Gå til innhold

Kan jeg ha på denne på julebord?

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg synes ikke at den der var horete i det hele tatt. Veldig merkelig og lengden er nesten til knærne, men jeg tenker at den passer bedre til noen med små pupper og ikke for mye hofter. Da kan det lett bli for mye. 

Med en blazer og strømpebukser så synes jeg at den der helt klart kan brukes, men om du ikke føler deg komfortabel med å gå i den så er det kanskje bedre å gå for noe annet. 

Skjønner egentlig ikke hva folk reagerer sånn på. Jeg er nærmere 40 selv og hadde ikke reagert om noen med lignende kropp som modellen hadde kommet i den. 

Gjest Blondie65
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser nå det er ganske mange som er enige om at den er litt for mye ja... Lengden kommer jeg nok ikke til å rikke på da jeg føler at jeg er 60 dersom jeg har en kjole som går under knærne.

Men hva med noe slikt? 

https://www.zalando.no/vila-vilucy-dress-sommerkjole-v1021c17g-m11.html?selectedsizes=36%2C38%2CS

Anonymkode: 50faf...dec

Mye bedre. Liker du den, går du for den. Personlig synes jeg kanskje lange armer er å gå litt langt andre veien, men her balanseres i alle fall det korte skjørtet ut mot en mer dekket topp.

Gjest Blondie65
Skrevet

Og så vil jeg si noe om retorikken i denne tråden.

1: Horete kjoler: Slike ord bruker ikke jeg. Hvis jeg skal se for meg en kjole som passer til den bruken snakker vi utringning til navlen og splitt til hatteforet. Den kjolen ga meg absolutt ingen assosiasjoner i den retningen. Når jeg snakker om at den er simpel og utfordrende så er det fordi den viser mye hud og det kan lett bli at det reflekterer negativt på kjæresten din. 

2. Feite misunnelige gamlinger som ikke kan gå med kjolene selv: jeg har vist eksempel på flere kjoler som enten er kort eller er utringet. Ingen av disse kunne jeg gått med selv. Denne typen retorikk er personangrep på alle som er uenig med den som skriver - det pleier å være et klart tegn på at man ikke har et eneste argument. DET sier mer om den som skriver dette enn de påstått feite misunnelige gamlingene. Det er mange som er uenige med meg i tråden og mener at man kan gå med kjolen uten å ty til den typen retorikk. Jeg merker meg også at flere mener at man kan bruke kjolen dersom man dekker den med en blazer eller bruker tykke strømper til. De taler da for å dekke både ben og armer. Det mener jeg er å gå veldig langt andre veien, samt at man jo tar bort hele poenget med kjolen.

Ellers er jeg enig med deg TS: Behold lengden - skjørtet på den kjolen var faktisk veldig pent med det snittet - finn noe som er mer dekket oventil.

Skrevet
1 time siden, Blondie65 skrev:

Mye bedre. Liker du den, går du for den. Personlig synes jeg kanskje lange armer er å gå litt langt andre veien, men her balanseres i alle fall det korte skjørtet ut mot en mer dekket topp.

Tenkte at siden folk reagerte på både lengden å skuldre å bryst og gud vet hva så skulle jeg gå for et trygt alternativ nå.

Skrevet

Nei, ser ut som en nattkjole.

Skrevet

Jeg er så GLAD jeg ikke spurte KG om råd da jeg var 20 og skulle velge kjoler til ulike anledninger. I følge KG er alt kort, horete, billig, nattkjole, sydenkjole osv. Kjolen til TS er ikke spesielt kort, den går da midt på låret. Er du slank og ung vil kjolen se kjempefin ut. Støtter forslaget om en strømpebukse og blazer, men mest fordi det er desember. 

Anonymkode: 0aa14...cef

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

JA, den kan helt klart brukes på julebord. Folk her svarer jo gjerne ut i fra kroppene de har selv. Om det buler ut her og der, så nei. Er du slank slik som modellen f.eks. så uten tvil ja😍

Anonymkode: 16d8c...841

Jeg er 165 cm og veier 43 kg. Jeg er i 20-årene. Hva er det som buler ut her og der på meg? 

Alt til rett tid og sted. Kjolen kan nok brukes på en venninnekveld på byen, men den egner seg slettes ikke på julebord i anledning kjærestens jobb der de fleste er middelaldrende. 

Anonymkode: 3522d...c16

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er så GLAD jeg ikke spurte KG om råd da jeg var 20 og skulle velge kjoler til ulike anledninger. I følge KG er alt kort, horete, billig, nattkjole, sydenkjole osv. Kjolen til TS er ikke spesielt kort, den går da midt på låret. Er du slank og ung vil kjolen se kjempefin ut. Støtter forslaget om en strømpebukse og blazer, men mest fordi det er desember. 

Anonymkode: 0aa14...cef

Du har ikke reflektert over at det er fordi at i en tråd med 40 svar, så er det nesten 40 forskjellige mennesker og meninger ute å går da?

Anonymkode: 289df...64b

• Liker 1
Skrevet

Ryddet vekk brukerangrep.

pinar, adm. 

Skrevet

Ja. Den er fin.    

Anonymkode: e2e91...dde

• Liker 1
Skrevet

Kjolen var fin den! Men jeg tenker at den kanskje ikke er noen typisk desember-kjole? Eller vinterkjole da( kan jo gå på nattklubb der kleskode er annerledes,uansett årstid)

Som andre sier, så om du hadde hatt blazer og strømpebukser? Men fin var den, og aldeles ikke "horete" som noen mener her. 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.zalando.no/missguided-slinky-wrap-over-mini-dress-jerseykjole-burgandy-m0q21c1es-g11.html

Hva med denne, TS? Samme skjørt og lengde, men med lange ermer og litt mindre utringing. 

Anonymkode: e53d7...7f5

Den var kjempefin! Bestilte to kjoler i går, men tror kanskje jeg bestiller denne også. Må dessverre ta en str større enn jeg bruker, så vi får se om den passer. Takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...