Gå til innhold

Noen som jobber i barnevernet eller har kjennskap til etatens arbeidsmetoder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om de fleste plasseringer varer veldig lenge selv om de skal i utgangspunktet være midlertidige. Jeg får inntrykk av at barnevernet jobber ikke nok med å få tilrettelagt muligheter for tilbakeføring. Foreldrene får ikke nok samvær og barnet blir «tilknyttet» fosterhjemmet slik at tilbakeføring blir vanskelig. Barnevernet skal jo hjelpe foreldrene å få ting på stell slik at barnet kan få flytte hjem igjen? Eller har jeg misforstått formålet med plassering i fosterhjem/beredskapshjem? Jeg får også inntrykk av at foreldrene blir overlatt til seg selv etter plassering i fosterhjem. Barnevernet gjør ikke nok for at foreldrene skal få mulighet til å barna sine hjem igjen. Virker litt sånn, nei nå har vi flyttet det barnet, nå kan vi gå til neste sak...

Er dette feil inntrykk av barnevernet? Eventuelt hvorfor? 

Anonymkode: 3d93f...746

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed om at barnet aldri ville komme hjem i følge barnevernet. Jeg var en for dårlig ifølge saksbehandler. Fikk ikke veiledning eller noe hjelp.  Hadde alt på opptak som ble brukt som bevis. De tapte i fylkesnemnda og tingretten. Fikk sønnen min hjem.  

Anonymkode: 9faf9...2e2

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om de fleste plasseringer varer veldig lenge selv om de skal i utgangspunktet være midlertidige. Jeg får inntrykk av at barnevernet jobber ikke nok med å få tilrettelagt muligheter for tilbakeføring. Foreldrene får ikke nok samvær og barnet blir «tilknyttet» fosterhjemmet slik at tilbakeføring blir vanskelig. Barnevernet skal jo hjelpe foreldrene å få ting på stell slik at barnet kan få flytte hjem igjen? Eller har jeg misforstått formålet med plassering i fosterhjem/beredskapshjem? Jeg får også inntrykk av at foreldrene blir overlatt til seg selv etter plassering i fosterhjem. Barnevernet gjør ikke nok for at foreldrene skal få mulighet til å barna sine hjem igjen. Virker litt sånn, nei nå har vi flyttet det barnet, nå kan vi gå til neste sak...

Er dette feil inntrykk av barnevernet? Eventuelt hvorfor? 

Ifølge dommene i EMK og hva som er blitt dømt i det norske rettssystemet, så stemmer det at bv skal jobbe for tilbakeføring fra dag 1. Det er ikke mange bv kontor som har implementert dette men dette er nå føringene som gjelder. 

Anonymkode: 9e181...ffc

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge dommene i EMK og hva som er blitt dømt i det norske rettssystemet, så stemmer det at bv skal jobbe for tilbakeføring fra dag 1. Det er ikke mange bv kontor som har implementert dette men dette er nå føringene som gjelder. 

Anonymkode: 9e181...ffc

Du har nok rett i at dette ikke er blitt prioritert, dessverre.. Men det er mer og mer fokus på dette, tross alt billigere for staten. Ikke for kommunene da. 

Anonymkode: 4dd6e...c16

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om at barnet aldri ville komme hjem i følge barnevernet. Jeg var en for dårlig ifølge saksbehandler. Fikk ikke veiledning eller noe hjelp.  Hadde alt på opptak som ble brukt som bevis. De tapte i fylkesnemnda og tingretten. Fikk sønnen min hjem.  

Du var smart. Det viktigste er å ALLTID ta ALT opp på bånd og få ting SKRIFTELIG. ALDRI ta opp viktige ting over telefonen med mindre du har en båndopptaker installert på mobilen og. 

Anonymkode: fa039...a27

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var smart. Det viktigste er å ALLTID ta ALT opp på bånd og få ting SKRIFTELIG. ALDRI ta opp viktige ting over telefonen med mindre du har en båndopptaker installert på mobilen og. 

Hvordan får man ting skriftlig da? Jeg har bedt om referater fra møter, men har aldri mottatt det. Har purret med referatene uteblir. Klaget til fylkesmannen men han kunne ikke gjøre noe. 

Anonymkode: 8cedf...d20

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man ting skriftlig da? Jeg har bedt om referater fra møter, men har aldri mottatt det. Har purret med referatene uteblir. Klaget til fylkesmannen men han kunne ikke gjøre noe. 

Anonymkode: 8cedf...d20

Du skal få referater. Dessverre nok er bv-saksbehandlere vant til å bryte loven, og ingen sier noe på det. Har du kontakt med en advokat så kan han evt. følge det opp for deg, til da så tar du opp alt det de sier til deg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var du for dårlig? Hadde du noe vansker? 

Gjest Lightblond
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kom de bare og liksom tok barnet i fra med den begrunnelsen at du var en dårlig mor? Og du fikk ingen hjelpetiltak? Her er det noe du ikke forteller 

Skrevet
2 minutter siden, Lightblond skrev:

Kom de bare og liksom tok barnet i fra med den begrunnelsen at du var en dårlig mor? Og du fikk ingen hjelpetiltak? Her er det noe du ikke forteller 

Hva er bevis nok for deg? Har du ikke lest de siste artiklene på db om hun jenta som ble fratatt barna sine 45 min etter fødsel?

Gjest Lightblond
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bevis nok for deg? Har du ikke lest de siste artiklene på db om hun jenta som ble fratatt barna sine 45 min etter fødsel?

Tok de barnet ditt fra fødselen da?

Skrevet
Akkurat nå, Lightblond skrev:

Tok de barnet ditt fra fødselen da?

Hva snakker du om?

• Liker 1
Gjest Lightblond
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om?

Var kanskje ikke deg jeg skulle sitere. Beklager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...