AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Vi bor i nærheten av en lekeplass, det er en godt trafikkert vei ved lekeplassen og det er ganske åpent uten gjerde. Jeg er alltid tilstede når mine barn leker der og min yngste er bare 4 så er med ungene uansett. Så hender det at naboer kommer med sine barn og bare forlater dem der, liksom under mitt ansvar, men sier ikke det direkte. Dette er også veldig små barn. Så når mine vil hjem eller andre ting så står jeg der da med både mine og andres barn og må få dem også hjem. Samt jeg har nok med å følge med på og leke med mine egne. Jeg hadde aldri overlatt mine barn til andre helt sånn uten videre, synes bare det er skikkelig dumt. Jeg er jo ansvarlig viss det skulle skje noe. Jeg kommer til å gi beskjed om dette, men er det jeg som er smålig her ... Anonymkode: 2e167...747 1
kisskissbangbang Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Nei, du er ikke smålig, og må selvfølgelig gi beskjed. 20
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 De andre barna er ikke ditt ansvar og du trenger heller ikke ta ansvar for de. Anonymkode: 7736b...188 16
Aryamili Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 Gjør folk virkelig dette? Så utrolig uansvarlig av de! Og ikke minst frekt å bare lempe ungene sine over på deg på den måten. Bra at du skal si fra. Ikke greit. 11
Kim123 Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 Du trenger kun å passe på dine egne. Neste gang barna dine skal inn, ta de inn, å la de andre foreldrene ta sine egne inn. 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 Andres barn er ikke ditt ansvar. Jeg ville ha forlatt lekeplassen når mine barn ville hjem. Anonymkode: 37594...d24 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #7 Skrevet 17. november 2019 Jeg ville sagt til forelderen som er i ferd med å dra at VI REISER OM 5 MINUTTER og sett hva som skjer. Dette er utrolig frekt og uansvarlig Anonymkode: f5d8e...71d 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 Hvorfor har du påtatt deg dette ansvaret? Du trenger kun å følge med dine barn, også går dere hjem når dere vil hjem. Uten å følge de andre barna hjem. Anonymkode: 6ba4b...56f 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #9 Skrevet 17. november 2019 Høres helt sprøtt og uansvarlig ut. Man forlater da ikke bare barna sine og satser på at noen passer dem? Jeg hadde spurt foreldrene med et smil når de er på veg til å gå: «Synes du det er greit at barnet ditt er her på lekeplassen alene? Jeg må bare dobbeltsjekke, slik at du ikke tror jeg sitter barnevakt for h*n, for det har jeg nemlig ikke mulighet til». Anonymkode: 4cf4a...589 28
Gjest O.G. Skrevet 17. november 2019 #10 Skrevet 17. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville sagt til forelderen som er i ferd med å dra at VI REISER OM 5 MINUTTER og sett hva som skjer. Dette er utrolig frekt og uansvarlig Anonymkode: f5d8e...71d Lurt forslag.
SoWhat? Skrevet 17. november 2019 #11 Skrevet 17. november 2019 Du følger barna hjem, og hva sier foreldrene da? Er det sånn at de forventer det, eller er de bare så ansvarsløse at de forlater små barn på plassen? Og så...dere må få opp et gjerde! Hvorfor er ikke det gjort? 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #12 Skrevet 17. november 2019 Det problemet har vi i nabolaget her også. Jeg pleier å si fra. Gir beskjed om at vi skal inn. Dessverre sender de samme foreldrene ut ungene uten noen voksne tilstede når vi ikke er ute og. Det har vært barn helt ned 2,5 års alder der alene. Skjønner ikke at folk tør. Anonymkode: b182b...fb6 1
Arkana Skrevet 17. november 2019 #13 Skrevet 17. november 2019 Som andre har sagt her, så fremt ikke noen av foreldrene rent faktisk har spurt deg om du kan se etter barna deres og du har svart ja har du faktisk ikke noe ansvar for dem og kan gå som det passer deg. Jeg lurer også på hvorfor du uten videre antar at de tenker at du skal ta ansvar for barna deres, hvis de ikke rent faktisk har sagt det? Kanskje de rett og slett synes det er helt greit at barna deres er på lekeplassen uten voksentilsyn? 3
Hactar Skrevet 17. november 2019 #14 Skrevet 17. november 2019 (endret) Hvis det er snakk om små barn og trafikkert vei, skjønner jeg at TS ikke har samvittighet til å se på at en for eksempel treåring bare vandrer ut i gata selv om barnet ikke er hennes ansvar sånn formelt. Ville nok i første omgang brukt forslaget over med å si at dere straks skal inn, og se hva som skjer da. Om forelderen likevel vil forlate barnet, ville jeg informert om farlige situasjoner jeg har hindret tidligere, og sagt at barnet ikke er modent nok til å etterlates uten en voksen til stede. Da tar jeg utgangspunkt i at du reagerer på barn som faktisk er for umodne til å ta seg hjem trygt ved behov. Endret 17. november 2019 av Hactar 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #15 Skrevet 17. november 2019 Neste gang når folk bare går, så stopp dem og si at de må bli for å passe barnet. Anonymkode: 13290...fe6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #16 Skrevet 17. november 2019 Dere må jo sette i gang og få opp gjerde, med port som ikke kan åpnes av små barn! Lekeplass ved siden av trafikkert vei uten gjerde er jo galskap. Anonymkode: 53fb0...d11 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #17 Skrevet 17. november 2019 Det gjelder vel de samme stort sett, så gå hjem når de kommer. Anonymkode: f4d08...5a6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #18 Skrevet 17. november 2019 Kjenner du dem, da? Her på våre lekeplasser aner jeg ikke hvem de andre barna er, og kunne derfor ikke fulgt dem hjem. Hvis dette hadde skjedd meg én eneste gang (og jeg visste hvem barnet var) ville jeg sagt ifra i klartekst når jeg leverte barnet etterpå. "Hvorfor i all verden gikk du fra barnet ditt på lekeplassen? Hva forventet du at skulle skje? Skulle hun gå hjem alene? Hun er x år gammel! Skjer dette igjen, melder jeg til barnevernet. Dette er HELT uansvarlig oppførsel!". Selvfølgelig avhengig av barnets alder. Hvor mange ganger har du latt dette skje, egentlig? Til slutt blir dette sedvane, og da har du faktisk tatt på deg ansvaret! Anonymkode: e843a...da7 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #19 Skrevet 17. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det problemet har vi i nabolaget her også. Jeg pleier å si fra. Gir beskjed om at vi skal inn. Dessverre sender de samme foreldrene ut ungene uten noen voksne tilstede når vi ikke er ute og. Det har vært barn helt ned 2,5 års alder der alene. Skjønner ikke at folk tør. Anonymkode: b182b...fb6 Da hadde jeg faktisk ringt politiet og sagt at jeg så et barn som ble forlatt alene på lekeplassen uten tilsyn. Anonymkode: a91f3...eeb 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #20 Skrevet 17. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da hadde jeg faktisk ringt politiet og sagt at jeg så et barn som ble forlatt alene på lekeplassen uten tilsyn. Anonymkode: a91f3...eeb Barnevernet ble ringt. Anonymkode: b182b...fb6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå