Gå til innhold

Hvor i Norge er det best å studere sykepleien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal studere sykepleien til høsten, og lurte derfor på om det er noen sykepleiere eller sykepleierstudenter her som har skoler de virkelig anbefaler. Ønsker å komme inn på en skole der lærerne er flink og miljøet er bra. Har hørt mye bra og både UIA og VID Bergen, men ønsker å høre fra andres erfaringer og hvor dere har studert! Er åpen for det meste. 
Håper på svar!

Anonymkode: 93197...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høgskolen i Innlandet (Elverum) anbefales på det varmeste. Superbra opplegg, både i forhold til timeplan, øvingsavdeling, praksis etc., og dedikerte og dyktige lærere. 

Anonymkode: ff0aa...ff5

Skrevet

Anbefaler ikke VID Bergen til noen! Haraldsplass var bra, Betanien var bra - men VID er helt krise. Gikk ut derfra i vår og skal aldri mer tilbake. Organiseringen var helt bak mål, ingen visste noe som helst, timeplaner ble endret på en times varsel, eksamener ble sensurert ulikt, total mangel på informasjon om noe som helst. Nei velg noe annet. 

Anonymkode: 018f7...22a

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefaler ikke VID Bergen til noen! Haraldsplass var bra, Betanien var bra - men VID er helt krise. Gikk ut derfra i vår og skal aldri mer tilbake. Organiseringen var helt bak mål, ingen visste noe som helst, timeplaner ble endret på en times varsel, eksamener ble sensurert ulikt, total mangel på informasjon om noe som helst. Nei velg noe annet. 

Anonymkode: 018f7...22a

Det er ikke bare VID sitt problem. Stod mange saker i media om studenter som fikk en eksamens karakter og noe helt annet etter at de har klaget. Var en fyr i vår som gikk gra stryk til B, det skjedde i UiB

Anonymkode: 84d54...f2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg går første året på VID Bergen, og opplever ikke noe av det personen over skriver. De som begynte rett etter sammenslåingen til VID, kan nok ha opplevd litt rot men jeg har ikke opplevd noe av det så langt. De som går 2 året har heller ikke opplevd det da jeg spurte. Så anbefaler VID Bergen sterkt.

Anonymkode: 6af33...695

• Liker 1
Skrevet

Kan absolutt anbefale UiA. Absolutt de fleste lærerne er supre og studentmiljøet er veldig greit. 

Anonymkode: afdce...652

Skrevet

Nord universitetet  Bodø 🥰 angrer ikke et sekund. Hilsen student fra Moss

Anonymkode: 98166...ffb

Skrevet

Jeg går på VID i Bergen nå. Kan ikke sammenligne skolen med noen andre, men vil absolutt ikke anbefale VID. Hadde jeg kunne valgt igjen, ville jeg valgt en annen skole. 

Det er godt skolemiljø, men det er omtrent det eneste positive jeg kan si om skolen. 

Det er veldig stor forskjell på lærerne. Det er noen som er veldig flinke, men det er for få av dem. 

Det er generelt rotete opplegg og dårlig/lite informasjon. Informasjon om diverse opplegg, eksamener og oppgaver kommer i siste liten, i tillegg til at den ofte er mangelfull. Lærerne gir i tillegg motstridende beskjeder, noe som gjør at man ikke vet hva man skal forholde seg til. 

Anonymkode: b881a...567

Skrevet

Kan anbefale Tromsø, men det blir jo litt langt unna. Veldig fornøyd med lærere og hvordan studiet er lagt opp, og Tromsø har et godt rykte som studentby. 

Anonymkode: 9b765...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...