AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Det virker ikke som om det koster så mye å påberope seg at man har vært voldsoffer, utsatt for overgrep osv? Men hvem er alle disse menneskene som innrømmer at de for eksempel har bedrevet konemishandling. Anonymkode: 049fd...062
Silva Pluvialis Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Dette har jeg også tenkt på. Jeg hører og leser ofte om mennesker som har vært utsatt for vold og overgrep, og jeg lurer på hvem i all verden disse gjerningsmennene er?
Embla82 Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 De er mest opptatt av hva "offeret" gjorde for å fortjene det, og hvor synd det er på de selv pga konsekvensene. De fleste som skader andre gjør det fordi de er skadet selv, de er ikke en Dr.Evil som sitter og ler for seg selv over hvor onde de er. Selv Julio Kopseng som er dømt snart 100 ganger for vold mot kvinner ser på seg selv som offeret. Ellers skjønner jeg ikke helt hva du mener med at det ikke koster så mye å påberope seg at man har vært voldsoffer. De fleste som har vært utsatt for vold forteller ikke høyt om det. Og det koster. Jo nærmere gjerningspersonen er til offeret jo vanskeligere er det å fortelle om. Blind vold er nok det enkleste å snakke om. Om du synes det er mye snakk om vold og overgrep så er det ikke fordi du hører om alt, tvert imot. Det sier mer om hvor mye det faktisk er til sammen. Når det lille man hører om føles som mye. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå