Matas Skrevet 18. november 2019 #41 Skrevet 18. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet at mange tåler forandringer veldig godt, men min gjør ikke det. Han er seriøst så sensitiv at han reagerer om jeg fjerner gardinene! Jeg merker at han blir veldig urolig om jeg er hjemme i lengre perioder fra jobb som i ferier. Fordi det forstyrrer rutinene hans. Det er også derfor hundene mine blir sendt vekk i flere måneder i strekk, for om de kommer og går så blir katten forstyrret. Jeg tuller ofte med at katten min har autisme, for han er så sensitiv ovenfor endringer. Jeg vet at ikke alle er slik, mine forrige katter var ikke det. Han ene var veldig sensitiv for sykdom og skader mens han andre reagerte ikke på noe som helst. Han fikk samme adferd om han tråkket over foten eller om kloen var litt for lang og det ble ubehagelig, da droppet han kasse og å gjøre ifra seg ute for å si ifra at han var syk. Min nåværende er slik med sykdom også, derfor er fôrbytte et mareritt. Fordi han blir ikke bare dårlig i magen av selve matbyttet, han slutter også å tisse og bæsje i kassen sin for å si "HEY! JEG ER SYK, SE PÅ MEG!" veldig typisk katteadferd ved sykdom, bare min er ekstreeeem sensitiv. Selv ved fôrbytte til hundene så kunne han reagere, fordi han stjal fra deres mat og tok tid før magen ble vandt til hundefôret. Anonymkode: 9ceb4...66a Katten din høres ut som søstern min sin, hennes (hunkatt) tåler ikke at de bytter om på møbler, gardiner og andre ting. Samtidig takler hun ikke at de drar bort og jeg f.eks. er innom der 6-10 timer daglig imens Søstra mi er borte. Det er så ekstremt, hun hater alt av forandringer. Og de har en katt til slik at hun har selskap, fordi de tenkte at det ville hjelpe, men det hjelper nada.
Matas Skrevet 18. november 2019 #42 Skrevet 18. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan oppbevarer du foret? Mine går gjennom 4 kg/mnd. Og allerede da merker jeg at de sutrer på slutten, og sluker maten når ny pose blir åpnet. Og jeg kjenner jo at det lukter litt strammere. Heller over på lufttett boks. Men bør mulig oppbevares kjølig? Anonymkode: 5703d...70c Kjølig og jeg klipper opp kun hjørnet av posen som blir lukket igjen med poseklype, min spiser fôret sitt hele tiden, men jeg takker høyere makter for det ettersom min er supersær og ikke spiser noe annet fôr😅
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #43 Skrevet 18. november 2019 9 minutter siden, Matas skrev: Katten din høres ut som søstern min sin, hennes (hunkatt) tåler ikke at de bytter om på møbler, gardiner og andre ting. Samtidig takler hun ikke at de drar bort og jeg f.eks. er innom der 6-10 timer daglig imens Søstra mi er borte. Det er så ekstremt, hun hater alt av forandringer. Og de har en katt til slik at hun har selskap, fordi de tenkte at det ville hjelpe, men det hjelper nada. Det er rart det der, derfor jeg føler meg fanget hjemme også. Hunden kan jeg ta med på hytta om sommeren i et par uker. Katten blir helt i ubalanse både på turen og når vi kommer hjem, for det tar litt tid før han roer seg. Det å ha kattepasser gir også stress, bare det at jeg er borte gir stress og stress over tid (en ukes tid ca) så begynner urin-problemene som er en reaksjon på endringene. Jeg prøvde også en katt til, men måtte gi han ifra meg fordi det førte til enda mer stress. Ifølge veterinæren så er det et typisk katteadferd. Noen tåler forandringer bedre enn andre, men det er faktisk ikke så uvanlig at de får en reaksjon. Det gjør det egentlig verre, for det kan ikke medisinere vekk! det må bare gå seg til av seg selv. Men det er tungt når det står på som verst. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå da, siden jeg kan ikke ta inn den gamle sofaen, og vil ikke at den nye skal bli tisset ned. Og jeg må jo innføre en ny sofa en gang... og da er vi tilbake til start. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre 😩 Anonymkode: 9ceb4...66a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #44 Skrevet 18. november 2019 Anonym...66a. Jeg føler veldig med deg, man blir jo så glad i disse dyra. Men. Er du sikker på at denne katten har det bra? Den virker jo utrolig stresset og redd. Jeg hadde avlivet. En katt med så store atferdsproblemer hadde jeg ikke orket å ha. Katten har det ikke bra, du har det ikke bra. Trøst deg med at du virkelig har prøvd, for det har du. Klem Anonymkode: 40417...a1e 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #45 Skrevet 18. november 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne høre om alle fordeler og ulemper. Har du angret på at du fikk katt? (Hvis du bare har hatt katt hos foreldrene dine i oppveksten, er det nok mer deres erfaring med katt jeg er ute etter, ikke din) Anonymkode: 88398...a13 Det fulgte med mye ansvar, og sprengte mine økonomiske rammer slik at jeg nå har et svært privatlån jeg må betjene (sammensatt sak, men katten har trengt mye veterinæroppfølging og jeg er nå i en bedre økonomisk situasjon enn før). Men jeg har aldri angret! Elsker katten min og den har beriket livet mitt noe helt vanvittig alle de år jeg har bodd alene. Gleder meg til å komme hjem til tross for at jeg bor alene, fordi jeg har han. Med han kan jeg få sosial stimuli uten å måtte gå ut døra hvis jeg ikke orker det (som ofte er tilfelle). Ansvaret og den økonomiske belastningen som fulgte med katten har aldri medført noen tanke om at det ikke har vært verdt det!! Ps. Anbefaler på det aller sterkeste å adoptere voksen katt, fra en organisasjon. Da vet du hvilken personlighet du får i katten din (kattunger er de ikke for evig uansett, og personligheten kan ikke alltid påvirkes av oppveksten den får), og du redder faktisk hele to liv som kanskje ellers ville risikert en dyster skjebne. Anonymkode: c11fd...13f 3
n_97 Skrevet 19. november 2019 #46 Skrevet 19. november 2019 Pusen min er en fantastisk terapikatt! Har mye smerter og han er en utrolig god trøst. Han koster litt i drift pga at han er en gammel katt og må til veterinær pga sykdom. Men har forsikring. Han er 13 adopterte han da han var ni og skulle avlives. 2
Sk57 Skrevet 19. november 2019 #47 Skrevet 19. november 2019 Felixpus på 17 er min største glede.Han ble levert på trappa her av kattemor og jeg som ikke skulle ha dyr igjen fallt jo pladask.😊Tideligere drev jeg et lite hundeoppdrett sammen med mannen min,men da jeg ble alene så ble jeg plutselig kaattedame.! Han er veldig veloppdragen og går aldri på bord,benker etc.Han er sjalu på x og demostrerer tydelig hvem som er hans menneske .😊 Felix er min beste venn,sengevarmer og det beste han vet er å ligge i fanget mens jeg leser.Da er han bokstøtte...Han er opprinnelig utekatt,men har alikevel do inne og den brukes når det er ruskevær.Han er ganske tøff til å være såpass gammel.Vi bor i 2 etasje og rett som det er hopper han ut av soveromsvinduet,ned på garasjen under og så videre ned på bakken. Det har hendt at jeg i ørska når han maser på å ut om natta at jeg ber han hoppe ut.Ok,da gjør han det....Han forstår mye,mye mer enn jeg trodde en katt kunne.Det har vært lite dyrlegeutgifter med han(bank i bordet) bortsett fra det obliagoriske.Han er blitt litt stivere i kroppen,men det er ikke noe som plager han nevneverdig. Ulemper:Jeg kan ikke ha han på kennel for han hater oppriktig andre katter selv om han er kastrert.Og jeg vil ikke at han måtte sitte i et bur mens jeg koser meg på ferie.Men det er en liten pris å betale for å kunne gi Felix det beste livet han kan få.Noen ganger når jeg kun har vært borte et døgn så ser huseier nede etter han.Eller x.Jeg håper at han får like mange gode dager som katta jeg ble oppvekst med.Hun ble 23.😊 2
Malin1990 Skrevet 19. november 2019 #48 Skrevet 19. november 2019 Min katt som er temmet av meg: Kose,prate,morsom,en som møter deg i døren. En god lytter og ett godt selskap. Myk og god. Går på do ute og har egent kattehus om vi er på ferie. Får varme og mat inni der. Katten gir beskjed når den er sulten og vil ut på do. Jeg har lært katten om å forstå når jeg spørr om hun vil ut eller er sulten, hun svarer med mjau eller kroppspråk. Litt arbeid når den er liten med kattedo og oppdragelse. Man må like å lære katten regler. Viktig at katten får kos og sosialt,- helst litt hver dag. Alltid vann og mat tilgjengelig. Katten er også med på tur i nærområdet. Ikke alle skulle hatt katt, man børr vite hvordan man holder dem og hvordan de liker å bli kost med. Utgifter: Mat og dyrelege, pluss annet div 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #49 Skrevet 19. november 2019 Ulempe: - de kan bli syke (begge mine fikk forl tidlig) og må ha skikkelig mat. Ikke det skvipet de selger på dagligvarebutikken. I lengden skikkelig dyrt. - bekymringer for kattene (at de skal ha det bra osv) - Han ene er alt for smart. Han kommer seg inn over alt, åpner skuffer og bokser. tar med seg poser med våtmat overalt og biter hull i de. Tar tak i klær eller hår om jeg ignorerer han ( feks når jeg sover) og drar av all makt fordi han enten vil ha mat, eller fordi han kjeder seg. (gjør vondt og han har revet hull i flere klær) - Jeg kommer til å savne at han river meg i håret og åpner skuffer, dører, drar søppel utover osv, når han er borte. Den største ulempen er vel at man blir svært glad i de, og de lever kortere enn deg. Fordeler: - Man blir svært glad i de. Kjempekoselig å ha gode varme pelsdotter i fanget og under dyna i armkroken når det er kaldt. - mindre ensomt - underholdende Anonymkode: 327c2...0da
Jodaneida Skrevet 19. november 2019 #50 Skrevet 19. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Min rasekatt er fullforsikret. Der koster forsikringen ca 560 kr/mnd. Så kommer bra mat, sand/pellets, utstyr (dokasse, transportkasse, leker, pledd osv.) Jeg har 1 stor og 2 små katter, så her varer ikke tusen kroner lenge Anonymkode: 97fb3...864 Eh. Det er dyrere forsikring enn jeg har på hesten min. (og hunden). Hvorfor så dyr?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #51 Skrevet 19. november 2019 11 timer siden, Gnå skrev: Et lite tips: Hvis du er usikkert på om det er noe for deg, kan du kanskje prøve å være fosterhjem for noen katter en stund? Vi passer en katt nå, og det er derfor vi har begynt å vurdere å ha katt selv. Men han styrer en del på natten, og da blir jeg veldig usikker. Har små barn og trenger all søvnen jeg kan få! Ts Anonymkode: 88398...a13
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #52 Skrevet 19. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonym...66a. Jeg føler veldig med deg, man blir jo så glad i disse dyra. Men. Er du sikker på at denne katten har det bra? Den virker jo utrolig stresset og redd. Jeg hadde avlivet. En katt med så store atferdsproblemer hadde jeg ikke orket å ha. Katten har det ikke bra, du har det ikke bra. Trøst deg med at du virkelig har prøvd, for det har du. Klem Anonymkode: 40417...a1e Veldig enig med deg! Det høres ut som det beste for begge må være at denne katten får hvile nå. Det er ikke mange som ville strukket seg like langt i å prøve å få ting til å fungere. Ts Anonymkode: 88398...a13
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #53 Skrevet 19. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi passer en katt nå, og det er derfor vi har begynt å vurdere å ha katt selv. Men han styrer en del på natten, og da blir jeg veldig usikker. Har små barn og trenger all søvnen jeg kan få! Ts Anonymkode: 88398...a13 Min erfaring er at de styrer mer på fremmede steder. Min katt er egemtlig grei å ha i hus, men første gang venninna mi passet han prøvde han å ta over hele huset, løp etter henne, herset skikkelig med henne, og slulle sitte oppå henne og kose hele tiden. Så jeg måtte fortelle henne at han kan oppdras og han hun må sette grenser. Ved andre pass gjorde hun det, og da fikk hun også sove om natta og gjort littt husarbeid. Ellers er det jo et triks å gi dem råfor rett før leggetid, siden de alltid legger seg til å sove når de er gode og mette. Min fikk et stykke laks i går natt, og han sover søtt enda. Jeg har hatt katt hele livet, både som barn og voksen, og jeg har også hatt hund i to perioder som voksen. Jeg har aldri angret på å ha katt, selv om jeg har hatt mitt, med en ekstrem tissekatt, og en til som tenderte til urenslig. Det var til tider jævlig, men det jeg har lært er at man ikke skal la sånne ting gå for langt. Urenslighet hos katter er som regel et tegn på at de lider under et eller annet, og neste gang vil jeg avlive raskere, selvsagt etter at alle fiksbare helseproblemer er utelukket og alle realistiske adferdstilpasninger er gjort. Men det er altså greit å avlive, når alle andre i husstanden, både på to og fire ben lider under det. Fordelen med katt er at de selvstendige, min har katteluke, og jeg kan reise fra han en dag eller to. De er flinke til å underholde seg selv, og de holder hus og hage fritt for skadedyr. Om sommeren kan det gå noen dager uten at jeg ser han i det hele tatt, siden jeg jobber turnus, jeg må bare gå ut fra at han er ok, siden jeg må fylle på skåla hans. De finner også på mye artig, og er som regel lekne. Jeg har for første gang nedskalert til bare en katt, og han er en veldig sosial type, så på vinteren kan han bli litt masete. skal helst i mellom når jeg pusler med mobilen, eller skriver på kvinneguiden. Også elsker han å ha besøk, spesielt av kvinner og hunder, når jeg har fest sirkulerer han og koser med alle gjestene, så han er en liten partyløve. Rareste katta jeg har hatt, og jeg fremstår nok som litt rar selv også, når jeg prøver å dra med meg venner og dater hjem, fordi "katten min trenger selskap" Så er det utrolig koselig at han er så nær, og som singel er det veldig ålreit å ha en som kryper under dyna med meg og krøller seg sammen ved magen min. Trenger ikke varmeflaske om vinteren ❤️ Ulempen er at han må passes for lengre reiser, og da må han enten være på et fremmed sted hvor han ikke får gå ut som han er vant til, eller så må noen bo her, og det er ikke alltid så lett å få til. Han er litt skarp mot andre katter, så da utgår venner med katt, andre kan ikke grunnet allergi, eller kattespisende hunder. Så det er et puslespill. Sånn sett var hund enklere, siden man kan ta dem med seg i større grad, i hvert fall innenlands. Så har det vært litt slåssing, men ingen alvorlige skader, og noen dyr inn katteluka, men dette avtok veldig etter at han rundet 3 år og ble voksen. Kattunger kan være helt jævlige foresten, hadde et søskenpar en gang, og de knuste og ødela så mye før de fyllte to, så jeg holdt på å rive av meg håret, Men de også hadde jo mange rolige år etter det, så det er viktig å huske at det bare er en fase, og forsøke å kattesikre huset. Ja, også stjeler han mat. Han er veldig allsidig i kosten, siden jeg delvis råforer han, og han både tigger ved,matbordet og stjeler fra kjøkkenbenken dersom anledningen byr seg, og det er jeg ikke vant til å tenke på med katter. Og så drikker han fra vannglasset mitt, selv om han har friskt vann i skåla, og det er jo litt ekkelt. Jeg kommer nok til å ta en pause i katteholdet etter at han går bort, ikke fordi jeg synes det er kjipt å ha katt, men fordi jeg kjenner litt på ansvaret etter at jeg ble singel, og jeg har lyst til frihet til å reise mer. Men forhåpentligvis har vi i hvert fall ti år til sammen, så dette går på langtidsplanlegging. Og jeg ser jo for meg at jeg vil ha katt igjen etter at jeg har reist litt, og slått meg til ro igjen. Har også lyst på hund igjen, siden jeg savner å ha noen jeg kan ha med meg rundt, og det ville vært et godt selskap for katten også. Men der er det en del praktiske ting som må avklares, i tilegg til at jeg sliter med å bestemme meg for rase. Anonymkode: 24ebf...0c2 1
#frøken Skrevet 19. november 2019 #54 Skrevet 19. november 2019 På 18.11.2019 den 9.12, Ariana807 skrev: Jeg har 2 katter. Jeg absolutt elsker dem 💙 man blir slaktet når man kaller dyr for barna sine, men akkurat nå i mitt single liv er disse to de som får all min kjærlighet og oppmerksomhet 💙💙 Og jeg får masse tilbake. Jeg kan ikke en gang beskrive hvor fantastisk det er å ligge i sofaen, krøllet sammen med en varm malende katt 😸 Det er virkelig absolutt noe av det beste i verden! 🙌🏻 Mange sier at katter ikke er glade i menneskene sine, at de kun bryr seg om mat, de har ikke hatt mine katter. Greit nok han ene er mer «glad» enn han andre. Men de sitter alltid klar innenfor døra når jeg kommer, de hilser på meg, stryker seg mot meg, er super glad for å se meg. De kommer bort til meg for å få mat, men også kos, oppmerksomhet, lek. Virkelig helt fantastisk! Så fordel: masse kos og kjærlighet, og de gir masse fra seg. Uleper: Ja det er ulemper. De har en sandkasse, mine er i hovedsak innekatter, og da trenger de en kasse. Men har nylig oppdaget den absolutt beste sanden jeg har vært borti. Så å si ingen lukt! 🙌🏻🙌🏻 Men man må plukke opp, men jeg personlig synes det er bedre med en spade i sand enn hånd i plastisk som med hunder. Jeg var allerede klar over nå jeg fikk dem, at jeg ville slutte å reise. Man må ikke, men jeg synes ikke det er kjekt å reise fra dem. Man kan liksom ikke forklare til dem at jeg kommer tilbake etter 1 uke ol. Så det er ikke kjekt å reise fra dem, og problematisk å finne noen som kan passe. Hårballer skjer, ofte sammen med mat fra magen. Det skjer, men det lukter kun «tørrfor» så er ikke noe særlig problem å plukke opp og vaske bort. Det hender at de blir dårlig i magen, diare, og noen katter prøver å fjerne det som ligger igjen i rumpa med å presse rumpa mot gulvet og prøve å dra seg bortover. En fin bæsj stripe følger etter. Har også vasket bæsj fra veggen, etter en hyper katt med diare i hele rumpa sprang rundt på det glatte parketgulvet og kresjet med veggen og ja, bæsj oppover veggen. Så har du også dager som i dag. Han ene katten min, i beste tro, tisset i kassen. Men han satt litt for nært kanten, og alt havnet på gulv/tisseteppe utenfor, og jeg må nå når butikkene åpne ut å kjøpe nytt. De var gamle, med masse hår, oppkastflekker ol. så de burde byttes ut etter hvert. Men nå havnet teppene i bosset og jeg MÅ ut i dag å kjøpe nytt. Men uhell skjer. Hår er også overalt. Klær, møbler ... over alt. Det er ingenting man kan gjøre for å hindre det 100%. Men kamming av katten, flittig støvsuging kan holde mengden nede. Sand dras også med ut av kassen. De klorer på møbler. De sitter på bordet. Men selv med ulemper som kommer med dem, ville jeg ikke vært foruten dem! Når de to jeg har nå en dag dør, kommer jeg til å få meg ny katt 😸😸 livet er bedre med en katt enn uten 😸 Jeg ser på det som god trening til evt. fremtid. Har skjønt det fra venner med barn, at tiss, bæsj og oppkast havner på gulv, seng, vegger ol. med dem også 😸 Hvilke kattesand bruker du?
Ariana807 Skrevet 19. november 2019 #55 Skrevet 19. november 2019 1 time siden, #frøken skrev: Hvilke kattesand bruker du? Denne her På 18.11.2019 den 9.57, Ariana807 skrev: Såklart! Denne her: https://www.musti.no/compact-care-less-track-10-kg?62141
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #56 Skrevet 19. november 2019 17 timer siden, Matas skrev: Kjølig og jeg klipper opp kun hjørnet av posen som blir lukket igjen med poseklype, min spiser fôret sitt hele tiden, men jeg takker høyere makter for det ettersom min er supersær og ikke spiser noe annet fôr😅 Har to, kjøper 10-kilossekk og tømmer over i tett beholder. Klemmer ut luften på sekken når jeg lukker den igjen og merker ingen forskjell i appetitt på gammel og ny sekk. Anonymkode: 54df6...342 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #57 Skrevet 20. november 2019 På 18.11.2019 den 10.56, moonflower__ skrev: Utstyret er jo gjerne en engangsutgift. Jeg tok ikke med leker, do, transportkasse, sele, børste, uforutsette veterinærutgifter, kastrering og vaksine etc i den prisen. Vår forsikring er litt rimeligere enn deres. De er rasekatter våre også Innekatter koster nok litt mer i det daglige (de spiser seg ikke mett på småfugler, og de gjør alltid fra seg i kassen så det går med mer sand), men i lengden er det vel generelt sett rimeligere med innekatt ettersom de er tryggere for trafikk og sykdommer. Uansett så er kostnaden veldig uviktig for oss, ettersom de betyr så mye, men man skal jo selvfølgelig tenke på det før man skaffer seg dyret. Det er viktig at man har råd til å ha dyret man skaffer seg! Alt som kan og skal klores på er nok å regne som forbruksvarer Et stort og godt klarte-/klorestativ kommer fort opp i 2-3 tusen, men det er jo valgfritt hva slags stativ man vil kjøpe, eller om en utekatt kanskje synes det er nok med et par klorebrett Det viktigste er, som du så riktig sier, å ha tatt høyde for at de uforutsette utgiftene kan komme. Det er som regel en max beløpsgrense per år på forsikringen, og det er greit å ha muligheter til å yte behandling selv om kostnadene overskrider forsikringens max årlige beløp. Anonymkode: 97fb3...864 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #58 Skrevet 20. november 2019 På 18.11.2019 den 17.18, Matas skrev: Anbefaler å kjøpe mer fôr enn kun 4 kilo av gangen, det blir dyrere i lengden enn å kjøpe 10 kg. Pris på forsikring avhenger jo av hvor en har den, hvor mye man betaler i egenandel, om katten er senior osv. så priser på forsikring kan ikke sammenlignes. Hadde jeg kjøpt småsekker med fôr, hadde jeg vært oppi 1000 kroner i måneden jeg også, og jeg har også kun én katt. Jeg mente at 1000 kr er mye. Jeg bruker ikke 1000 kr heller. Bruker 600 kr kanskje og da bruker jeg bra greier. Anonymkode: 81f01...7af
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #59 Skrevet 20. november 2019 Fordeler: Det er mye selskap og kos med katter. De er mer selvstendige enn hunder. Ulemper: Kan ikke reise bort uten å ordne pass. Og så er det dyrt. Vanligvis betaler jeg ca 1000 kroner pr måned for mine to katter. Det inkluderer forsikring, kattesand og mat. Men dette året har det vært problemer med tennene hos begge to, og dette dekkes ikke av forsikringen. Dermed har det blitt nærmere 10 000 kroner ekstra i veterinærutgifter. I tillegg har den ene katten fått behov for et spesialfor. Dermed er det slutt på å kjøpe rimelige 10-kilos sekker med Royal Canin. Nå kjøper jeg 4-kilos sekk med Royal Canin til den ene katten, og 4-kilos sekk med spesialfor til den andre. Så kostnadene baller på seg. Men jeg angrer ikke på at jeg fikk meg katter, for fordelene er større enn ulempene. Anonymkode: cab9d...560
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 #60 Skrevet 20. november 2019 Fordeler: vakre og fascinerende å se på, morsomme, selskap - de blir så glade når det skjer noe og skal alltid være med. Et nesten uutømmelig samtaleemne for meg og samboeren. Men kanskje først og fremst kos. Det er fint å øve seg litt på noen som ikke overanalyserer og er skeptisk til hva man egentlig er ute etter. Og som samtidig ikke er så needy og underdanige som hunder. Katter er suverene til å ta i mot kos ❤️ Ulemper: vekker på natta, litt kravstore mtp underholdning, den ene katten er litt generasjon krenka og kan ha en veldig klagende måte å uttrykke seg på. På den ene siden kan en enslig katt kreve mye aktivisering, på den andre siden er man ikke garantert at to katter går sammen. Vanskelig å reise bort. Katteluke hjelper (for en natt eller to), men da risikerer man halvdøde dyr under sofaen. Anonymkode: d49f0...e1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå