AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #1 Skrevet 18. november 2019 Hallo! Har dere noen tips til gøyale aktiviteter for å trimme hjernen til valpen litt? 5 måneder gammel og vinner nå glatt over støvsugeren i å søke etter fôrkuler. Den snuta der er helt rå, og nå må vi virkelig avnsere litt. Anonymkode: ecddb...827
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #2 Skrevet 18. november 2019 Du kan gjemme dem (eller noe annet, som ostebiter) rundt om kring i boligen og så kan han søke etter det? Evt slenge det ut på gresset eller i snøen. Så kan dere øve på å "finne leka", ta en leke og gjem den først synlig og så mer og mer avansert, og så må valpen finne den. Full jubel og knallbelønning når leka finnes. Så kan du prøve å shape forskjellige triks, øve på sitt og bli, "give me five", touch med nesa eller labben feks? Anonymkode: ed1a1...f98
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan gjemme dem (eller noe annet, som ostebiter) rundt om kring i boligen og så kan han søke etter det? Evt slenge det ut på gresset eller i snøen. Så kan dere øve på å "finne leka", ta en leke og gjem den først synlig og så mer og mer avansert, og så må valpen finne den. Full jubel og knallbelønning når leka finnes. Så kan du prøve å shape forskjellige triks, øve på sitt og bli, "give me five", touch med nesa eller labben feks? Anonymkode: ed1a1...f98 Vi pleier å gjemme fôrkuler rundt i huset. Dytte dem litt under ting og bak dører osv. så hun må jobbe ekstra for å finne dem. Problemet er at det er for enkelt for henne. Prøvde også å gjemme dem under en gjennomsiktig kopp, men det var visst bare teit. Har tenkt til å ta henne med ut i skogen i langline og gjemme fôrkuler der også for å variere litt. Er det noen andre måter jeg kan gjøre det vanskeligere å finne fôrkulene? Vil ikke bruke pappesker/bokser, hun ender bare opp med å spise pappen. 🙄 Anonymkode: ecddb...827
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Virker som du er på god vei! Beklager at jeg antok at det var hannhund, det er bare fordi jeg har det selv! Kan du gjemme dem i andre rom, under sofaputer, under gulvtepper, stolputer og så videre? De har jo helt vilt god nese, så det syns det er gøy! Imponert over at hun er så ivrig på forkuler, det hadde ikke mine giddet å lete etter, her må det minst være gulost! Anonymkode: ed1a1...f98 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som du er på god vei! Beklager at jeg antok at det var hannhund, det er bare fordi jeg har det selv! Kan du gjemme dem i andre rom, under sofaputer, under gulvtepper, stolputer og så videre? De har jo helt vilt god nese, så det syns det er gøy! Imponert over at hun er så ivrig på forkuler, det hadde ikke mine giddet å lete etter, her må det minst være gulost! Anonymkode: ed1a1...f98 Haha, null problem! Den frøkna her er så matglad at ingen belønning er en for dårlig belønning. Hun er såpass matvrak at hun ble helt fra seg og oppførte seg som om hun var i dyp sorg da hun ikke fikk lov til å spise en rotten fersken som hadde ligget i grøfta i mange dager, det tok over 20 min. å gå 40 meter fra den. Hun har til og med en favorittsmak når det kommer til tyggisklyser på asfalten. Den Extra-tyggisen som smaker Hubba Bubba er den beste, i følge tassemor. Anonymkode: ecddb...827
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå