AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #1 Skrevet 18. november 2019 Hva synes du? Jeg liker italiensk best Anonymkode: b072f...d59
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #2 Skrevet 18. november 2019 Er ikke det totalt uvesentlig? Hva andre måtte mene er best av skinke, betyr jo ingenting. Du liker den italienske best, og det er det. Smak og behag. Anonymkode: 21876...c00
Viktualia Skrevet 18. november 2019 #3 Skrevet 18. november 2019 (endret) Det er en smakssak, for de lages litt forskjellig. Jeg liker begge deler veldig godt! Hvis jeg måtte velge holder jeg kanskje en liten knapp på parmaskinke. Jeg antar det er snakk om spekeskinke? Endret 18. november 2019 av Viktualia 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #4 Skrevet 18. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det totalt uvesentlig? Hva andre måtte mene er best av skinke, betyr jo ingenting. Du liker den italienske best, og det er det. Smak og behag. Anonymkode: 21876...c00 Jeg bare lurer på hva dere synes. Anonymkode: b072f...d59
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #5 Skrevet 18. november 2019 Det er en utbredt mening at Jamón ibérico er verdens beste skinke. Den produseres i Spania og Portugal. I Portugal heter den presunto ibérico. Så svaret fra meg og andre matelskere er Spania. Helt klart. https://www.thelocal.es/20160307/its-official-worlds-most-expensive-ham-is-spanish Har du smakt den så vil du aldri ha noe annen skinke. Anonymkode: 06de5...675
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. november 2019 #6 Skrevet 18. november 2019 Spansk er best, men Italia har gode skinker de også.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #7 Skrevet 18. november 2019 Det er forskjell på parmaskinke og parmaskine, og det forskjell på spekeskinke fra alle andre land. Inkludert Norge. Spekeskinke fra Standa er ikke det samme som den tanta di har hengt opp i stabburet. Min preferanse: Tantes spekeskinke, så parmaskinke. Men jeg har ikke smakt alt. Anonymkode: 559a3...a48
Biloba Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 Hver til sitt bruk. Favoritter er Iberico fra Spania, San Daniele og Parma fra Italia. Ibericoskinken skiller seg mye fra de andre med mye nøtteaktig og fet smak. Felles er at det man får vakuumpakket her er triste utgaver sammenlignet med ferskskåret skinke i produsentlandene. Hvorfor får man det ikke nyskåret her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå