plass i paradis. Har du noen gullkorn av historier å komme med selv? Humoristiske utsagn? Ellers så anbefaler jeg deg å senke skuldrene og ta det med ro, ta det som det både kommer og går Anonymkode: 89342...625 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #4 Skrevet 18. november 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skal på julebord med mine nye kollegaer. Julebordet er 2 uker før jeg offisielt starter. Jobben er på en markedsføringsavdeling for en mellomstor bedrift. Jeg trenger masse tips til hva jeg kan mingle om? hvordan jeg kan by på meg selv? Hva kan jeg spørre mine kollegaer om? Alkoholen skal jeg holde meg unna Tusen takk for alle svar!! Anonymkode: 062bd...cd3 Steg 1: Finn it om kollegaen du har havnet med er introvert eller ekstrovert. Dersom det første: still ukritisk en mengde spørsmål om vedkommende. Du trenger ikke si noe selv - faktisk vil kollegaen elske deg om du ikke sier noe som helst. Mer tid for dem til å prate. Dersom det siste: enten fortell en festlig anekdote om deg selv eller snakk om noe som ikke er personlig, type dagens nyheter eller filosofi. Hva enn du gjør: ikke still spørsmål mer personlig enn «hvilken avdeling jobber du på?» Anonymkode: a67ef...9b2 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #5 Skrevet 18. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Steg 1: Finn it om kollegaen du har havnet med er introvert eller ekstrovert. Dersom det første: still ukritisk en mengde spørsmål om vedkommende. Du trenger ikke si noe selv - faktisk vil kollegaen elske deg om du ikke sier noe som helst. Mer tid for dem til å prate. Dersom det siste: enten fortell en festlig anekdote om deg selv eller snakk om noe som ikke er personlig, type dagens nyheter eller filosofi. Hva enn du gjør: ikke still spørsmål mer personlig enn «hvilken avdeling jobber du på?» Anonymkode: a67ef...9b2 Sikker på at du ikke burde gjøre det motsatt? Anonymkode: 89342...625 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #6 Skrevet 18. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva enn du gjør: ikke still spørsmål mer personlig enn «hvilken avdeling jobber du på?» Anonymkode: a67ef...9b2 TAKK! Jeg er introvert, nyansatt, og HATER at en ny person i lunsjen alltid skal spørre meg om jævlig personlige ting. Får faktisk lyst til å bare gråte og låse meg inne på kontoret, men det går jo ikke det! Hadde bare flere tenkt som deg, så hadde den første tiden i jobb gått mye bedre. Anonymkode: 8ae23...c94 1
nyansatt Skrevet 18. november 2019 #7 Skrevet 18. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mingle om deres felles interesser, da flyter samtalen godt! Du må selvfølgelig se an personen. Spør gjerne mye både om jobb og privat, slik at andre står for praten. Skyt inn det som er relevant. Alle liker en god lytter! Få gjerne folk til å skryte av seg selv/suksesshistorier fra jobb, da har du virkelig funnet din plass i paradis. Har du noen gullkorn av historier å komme med selv? Humoristiske utsagn? Ellers så anbefaler jeg deg å senke skuldrene og ta det med ro, ta det som det både kommer og går Anonymkode: 89342...625 jeg er mest nervøs for å snakke med dem om jobb, da jeg har jobbet i barnehage de tre siste årene og har kanskje ikke så mye relevant/faglig å komme med selv i forhold til jobben. haha, men jeg skal tenke ut noe. Skal virkelig prøve å senke skuldrene og ta det som det kommer! Tusen takk! ❤️
nyansatt Skrevet 18. november 2019 #8 Skrevet 18. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Steg 1: Finn it om kollegaen du har havnet med er introvert eller ekstrovert. Dersom det første: still ukritisk en mengde spørsmål om vedkommende. Du trenger ikke si noe selv - faktisk vil kollegaen elske deg om du ikke sier noe som helst. Mer tid for dem til å prate. Dersom det siste: enten fortell en festlig anekdote om deg selv eller snakk om noe som ikke er personlig, type dagens nyheter eller filosofi. Hva enn du gjør: ikke still spørsmål mer personlig enn «hvilken avdeling jobber du på?» Anonymkode: a67ef...9b2 Veldig gode tips! Disse tar jeg med meg på julebordet! ❤️
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #9 Skrevet 18. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Steg 1: Finn it om kollegaen du har havnet med er introvert eller ekstrovert. Dersom det første: still ukritisk en mengde spørsmål om vedkommende. Du trenger ikke si noe selv - faktisk vil kollegaen elske deg om du ikke sier noe som helst. Mer tid for dem til å prate. Dersom det siste: enten fortell en festlig anekdote om deg selv eller snakk om noe som ikke er personlig, type dagens nyheter eller filosofi. Hva enn du gjør: ikke still spørsmål mer personlig enn «hvilken avdeling jobber du på?» Anonymkode: a67ef...9b2 Å, hjelp! Det er helt forferdelig med den type "avhør". Jeg er en blanding av ekstro/intro, som de fleste av oss. Kan være pratsom og blid, prøver å ta meg av alle. Men sånne som spør og spør....jeg svarer jo, smiler og ler, men føler meg bare dummere og dummere. Når du prøver å spørre tilbake men får et kort svar og et nytt spørsmål. Huff! Man vil jo ikke være avvisende heller... Anonymkode: 2cd7b...bee
nyansatt Skrevet 18. november 2019 #10 Skrevet 18. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo værsegod! 😄 🎄 Anonymkode: 89342...625 haha
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #11 Skrevet 18. november 2019 Jeg hater å bli stuck med introverte ved middager, som overhode ikke gidder å bidra eller by på seg selv i samtalen. Så må jeg sitte å spørre og spørre og spørre. Faen, hva med å bidra litt? Jeg er da ingen programleder! Extro/Intro-mix selv. Orker ikke kjøre noe standup-show hvor jeg prater om meg selv i halvannen time. Anonymkode: b333b...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå