AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #1 Skrevet 18. november 2019 uff jeg skal omskoleres men finner ikke riktig studie!! må ta det på deltid; maks 50% belastning. har store smerter og utmattelse(flere diagnoser). kan ikke sitte foran en pc i timesvis, men heller ikke noe fysisk tungt. må være et yrke jeg kan holde ut i noen år; og aller helst kunne ha fleksitid/jobbe hjemmefra. ser litt på økonomi og markedsføring, men er veldig usikker. det er totalt bortkastet for meg å feks prøve barnehagelærer eller lignende. men sliter med konsentrasjonsvansker pga smerter og søvnmangel, så bør ikke være for tungt pensum heller. tror nok jeg vil slite med statistikk og mattematikk. ja jeg kan få trygd men ønsker «å leve». tilstanden min kan bedres; jeg er i behabdling/utredning, og går på medisiner😀 Anonymkode: 59b69...8ec
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #2 Skrevet 18. november 2019 I stedet for å bare se begrensninger bør du se på muligheter. Hvis du kunne gjort hva du ville i hele verden, hva ville det vært? Hvor nært det målet kan du komme? Hva kan du gjøre for å tilpasse slik at det kan bli mulig for deg å jobbe med dette? Hva kan være alternativer som ligner? Selv om du har begrensninger må du finne en jobb du trives i. Da kan du ikke starte i den enden du nå gjør, ved å ekskludere alt mulig. Tenk heller at du er en ressurs som kan tilføre noe. Det er mange muligheter der ute, og erfaringsmessig får folk til mer enn de tror når de har et mål som appellerer til dem. Anonymkode: 73644...15f 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #3 Skrevet 18. november 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: I stedet for å bare se begrensninger bør du se på muligheter. Hvis du kunne gjort hva du ville i hele verden, hva ville det vært? Hvor nært det målet kan du komme? Hva kan du gjøre for å tilpasse slik at det kan bli mulig for deg å jobbe med dette? Hva kan være alternativer som ligner? Selv om du har begrensninger må du finne en jobb du trives i. Da kan du ikke starte i den enden du nå gjør, ved å ekskludere alt mulig. Tenk heller at du er en ressurs som kan tilføre noe. Det er mange muligheter der ute, og erfaringsmessig får folk til mer enn de tror når de har et mål som appellerer til dem. Anonymkode: 73644...15f har flere interesser☺️både økonomi, språk og kreative retninger. men jeg ville aldri ansatt en som meg😌har 2-6 ulike avtaler ift helsen min hver uke; mange må bookes om fordi jeg er for dårlig til å møte opp. så i dag kan jeg jobbe max 25%, men håper jo på bedring her. er kanskje litt negativ🙈men har kjempevansker med læring; bruker sikkert 10 t på noe andre bruker 10 min på, og påfølgende utmattelse. men vrir hjernen; må jo være noe jeg også kan jobbe med en dag😀ser bare ikke for meg hva😏 Anonymkode: 59b69...8ec
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #4 Skrevet 18. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: har flere interesser☺️både økonomi, språk og kreative retninger. men jeg ville aldri ansatt en som meg😌har 2-6 ulike avtaler ift helsen min hver uke; mange må bookes om fordi jeg er for dårlig til å møte opp. så i dag kan jeg jobbe max 25%, men håper jo på bedring her. er kanskje litt negativ🙈men har kjempevansker med læring; bruker sikkert 10 t på noe andre bruker 10 min på, og påfølgende utmattelse. men vrir hjernen; må jo være noe jeg også kan jobbe med en dag😀ser bare ikke for meg hva😏 Anonymkode: 59b69...8ec Slik du fremstiller det her, blir det ikke lett... Hva med å vente med studier og studievalg til helsa bedrer seg? Anonymkode: c6e31...fe0 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #5 Skrevet 18. november 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik du fremstiller det her, blir det ikke lett... Hva med å vente med studier og studievalg til helsa bedrer seg? Anonymkode: c6e31...fe0 nei det er ikke lett. men tenkte jeg kunne starte forsiktig med 25%, og øke til 50% studie(forhåpentligvis). men veldig vanskelig å bestemme meg for hva. hadde jeg vært frisk hadde det blitt økonomi og adm. men det går ikke sånn som ting er nå, og kan ikke gå på skole 6-9 år. skulle gjerne brukt rundt 3, maks 4 år fremover Anonymkode: 59b69...8ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå