AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #141 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 18.56): Mitt første intervju, nervøs sto jeg i døra og ble målt opp og ned av en for meg da eldre mann, han reiste seg opp og gikk i mot meg så jeg rakte fram hånden for å hilse, han tokk den men slapp den fort uten å si noe, satt seg bak skrivebordet og ba meg komme tilbake dagen etter ordentlig kledd for et intervju og få noen til å lære meg hvordan mann hilser. Kom dagen etter men fikk ikke jobben. Anonymkode: 2caac...2b4 Du hadde vel ikke et fast håndtrykk, det hadde jeg også reagert på. Karakterbrist Anonymkode: 00513...dd3 5
sicario Skrevet 2. januar 2022 #142 Skrevet 2. januar 2022 Hadde et «jobbintervju» som varte i 8 timer. Intervjuet besto av å jobbe en dag under observasjon. Etter arbeidsdagen var det evaluering av hvordan jeg hadde løst dagen. 8
bullehurk Skrevet 2. januar 2022 #143 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hehehehe... Anonymkode: ec04e...207 ???? 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #144 Skrevet 3. januar 2022 Mange år siden. Men hadde ett intervju på en restaurant, der dem spurte mye rare spørsmål, som jeg ikke kunne skjønne var relevant for stillingen. " Har du samboer ? " " hva jobber samboeren din med?" Å " Kunne du tenkt deg å hatt jobben til samboeren din?" Anonymkode: 58d3a...0c2 8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #145 Skrevet 3. januar 2022 Intervjueren, som var alene, pratet som en foss i nesten en time og jeg slapp ikke til med et kløyva ord. Lurte på hvorfor jeg ble innkalt. Kanskje var det en test på hvor frampå jeg var ved å avbryte ham. I så fall var jeg for høfflig til å jobbe der. Heldigvis. Anonymkode: 7c3ff...514 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #146 Skrevet 3. januar 2022 On 11/23/2019 at 11:54 AM, AnonymBruker said: Under intervju " kan vi få tilgang til din facebook og mail konto ?" Svarte så klart nei da jeg ikke så noe behov for det, var jobb som lastebilsjofør. Da var det ikke noe mere å prate om sa de 😉 Anonymkode: 2caac...2b4 Kunne det ikke like gjerne være en test på hvor slepphendt du er med passord? Bedrifter vil vel ikke ha noen som deler ut passord til systemene bare fordi noen spør. Anonymkode: 7c3ff...514 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #147 Skrevet 3. januar 2022 On 11/18/2019 at 11:40 AM, AnonymBruker said: På intervju for et bakeri spurte de om jeg var glad i bakevarer. De hadde nemlig opplevd at ansatte som startet å jobbe der gikk opp i vekt og de ville jo ikke ha tykke ansatte. Jeg var 17 år og ante ingenting om arbeidslivet, så jeg lovet på tro og ære å ikke bli tykk😆 Anonymkode: 1867d...698 De vil nok ikke ansette fylliker på vinmonopolet heller. Don't get high on your own supply. Anonymkode: 7c3ff...514 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #148 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.11.2019 den 21.59): Høres ut som dyreparken... hihi. Hadde verdens særeste intervju der for 15 år siden; «rop ARNE ER BEST så høyt du kan», jeg var 15 og skulle jobbe i sånn bod. Jeg ropte det da, og fikk jobben 😂 fikk også beskjed om å smile hele tiden, hele dagen. Anonymkode: aafad...21c Var på intervju i dyreparken i fjor. De har sluttet med denne praksisen hvis dette viser seg å stemme. Eneste intervjuet jeg har vært med på. Men det føltes normalt, og ikke noe i nærheten av det den du siterer opplevde. Anonymkode: 0b2bc...912 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #149 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kunne det ikke like gjerne være en test på hvor slepphendt du er med passord? Bedrifter vil vel ikke ha noen som deler ut passord til systemene bare fordi noen spør. Anonymkode: 7c3ff...514 Det tenker jeg også! Anonymkode: 00513...dd3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #150 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 18.56): Mitt første intervju, nervøs sto jeg i døra og ble målt opp og ned av en for meg da eldre mann, han reiste seg opp og gikk i mot meg så jeg rakte fram hånden for å hilse, han tokk den men slapp den fort uten å si noe, satt seg bak skrivebordet og ba meg komme tilbake dagen etter ordentlig kledd for et intervju og få noen til å lære meg hvordan mann hilser. Kom dagen etter men fikk ikke jobben. Anonymkode: 2caac...2b4 Hva hadde du på deg?? Anonymkode: 0967e...535 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #151 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hadde du på deg?? Anonymkode: 0967e...535 Er vel ca 36 år siden så husker ikke, mistenker mor mi hadde dressa meg opp litt. Anonymkode: 2caac...2b4
netpuppy Skrevet 4. januar 2022 #152 Skrevet 4. januar 2022 Var 17 år og skulle på mitt første jobbintervju på en Rimi-butikk. Han gikk før meg inn på kontoret og jeg lukket døren etter oss, men bare noen få minutter ut i intervjuet kom en dame jeg senere fikk vite var kona hans hastende inn på kontoret og så mistenksomt på oss før hun dro igjen og lot døren stå åpen. Butikksjefen var skikkelig ekkel hele intervjuet, målte meg opp og ned med blikket og brukte mesteparten av intervjuet på å spørre meg om høyde og vekt og hvilken klesstørrelse jeg brukte... For uniformene selvfølgelig! Det var kun unge, asiatiske jenter som jobbet på den butikken og jeg husker at jeg syntes så synd på de som måtte jobbe for en så ekkel sjef. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #153 Skrevet 4. januar 2022 Ikke helt det samme men skulle begynne i ny jobb og møtte formann min som lurte på hvem som hadde intervjuet med meg, jeg husket ikke navnet på damen og formannen virket som en kul type på min alder, syntes vi hadde fått en god tone fort så jeg slenger på kommentaren " Men det var ei sånn sminkedame" Å sier han, var hu no pen da ( burde skjønt det da) men neida, her holder det ikke med ett bein ute i myra så jeg sier att "joda, var ikke så ille hu, og ville sikkert blitt enda bedre om hu slanka vekk noen kilo både med sminke og lår" Så lo vi litt av det og gikk videre. Gjett hvem som var gift og hadde tre barn med " sminkedama"... Og ikke sa noen ting før hu noen dager etterpå plutselig sto foran meg og han presenterte henne som "sminkedama" også lo de godt begge to. Anonymkode: 2caac...2b4 7
K.B. Skrevet 4. januar 2022 #154 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.11.2019 den 11.54): Under intervju " kan vi få tilgang til din facebook og mail konto ?" Svarte så klart nei da jeg ikke så noe behov for det, var jobb som lastebilsjofør. Da var det ikke noe mere å prate om sa de 😉 Anonymkode: 2caac...2b4 Seriøst, hva slags firma var dette? 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #155 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke helt det samme men skulle begynne i ny jobb og møtte formann min som lurte på hvem som hadde intervjuet med meg, jeg husket ikke navnet på damen og formannen virket som en kul type på min alder, syntes vi hadde fått en god tone fort så jeg slenger på kommentaren " Men det var ei sånn sminkedame" Å sier han, var hu no pen da ( burde skjønt det da) men neida, her holder det ikke med ett bein ute i myra så jeg sier att "joda, var ikke så ille hu, og ville sikkert blitt enda bedre om hu slanka vekk noen kilo både med sminke og lår" Så lo vi litt av det og gikk videre. Gjett hvem som var gift og hadde tre barn med " sminkedama"... Og ikke sa noen ting før hu noen dager etterpå plutselig sto foran meg og han presenterte henne som "sminkedama" også lo de godt begge to. Anonymkode: 2caac...2b4 Altså du er jo virkelig helt fjern. Anonymkode: ec04e...207 13 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #156 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Altså du er jo virkelig helt fjern. Anonymkode: ec04e...207 Enig! Flaut Anonymkode: 00513...dd3 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #157 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså du er jo virkelig helt fjern. Anonymkode: ec04e...207 hahaha, det er jo guy talk. vanskelig å svare på et slikt spørsmål fra en annen mann. Anonymkode: 0b2bc...912
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #158 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): hahaha, det er jo guy talk. vanskelig å svare på et slikt spørsmål fra en annen mann. Anonymkode: 0b2bc...912 Du synes det er vanskelig å svare uten å påpeke vekta til en person faktisk. Vet du hva det riktige svaret er? Hun virket hyggelig/jeg kommenterer ikke utseendet på mine kolleger/jeg ser ikke hvordan det er relevant. Lykke til. Anonymkode: ec04e...207 9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #159 Skrevet 5. januar 2022 Ble intervjuet for jobb i en barnehage. I stillingsannonsen søkte de etter fagarbeider/assistent. Jeg er utdanna fagarbeider og hadde den gang ti års erfaring. Hun som intervjuet meg var både eier og styrer (ikke nødvendigvis en god rolleblanding?). Hun var veldig positivt innstilt til meg og ga ganske kjapt uttrykk for at hun likte meg. Selv fikk jeg knapt inn et eneste ord... Men hun stilte noen spørsmål, som jeg svarte godt på (typ hva ville du gjort i den og den situasjonen). Hver gang responderte hun med noe sånt som "det er bra, vi trenger folk som deg, de andre ansatte har ikke evner til ditt og datt". Jeg ble ganske satt ut av måten hun omtalte mine potensielle kollegaer. Hun tok meg med på en omvisning i barnehagen, og presenterte meg for de ansatte. Sa noe som "ja dette er Petter og han trenger at ei jente som deg kan dra han litt i ørene". Vi gikk inn på kjøkkenet og der kommenterte hun foran de ansatte at "jaha, her var det mye rot, vi trenger ansatte med ordenssans" osv. Videre sa hun at hun foretrakk å ansette unge folk, fordi hun ikke ønsket en "klagete kjerringkultur" på jobb. I tillegg ble det jo billigere for henne å ansette unge folk med lav ansiennitet (dette sa hun ikke, men jeg tenker det var årsaken). Hun avsluttet intervjuet med å tilby meg jobben. Men lurte på om det var greit at jeg ble ansatt som assistent og ikke fagarbeider (= lavere lønn). Jeg ble helt satt ut og hun sa at jeg skulle få tid til å tenke på det. Når jeg skulle gå ga hun meg en (altfor lang) klem. Sendte meg sms samme kveld om at hun følte vi hadde sååå god kjemi osv. Takket nei til den jobben gitt... Anonymkode: edb52...41b 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå