Gjest Lilleulv Skrevet 27. mai 2005 #1 Skrevet 27. mai 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=278835 Er det mulig?? Gratulerer, Tor Sigmund Olsen, jeg håper du havner i fengsel hvis det viser seg å være ditt kjøletårn som er fullt av legionella!!
Gjest enig Skrevet 27. mai 2005 #2 Skrevet 27. mai 2005 Signerer på den, Lilleulv. Jeg har jobbet tolvtimersdager i tre uker (skippertak til eksamen, hmmm...), men jeg har fått med meg legionellautbruddet. Og jeg bor ikke i det aktuelle området en gang. Sist det var legionella i Stavanger, lærte jeg at KJØLETÅRN hadde hovedrolle i dramaet.
Gjest Melk Skrevet 27. mai 2005 #3 Skrevet 27. mai 2005 Nok en gang trenger folk en synder å hive seg over, superflott at avisene stiller offre lagelig til for hugg, så har man noen å skylde på.
Gjest enig Skrevet 27. mai 2005 #4 Skrevet 27. mai 2005 Jeg trenger ingen synder å kaste meg over jeg, men at legionella smitter via kjøletårn er ingen statshemmelighet, og det finnes ingen unnskyldninger for ikke å bruke hodet litt, når folk dør av legionella. Sier ikke at denne mannen er årsaken. Mener bare at eiere av bygg som har kjøletårn ikke lengre kan unnlate å gjøre noe "fordi de ikke visste bedre".
Superlammet Skrevet 27. mai 2005 #5 Skrevet 27. mai 2005 Nok en gang trenger folk en synder å hive seg over, superflott at avisene stiller offre lagelig til for hugg, så har man noen å skylde på. Hjertens enig..
Gjest Mayamor Skrevet 27. mai 2005 #6 Skrevet 27. mai 2005 Lynsjemobb er desverre et vanlig fenomen. Mayamor
Gjest Lilleulv Skrevet 27. mai 2005 #7 Skrevet 27. mai 2005 Nok en gang trenger folk en synder å hive seg over, superflott at avisene stiller offre lagelig til for hugg, så har man noen å skylde på. det er jeg uenig i... synes det er utrolig drøyt og ansvarsløst det som har blitt gjort her. har man et kjøletårn, har man et ansvar!!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 27. mai 2005 #8 Skrevet 27. mai 2005 det er jeg uenig i... synes det er utrolig drøyt og ansvarsløst det som har blitt gjort her. har man et kjøletårn, har man et ansvar!! VG henger han ut som en syndebukk her, selv om de ikke vet hvor smittekilden kommer fra. Mulig det er han, men de vet ikke noe ennå. EDIT: Redigert.
Gjest Lilleulv Skrevet 27. mai 2005 #9 Skrevet 27. mai 2005 VG henger han ut som en syndebukk her. Mulig han kanskje er litt lite oppvakt når det gjelder å følge med på nyheter. Men hva om han er nøye med vedlikehold av kjøletårnet sitt, følger forskrifter og til enhver tid sjekker legionella-mengden i tårnet? VG har vel ikke akkurat undersøkt det. nei, du har et poeng der rattleshake vi får vente å se...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 27. mai 2005 #10 Skrevet 27. mai 2005 Hehe, tok forresten feil. Det står i artikkelen at han ikke hadde tilfreddstillende renhold og rutiner på tårnet. Redigerte om på innlegget mitt.
Gjest Lilleulv Skrevet 27. mai 2005 #11 Skrevet 27. mai 2005 Hehe, tok forresten feil. Det står i artikkelen at han ikke hadde tilfreddstillende renhold og rutiner på tårnet. Redigerte om på innlegget mitt. awright. da har vi lov å være litt mugne i hvert fall. men vi får avvente å se om dette er smittekilden. om det viser seg at det er det så håper jeg de ansvarlige får svi!
Gjest Tabby Skrevet 27. mai 2005 #12 Skrevet 27. mai 2005 Sjansen for at han står bak det ansvarlige kjøletårnet er vel liten, med tanke på hvor ofrene bor og har oppholdt seg, men ingen kan utelukkes. Han burde helt klart ha fått med seg dette, men han alene er nok ikke den som bør få skylden. Og man kan ikke garantere at det er kjøletårn som er grunnen her heller. HITTIL har man sett kjøletårn som årsak til legionella, HITTIL har heller ingen unge mennesker blitt smittet, HITTIL har ikke smitten spredd seg mer enn maks 3 km i luftlinje. MEN det er ikke mye forskning som er gjort på denne sykdommen, derfor er det mange usikre momenter her. Nå skal det sikkert forskes mer på dette og vi får forhåpentlig mer svar angående legionella.
Gjest kenneth Skrevet 27. mai 2005 #13 Skrevet 27. mai 2005 Er ikke helt enig i at VG stempler han som syndebukk. Deres vinkling er vel mer rettet mot det faktum at det fortsatt var operative kjøletårn. Det er jo faktisk oppsiktsvekkende i seg selv. Nå er jo VG et "hurtigmedium", og vinklingene er ofte spekulative (uten at jeg synes denne artikkelen var det). Således kan vel den "raske" leser kanskje tolke det dithen at vedkommende blir stemplet som syndebukk. (Jeg trodde ikke jeg skulle forsvare jallablekka VG noen gang, men der tok jeg altså feil. Milde måne...)
Gjest enig Skrevet 6. juni 2005 #14 Skrevet 6. juni 2005 Vel, tre kjøletårn har legionellasmitte, og det avventes DNA-tester for å finne ut hvor sykdomstilfellene kom fra. Iflg artikkelen kan det finnes legionellabakterier uten at det nødvendigvis medfører smitte. http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/ar...ticle513283.ece Hva mener dere skal være konsekvensen for dem som er ansvarlige for det kjøletårnet der smitten kom fra? Bør alle med legionellasmitte straffes på noe vis? Bør alle som ikke hadde innrapportert kjøletårn på oppfordring straffes? Eller blir det for mye styr av dette så vi bare må la det være, og akseptere at enkelte kommer til å dø av det en sjelden gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå