Gå til innhold

Må kanskje være alene på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg er av forskjellige årsaker særboende. Dvs, vi bor i hvert vårt hus annenhver uke når Jeg ikke har mine særkullsbarn. Vi har ett fellesbarn og han bor med meg hele tiden. For en stund siden snakket vi om julen og det var en selvfølge at vi skulle være sammen på julaften. Men nå har han blitt invitert til sin søster og hun hater meg og uten at det noen gang har blitt sagt er ikke jeg invitert. Og nå tenker han at han muligens skal ta med seg sine særkullsbarn + fellesbarnet og feire jul der. Jeg ble så lei meg, vi hadde jo planlagt å være sammen. Fellesbarnet er så nært knyttet til meg og jeg er faktisk ikke komfortabel med at han skal feire jul med en gjeng som hater meg. 
avgjørelsen er ikke tatt, han skal la det være opp til sine særkullsbarn (fellesbarnet snakker ikke ennå). 
jeg er så lei meg, og greier ikke å slippe det. Mine særkullsbarn skal være til sin far så jeg risikerer nå å være alene på julaften. 

er jeg på viddene her? 

Anonymkode: 776cf...95a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig situasjon. Hvis dere ikke skal feire jul sammen, så tenker jeg at dere må bli enige om hvem av dere barnet skal være sammen med på julaften. Det skal ikke være sånn at en av dere bare kan ta en avgjørelse på det.

Ellers så virker ikke kjæresten din videre sympatisk når han har tenkt og la deg feire julaften alene. Tipper det ligger noen konflikter bak her som du ikke nevner. 

Anonymkode: 4f8fe...a07

• Liker 17
Skrevet

Vi har hatt en utfordrende tid, men det går mye bedre nå. Ironisk nok er han så opptatt av god dialog, og vi har jobbet hardt med dette, og så gjør han dette, dialog my ass! 

ts.

• Liker 2
Skrevet

Hvis man velger å feire jul med søster fremfor kjæreste, så tror jeg dere snart ikke er kjærester 

Anonymkode: 7a99a...a0d

• Liker 40
Skrevet

Syns fellesbarnet skal få bygge et godt forhold til farsfamilien uavhengig av hva de syns om deg. Og du klarer å lage en fin jul for deg selv selv om du er alene. Dra på hotell/spa eller noe sånt. 

Anonymkode: 501f8...971

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg er av forskjellige årsaker særboende. Dvs, vi bor i hvert vårt hus annenhver uke når Jeg ikke har mine særkullsbarn. Vi har ett fellesbarn og han bor med meg hele tiden. For en stund siden snakket vi om julen og det var en selvfølge at vi skulle være sammen på julaften. Men nå har han blitt invitert til sin søster og hun hater meg og uten at det noen gang har blitt sagt er ikke jeg invitert. Og nå tenker han at han muligens skal ta med seg sine særkullsbarn + fellesbarnet og feire jul der. Jeg ble så lei meg, vi hadde jo planlagt å være sammen. Fellesbarnet er så nært knyttet til meg og jeg er faktisk ikke komfortabel med at han skal feire jul med en gjeng som hater meg. 
avgjørelsen er ikke tatt, han skal la det være opp til sine særkullsbarn (fellesbarnet snakker ikke ennå). 
jeg er så lei meg, og greier ikke å slippe det. Mine særkullsbarn skal være til sin far så jeg risikerer nå å være alene på julaften. 

er jeg på viddene her? 

Her er det far som må sette foten ned. Enten inviterer hun deg og er hyggelig eller så feirer han med deg og både felles og særkullsbarn. Alvorlig talt. Hva mann lar damen sitte igjen alene eller aksepterer å fryse ut moren til barnet sitt?

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Jeg hadde bare møtt opp hos denne idiotiske søstera, jeg også. Ikke invitert, særlig. 

Unntaket er om forholdet skal avsluttes, da kunne mannen dratt med sine barn og så hadde jeg beholdt babyen. 

Anonymkode: c2533...8c2

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bare møtt opp hos denne idiotiske søstera, jeg også. Ikke invitert, særlig. 

Unntaket er om forholdet skal avsluttes, da kunne mannen dratt med sine barn og så hadde jeg beholdt babyen. 

Nja, det greier jeg ikke. Hun har overbevist døtrene sine om at jeg er persona NON grata, så de har slettet meg fra Instagram blandet annet. Den ene datteren hennes ville heller ikke hilse på meg sist vi møttes. 
Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nja, det greier jeg ikke. Hun har overbevist døtrene sine om at jeg er persona NON grata, så de har slettet meg fra Instagram blandet annet. Den ene datteren hennes ville heller ikke hilse på meg sist vi møttes. 
Ts

Det er strengt tatt ikke ditt problem, sånn jeg ser det. Håper du også lurer på hva han mannen din har sagt til søstera si om deg siden hun hater deg sånn. 

Tror ikke han er en keeper. 

• Liker 5
Skrevet

Dere er et par som er kjærester og har er ganske lite felles barn, men din mann vil feire jul et annet sted? Dette gir ingen mening for meg. Hvorfor vil han ikke feire med deg, og hvorfor skal særkullsbarna bestemme?

Anonymkode: f2f44...da7

• Liker 17
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er et par som er kjærester og har er ganske lite felles barn, men din mann vil feire jul et annet sted? Dette gir ingen mening for meg. Hvorfor vil han ikke feire med deg, og hvorfor skal særkullsbarna bestemme?

Vi er gift tilogmed. 
Jula er for barna sier han og derfor må de få bestemme. Hvorfor han ikke vil være med meg på julaften har han ikke sagt noe om. 

Skrevet

Sann skjer når folk har mine, dine, våres. Enest jeg føler synd for er disse barna som er blandet opp i konfliktene dere voksne har klart å lage. 

Anonymkode: 2ae90...ab9

• Liker 7
Gjest Bukkenbruse
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Hva er grunnen til at dem ikke liker deg?

Skrevet

Han kan ikke bare ta barnet med seg. Barnet bor hos deg, og regner med at dere ikke har noen samværsavtale i og med at dere faktisk er gift. Han er "dum" hvis han reiser til søster uten videre, men fellesbarnet kan han ikke bare ta med! 

Anonymkode: 5bda5...7cf

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Bukkenbruse skrev:

Hva er grunnen til at dem ikke liker deg?

Fordi jeg ble alvorlig syk, det ble selvfølgelig en merbelastning for han. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100 prosent enig!!!! 

Anonymkode: 5bda5...7cf

• Liker 1
Gjest Bukkenbruse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var trist å høre. Ønsker deg alt godt ❤️

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres rart ut. Man misliker da ikke en person pga sykdom. 

Anonymkode: 4f8fe...a07

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vanskelig for å tro at det er den eneste grunnen til at familien ikke liker deg. 

Anonymkode: ae369...869

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vanskelig for å tro at det er den eneste grunnen til at familien ikke liker deg. 

Anonymkode: ae369...869

Nei det er faktisk det. Jeg ble alvorlig deprimert, og var innlagt i 14 dager på grunn av ett suicidforsøk. Dette er ganske nøyaktig ett år siden nå og jeg har jobbet knallhardt for å komme meg ut av depresjonen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...