AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #1 Del Skrevet 18. november 2019 Jeg har spesielt den siste tiden slitt med lavt BT. Blir veldig svimmel når jeg reiser meg, det blir svart osv (bøyer meg ned med hodet). Mye neseblod de siste ukene. Opplevd en del stress i det siste som kanskje kan slå ut på blodtrykket? Selv om jeg trodde det kunne forhøye det.. Har fått låne BT- måling hvor jeg ligger rundt 90-80/50. Jeg drikker og spiser godt. Har noen andre lavt BT her inne som har gått til legen med det, hvor legen har gjort noe med det? Anonymkode: dfd4a...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #2 Del Skrevet 18. november 2019 Det er ikke noe som gjøres med ortostatisk blodtrykksfall. Det eneste som har vært aktuelt for meg er å slutte på medisiner som ga ytterligere blodtrykksfall. Anonymkode: 11cb2...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #3 Del Skrevet 18. november 2019 Blodtrykket jeg tok var da jeg hadde sittet rolig en stund. Så vet ikke hva det ortostatiske blodtrykket er på. Men da gjøres det vel ikke noe, jeg går ikke på noe medisiner.. Anonymkode: dfd4a...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #4 Del Skrevet 18. november 2019 Lavt blodtrykk i seg selv er ikke noe å gjøre med og heller ikke farlig, men hvis du alltid har så lavt bt så kan det være underliggende årsaker til det, som kan være greit å få sjekket ut allikevel. Anonymkode: 88853...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #5 Del Skrevet 18. november 2019 Samme blodtrykk som deg; overtykk på 80-90. Jeg er i god form, løper 50-70 km i uken. Føler meg veldig frisk. Så da er det bare noe jeg må leve med. Reiser meg sakte. Passer på i dusjen når det er varmt og trykket synkes ytterligere. Spiser lakris og drikker mye vann. Anonymkode: aa356...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #6 Del Skrevet 18. november 2019 Lavt blodtrykk behøver ikke indikere sykdom. Imidlertid beskriver du at dette er en relativt nyoppstått tilstand, og at du har plagsomme symptomer, bl. a. økt blødningstendens. Da bør du oppsøke lege for å få en vurdering. Du sier du spiser og drikker godt. Det kan det også være greit å få bekreftet. Slike blodtrykksfall du beskriver (svimmelhet og at det svartner for deg) kan være indikativt for at du er litt dehydrert, men kan også ha sammenheng med ulike mangelsykdommer. Et standard blodpanel kan gi mye informasjon. Kort oppsummert: Dette behøver ikke å være farlig, men det er lurt å gå til legen for å utelukke eventuell sykdom. Anonymkode: 81233...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #7 Del Skrevet 18. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lavt blodtrykk behøver ikke indikere sykdom. Imidlertid beskriver du at dette er en relativt nyoppstått tilstand, og at du har plagsomme symptomer, bl. a. økt blødningstendens. Da bør du oppsøke lege for å få en vurdering. Du sier du spiser og drikker godt. Det kan det også være greit å få bekreftet. Slike blodtrykksfall du beskriver (svimmelhet og at det svartner for deg) kan være indikativt for at du er litt dehydrert, men kan også ha sammenheng med ulike mangelsykdommer. Et standard blodpanel kan gi mye informasjon. Kort oppsummert: Dette behøver ikke å være farlig, men det er lurt å gå til legen for å utelukke eventuell sykdom. Anonymkode: 81233...495 Av nyskjerrighet: vet du hvilke mangelsykdommer som kan gi lavt blodtrykk? Anonymkode: 273bd...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #8 Del Skrevet 18. november 2019 24 minutter siden, AnonymBruker said: Av nyskjerrighet: vet du hvilke mangelsykdommer som kan gi lavt blodtrykk? Anonymkode: 273bd...8c4 Jernmangel? Anonymkode: 6013a...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #9 Del Skrevet 18. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jernmangel? Anonymkode: 6013a...d81 Hvilken sammenheng har jernmangel med blodtrykk?? Anonymkode: 88853...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naomi Skrevet 18. november 2019 #10 Del Skrevet 18. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken sammenheng har jernmangel med blodtrykk?? Anonymkode: 88853...81a Ikke jeg som skrev det med jernmangel, men jernmangel kan føre til lav blodprosent som igjen kan medføre lavt blodtrykk😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #11 Del Skrevet 18. november 2019 1 minutt siden, Naomi skrev: Ikke jeg som skrev det med jernmangel, men jernmangel kan føre til lav blodprosent som igjen kan medføre lavt blodtrykk😊 Ah ja selvfølgelig, jeg tenkte bare på jern ift oksygen. Henger med nå😅 Anonymkode: 88853...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå