AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #1 Skrevet 18. november 2019 Jeg har drømt om å reise en plass i mange år. Jeg har planlagt alle ting jeg vil se, jeg har lært en del av språket og kulturen, og jeg har pratet mye om dette med vennene mine. Jeg ønsket jo at vennene mine hadde lyst å reise med meg der, men vi måtte vente til vi var ferdige med studier og til vi hadde penger. En venninne som jobber fikk plutselig reisefeber og pratet om at hun ville reise til min drømmeplass. Jeg kunne ikke fordi jeg studerte og jeg hadde veldig lite penger. Det endte med at hun bestilte en annen tur, men hun virket gira på å reise der jeg ville også. Så rett etter hun kom hjem fra den andre turen så fant hun en billig reise til dit vi begge vil, hun snakket mye om det nesten som om hun ville ha meg med, men hun var veldig klar over at jeg ikke hadde penger, så hun spurte aldri direkte. Det endte med at hun bestilte den turen, og hun skulle egentlig dra alene. Jeg ble misunnelig , men jeg var glad for henne! Vi kunne fremdeles reise dit en gang. Så ble det veldig mye prat om at hun skulle reise, jeg underhold henne, lot henne prate om turen sin. Så fikk jeg vite at hun hadde invitert andre venner som vi har til felles, og det er jo greit... altså de har jo lov til å reise på ferie, og min drømmeferie er jo ikke bare min, de ville tydeligvis reise dit også. Så får jeg meldinger om hvor de skal bo, hotell, fly, og kommentarer som at "Hvis du skal være med så må du være rask!" Og da kjente jeg at jeg ble skikkelig irritert. Alle mine venner vet at turen er bestilt midt i en veldig hektisk tid for meg, det er helt umulig for meg å reise da, og alle vennene mine vet at jeg ikke har mye penger akkurat nå, fordi kan ikke ta ut studielån. Jeg har ikke råd til et par sko en gang, så hvordan skal jeg plutselig fra løse lufta få råd til en reise til en plass langt, langt borte? Jeg kan ikke trekke penger ut av ræva! Jeg vet jo at jeg ikke kan bli lei meg fordi andre velger å reise når de har tid og penger, men må de trykke det inn i ansiktet mitt? Hvorfor sier de at jeg kan fremdeles være med når de vet at jeg ikke kan? Anonymkode: 6449e...2df
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #2 Skrevet 18. november 2019 Jeg hadde blitt sur hvis det var mine venner.. 😅 Kan du ikke spørre hvorfor de ikke kunne vente til du hadde rå, når de vet hvor mye du hadde lyst til å reise på denne turen? Anonymkode: 62df2...3d2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #3 Skrevet 18. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt sur hvis det var mine venner.. 😅 Kan du ikke spørre hvorfor de ikke kunne vente til du hadde rå, når de vet hvor mye du hadde lyst til å reise på denne turen? Anonymkode: 62df2...3d2 Jeg har ikke lyst at de skal ha dårlig samvittighet for å reise på en tur som de er veldig gira på. De kan jo ikke avbestille, og jeg ville aldri bedt dem om det hvis de kunne! 😮 Men jeg blir jo lei meg når de frister meg med en tur de vet jeg ikke kan være med på. Jeg får vondt i magen når de gjør sånn. Anonymkode: 6449e...2df
Gjest Calm Skrevet 18. november 2019 #4 Skrevet 18. november 2019 I løpet av livet vil det dukke opp øyeblikk som er alt du har drømt om, men som ikke lar seg gjennomføre ut i fra der du er. Og dette er et sånt øyeblikk. La de som drar på den turen dra på den turen. Er lov å være litt skuffet fordi det ikke passet deg her og nå. Men sånn er det bare. Sett det på en bucketlist til senere. Ikke bruk så mye energi på det.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #5 Skrevet 18. november 2019 Seriøst? Suck it up! De har tid og penger til å reise, det har ikke du. De kan ikke la være å reise når det passer for dem fordi du føler seg snurt. Nei, det er ikke dårlig gjort av dem. Det er derimot sært av deg å forvente at folk skal utsette ting til du en gang (om mange år kanskje) klarer å bedre økonomien nok til å være med. Anonymkode: c3068...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #6 Skrevet 18. november 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Suck it up! De har tid og penger til å reise, det har ikke du. De kan ikke la være å reise når det passer for dem fordi du føler seg snurt. Nei, det er ikke dårlig gjort av dem. Det er derimot sært av deg å forvente at folk skal utsette ting til du en gang (om mange år kanskje) klarer å bedre økonomien nok til å være med. Anonymkode: c3068...c6e Kan du lese? Hvis du kan lese, så må du gjerne lese IGJEN. Jeg har jo sagt at jeg ikke har noe imot at de reiser, fordi jeg vet at de kan gjøre som de vil. Det jeg syns er dårlig gjort er at de hele tiden sender meg informasjon om turen de skal ta uten meg og sier at jeg kan være med når de vet jeg ikke har penger. Anonymkode: 6449e...2df
WonderWomaan Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 Jeg synes du skal si ifra. "Drit i å skrive om den turen hele tiden når du/dere vet jeg ikke kan og har råd til å reise" 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 Har du sagt i klartekst at du ikke har råd og ikke kan være med _denne gangen_? Det kan hende de prøver å inkludere deg fordi du har snakket om denne turen i årevis. Si ifra at beklager, du kan ikke bli med og trenger derfor ikke mer informasjon. Så får du heller spare opp penger til å reise dit senere når du har tid og råd. Jeg stusser forøvrig over at av alle reisemål i verden, i hele verden, så har de valgt ut "ditt" reisemål akkurat nå. De kunne glatt ha ventet en stund om de ville ha deg med. Det går jo an å avtale at alle sparer til samme mål og at man kan prøve å avtale tidspunkt tidlig slik at det passer for alle. Nå vet du iaf hvor du har dem. Jeg hadde holdt mine drømmer for meg selv heretter. Dette er jo rett og slett litt dårlig gjort. Anonymkode: 42a8c...335 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sagt i klartekst at du ikke har råd og ikke kan være med _denne gangen_? Det kan hende de prøver å inkludere deg fordi du har snakket om denne turen i årevis. Si ifra at beklager, du kan ikke bli med og trenger derfor ikke mer informasjon. Så får du heller spare opp penger til å reise dit senere når du har tid og råd. Jeg stusser forøvrig over at av alle reisemål i verden, i hele verden, så har de valgt ut "ditt" reisemål akkurat nå. De kunne glatt ha ventet en stund om de ville ha deg med. Det går jo an å avtale at alle sparer til samme mål og at man kan prøve å avtale tidspunkt tidlig slik at det passer for alle. Nå vet du iaf hvor du har dem. Jeg hadde holdt mine drømmer for meg selv heretter. Dette er jo rett og slett litt dårlig gjort. Anonymkode: 42a8c...335 Vi er veldig gode venner, så de er fullt klar over min situasjon. Jeg skal dit uansett, men jeg må bli ferdig med studiet og tjene litt penger. Jeg vet ikke hvorfor hun valgte det. Jeg tror ikke hun trodde jeg kom til å plutselig få penger og hoppe på. Hun ble vel også interessert i plassen. Hun har jo selvfølgelig lov til å reise dit, og jeg har vært glad for henne, men så ble det plutselig til en vennetur med flere av mine venner og de snakker om det som om jeg hadde muligheten til å være med. Kan det være dårlig samvittighet? Som « Hei, vi reiser dit du alltid ville dra, men nå har vi i alle fall spurt deg, selv om vi vet at vi har valgt et tidpunktet hvor du ikke har tid eller penger.» Anonymkode: 6449e...2df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå