Gå til innhold

Er det ok å sette bryllupet til 30årsdagen til en bestevenninne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymkode: c3eb2...9d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja - bryllup trumfer bursdag 😊 venninne kan feire bursdagen sin en annen dag.

Anonymkode: f8894...1f8

• Liker 7
Skrevet

Nei, akkurat den dagen hadde jeg unngått. Perifer venninne er uproblematisk, men din beste venn som kanskje til og med skal være forlover? Jeg hadde personlig synes det var sårt hvis 30 års dagen min skulle handle om min beste venninnes bryllup. Hun har kanskje lyst til å feire seg selv den dagen! 

Anonymkode: a24bb...fe0

• Liker 49
Skrevet

Helt ok!

Anonymkode: 4c1cf...512

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville hørt med henne først.

Anonymkode: 4d7ca...00c

• Liker 11
Skrevet

Man kan gifte seg når som helst hele året, hvorfor vil du velge akkurat 30-årsdagen til din bestevenninne? 30 år er for mange en stor begivenhet som folk ønsker å feire. Jeg hadde blitt veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre om min bestevenninne skulle gifte seg akkurat denne dagen. Det hadde satt meg i en vanskelig situasjon der jeg både hadde syntes det var sårt å feire egen bursdag og gå glipp av bryllupet, eller gå glipp av min egen 30-årsdag for å feire en venninnes bryllup. 

Anonymkode: 583e2...d93

• Liker 23
Skrevet

Det er jeg som er venninnen. Skal selv gifte meg neste år og har selv unngått 30årsdagen min da jeg ønsker at dette skulle være min dag. Jeg kjenner på delte følelser om jeg vil gå i bryllupet eller feire meg selv. Føler i det minste hun kunne spurt meg da vi har vert venninner i 23år. 

ts

• Liker 17
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg som er venninnen. Skal selv gifte meg neste år og har selv unngått 30årsdagen min da jeg ønsker at dette skulle være min dag. Jeg kjenner på delte følelser om jeg vil gå i bryllupet eller feire meg selv. Føler i det minste hun kunne spurt meg da vi har vert venninner i 23år. 

ts

Ja, synes i det minste hun burde spurt! Samtidig hadde du da kanskje følt deg tvunget til å si ja for å ikke være vanskelig.

Det burde jo gå an å finne en dato som IKKE er bestevenninens 30-årsdag. Jeg hadde i alle fall ikke valgt denne dagen å gifte meg på! 

• Liker 9
Skrevet

Jeg må si at jeg ikke helt ser problemet. Er det ikke det samme hvilken dag du feirer 30 årsdagen din? Du er jo 30 år et helt år. Ofte feirer man vel bursdager en helg i nærheten av dagen som passer best for alle involverte, trodde jeg i alle fall. Dersom du venter en stund vil du jo dessuten få oppmerksomhet flere ganger. Noen vil gratulere på dagen, og du vil bli feiret dagen du inviterer til det. Kanskje du heller skulle se på det som en ære? Hun velger din dag til det beste i sitt liv. Så vil dere ha denne dagen felles for alltid, og den vil bety mer for henne enn om det bare hadde vært en venninnes bursdag. Det er ikke alle som bryr seg så mye om andres dager. 

Anonymkode: f305c...ffe

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, synes i det minste hun burde spurt! Samtidig hadde du da kanskje følt deg tvunget til å si ja for å ikke være vanskelig.

Det burde jo gå an å finne en dato som IKKE er bestevenninens 30-årsdag. Jeg hadde i alle fall ikke valgt denne dagen å gifte meg på! 

Det er nettopp det jeg gjør, føler meg tvungen. For å ikke fremstå som hun som lager dårlig stemning. Vi må også ha en kjøretur på 2-3timer og må ta inn på hotell for helgen. Slik at jeg er faktisk ikke hjemme hele helgen pga bryllupet. 

Skrevet

Herregud, selvfølgelig går du i venninna si sitt bryllup. Det er ekstremt sært å være så sjølhøytidelig at du mener at din bursdag er like viktig som et bryllup. Du er jo ikke et lite barn, feir bursdagen din en anna dag. 

• Liker 21
Skrevet
9 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Herregud, selvfølgelig går du i venninna si sitt bryllup. Det er ekstremt sært å være så sjølhøytidelig at du mener at din bursdag er like viktig som et bryllup. Du er jo ikke et lite barn, feir bursdagen din en anna dag. 

Jeg synes det er mye rarere å velge akkurat 30-årsdagen til sin beste venninne for å feire seg selv, enn det er å ønske å feire seg selv på bursdagen sin! 

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er mye rarere å velge akkurat 30-årsdagen til sin beste venninne for å feire seg selv, enn det er å ønske å feire seg selv på bursdagen sin! 

Og det synes jeg er rart, så vi får vel bare være uenig :)

• Liker 5
Skrevet

Bryllupet står den datoen som passer med kirke og ønsket lokale og hvor brud og brugdom er klar. 
Du kan ikke velge din store dag utfra om eller om ikke noen andre har en stor dag den dagen.

Anonymkode: 91a3e...da8

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er veldig spesielt av venninnen din å velge akkurat den datoen av alle 365 dagene å velge mellom, så jeg skjønner deg godt. Lett å si for andre, men å bruke sin egen bursdag på å feire noen andre er jo ikke kjekt?? 

• Liker 11
Skrevet

Har ikke tenkt over det som problem før jeg leste denne tråden. 

Var selv i bryllupet til en veldig nær venninne på 30 årsdagen. 

Har du full forståelse for at lokaler, kirke, familiekabalen og alt mulig er viktigere enn en bursdag. Selv som beste venninne må man bli prioritert litt ned på lista en slik dag. 

Feiringen tok jeg igjen helgen etter. 

Anonymkode: 55cec...d9a

• Liker 11
Skrevet

Vi hadde bryllupet vårt den dagen den ene forloveren fylte 30 år, det var den eneste dagen som var ledig i den perioden vi skulle gifte oss i det lokalet vi skulle ha bryllupet. Vi feiret henne forøvrig dagen etter bryllupet med fin middag ute, vi var alle i utlandet for bryllupet. Det var helt greit for henne og jeg tenkte ikke så over det, jeg feiret forøvrig min egen 30 års dag med å sove ut etter nattevakt, tok feiringen noen dager etterpå. Tenker at når man er voksen er det liksom ikke så viktig lenger å feire på selve dagen. 

Anonymkode: fd79f...ace

• Liker 9
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at når man er voksen er det liksom ikke så viktig lenger å feire på selve dagen. 

Anonymkode: fd79f...ace

Men er det opp til bruden å bestemme det? At ts sin bursdag ikke er viktig?

Dessuten, så er det ikke bare snakk om bryllupet, men hver bryllupsdag hvert år kommer til å falle på ts sin bursdag. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, ikkevoksen skrev:

Dessuten, så er det ikke bare snakk om bryllupet, men hver bryllupsdag hvert år kommer til å falle på ts sin bursdag. 

Blir jeg invitert til bursdagsfest på bryllupsdagen drar jeg jo dit. Så markerer jeg og mannen en annen dag. 

Uansett feires jo bursdager nærmeste lørdag. Så vil bli et like hyppig "problem" at bursdagsfeiringen flyttes til bryllupsdagen, som andre selvfølgelig ikke har noe forhold til. 

Min 30 årsdag falt tilfeldigvis på en lørdag, midt i bryllupssesongen. Og når man er ca 30 er det raskt 4-5 bryllup hver sommer. Så regner med flertallet av de som blir 30 en lørdag i sommermånedene har feiret dagen i andres bryllup. 

Anonymkode: 55cec...d9a

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...