Gå til innhold

Hvor mange av dere skifter helt eller delvis etternavn?

Hvor mange av dere skifter helt eller delvis navn?  

1. 1. Hvor mange av dere skifter helt eller delvis navn?

• Beholder mitt pikenavn
      8
    • Bruker både mitt og hans navn
      44
    • Bruker bare min ektemanns navn
      22

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt nysgjerrig på hvor mange som skifter etternavn. Selv har jeg tenkt å ta min kommende manns etternavn, og utelate mitt pikenavn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tar mitt som mellomnavn og hans som etternavn :wink:

Skrevet

Jeg beholder mitt som mellomnavn og tar hans som etternavn. Har litt lyst til at han også skal ta mitt som mellomnavn, men han er lite lysten på det.... Men samme etternavn skal vi ha ihvertfall! :)

Skrevet

har nevnt at jeg kanskje kunne skifte navn - men det ville han slett ikke ha noe av. jeg skal hete det jeg heter; ellers er jeg ikke meg selv. (mannfolklogikk...?)

er egentlig ikke aktuelt for meg å skifte uansett, han har så grusomt vanlig navn.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Skal beholde mitt eget. Navnet mitt knytter seg sterkt til identiteten min.

Skrevet

Vi snakker litt om å ha begge navnene med bindestrek. Dersom det ikke blir sånn kommer jeg til å beholde mitt eget.

Gjest Lulle ikke innlogget
Skrevet
Vi tar mitt som mellomnavn og hans som etternavn :wink:

Vi også!!

(Hvorfor skulle jeg ta hans, og ikke hans mitt? Vi begge har forholdsvis vanlige korte etternavn begge to. Sammenslåingen høres ganske bra ut. Droppet bindestreke, da vår datter har bindestrek i navnet. Ville blit litt mange streker til slutt da.....)

Gjest Sukkerert
Skrevet

Vi også!!

(Hvorfor skulle jeg ta hans, og ikke hans mitt? )

quote]

Og hvorfor skal hans være til slutt og ikke ditt? :)

Skrevet

Min identitet er sterkt knyttet til navnet mitt, så det er helt uaktuelt for meg å bytte.

Han er av samme oppfatning, så derfor bytter ikke han heller.

Skrevet

Jeg syns rett og slett det er praktisk at hele familien har samme etternavn, barna har også hans navn. Og mitt navn er mer tungvindt, hans er helt enkelt finere. Ellers kunne vi godt tatt mitt.

Skrevet

Jeg beholder mitt, og han beholder sitt. Hvorfor skulle vi bytte?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har mitt pikenavn som mellomnavn og hans som etternavn. For meg var det helt naturlig at vi skulle ha samme etternavn når vi ble gift, og at det er hans etternavn. Litt gammeldags sånn, jeg.

K

Gjest Frk.Elisabeth
Skrevet

Jeg skal kun ta hans etternavn. Jeg synes også at det er mest praktisk at hele familien har samme navn.

Skrevet

Jeg skal beholde mitt pikenavn som mellomnavn og ta hans som etternavn.

Jeg har et ganske vanlig etternavn, men vil beholde det fordi mine barn har det.

Skrevet

Vi skal ha begge navnene med bindestrek. Vil veldig gjerne ha hans sitt navn,men så klarer jeg ikke å gi slipp på mitt eget så da blir det begge. :wink:

Skrevet
Vi skal ha begge navnene med bindestrek. Vil veldig gjerne ha hans sitt navn' date='men så klarer jeg ikke å gi slipp på mitt eget så da blir det begge. :wink:[/quote']

:Nikke: Samme her. Han tar mitt (kutter ut sitt eget mellomnavn) og jeg tar hans, og så putter vi en bindestrek imellom...Da blir ikke det ene navnet "bare" et mellomnavn, men etternavn det og. Blir nok litt langt for min del (har dobbelt fornavn), men vi får gi barna våre enkle navn, så går det vel bra... :)

Skrevet

Jeg tar hans etternavn. Gleder meg til det jeg, gleder meg til vi blir familien xxx. Liker at en familie har samme etternavn jeg da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...