hopeful Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Usikker på om dette er riktig tråd, men vi er ny i prøveversjon.vi prøver på barn nummer 2. Si fra om dette blir feil tråd. Jeg lurer bare på når jeg burde starte å regne min første syklus fra? Vet at normalt sett er det fra 1. Dag i menstruasjonen. Men hva når det er første syklus etter jeg slutta på p-pillene? Når jeg slutta på p-pillen, første dagen i bortfallsblødningen, fra når jeg ikke var trygg lengre (altså 1 uke etter jeg slutta på pilla)? Er 3 uker siden jeg tok pilla. Og ikke noe har skjedd. Noe som er normalt med min uregelmessige mens.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Ville regnet første dag med bortfallsblødnig som første syklusdag. Vanskelig å si om du skulle blitt gravid nå om når du hadde EL. Noen får det med en gang etter pilleslutt, andre får det lengre uti syklusen så da må man bare regne str på UL. Ville også tatt en sjekk mtp uregelmessig syklus om du ikke har gjort det. Anonymkode: 5f753...a60
hopeful Skrevet 17. november 2019 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville regnet første dag med bortfallsblødnig som første syklusdag. Vanskelig å si om du skulle blitt gravid nå om når du hadde EL. Noen får det med en gang etter pilleslutt, andre får det lengre uti syklusen så da må man bare regne str på UL. Ville også tatt en sjekk mtp uregelmessig syklus om du ikke har gjort det. Anonymkode: 5f753...a60 Takk. Da gjør jeg det trur jeg 🙂 ja, er vanskelig å si, men om jeg skal sammenligne med forrige svangerskap (ver svangerskap kan være ulike, men eneste jeg har å sammenligne med), så fikk jeg eggløsning iløpet av de første 3 månedene. Da jeg ble gravid 3 måneder etter jeg slutta på p-piller. Så håper det går like enkelt nå også, og i min nærmeste familie (mor, søstre) så har alle blitt greit gravide, også på prevensjon. Så mye ligger til rette. Men dette blir bare synsing og håp. Har tenkt tanken på å sjekke opp uregelmessig mens, men ettersom det gikk så greit sist å bli gravid, så har jeg ikke tenkt mye på det. For som mange andre, kvier jeg meg for slike samtaler og undersøkelser 🤭 Men skal uansett ta en celleprøve snart (om jeg ikke blir gravid før det da), og kunne kanskje nevnt det da. For om jeg har en syklus på 19 dager, eller på 50 dager er umulig å si, og frustrerende når en ønsker å bli gravid. Umulig å vite når en kan håpe, og starte å teste. Når jeg ble gravid sist, var det ca 19 dagers syklus. Takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 Jeg regnet fra da jeg fikk bortfallsblødning. Men jeg fikk El nøyaktig 2 uker etter jeg sluttet på pillen, så bommet med 4 dager der😅 Anonymkode: 30b56...b2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå