AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Snart er vi i gang med rampenisse på tredje året og har vel vært igjennom det jeg kan komme på av rampestreker. Toalettpapir, aluminiumsfolie, pakkebånd og gavepapir både her og der. Ting flyttet, truser hengt opp og mel utover gulvet. Noen kreative forslag til rampestreker?🎅 Anonymkode: 66aaf...57a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Mel, med rampenissens fotspor! Anonymkode: af6aa...db0
Arkana Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 (endret) - Rampenissen har stjålet pepperkaker og det er en sti av smuler/små pepperkakebiter fra kakeboksen og bort til den lille døren hans. - Han har tegnet ansikter på all frukten i fruktskålen. - Han har laget en snøengel i mel på kjøkkenbenken. - Han har spilt brettspill med dukker/bamser. - Han har hatt teselskap med dukker/bamser under spisebordet. - Det har vært racerbilløp med småbiler i stua, med mål bygget av Lego og dukker/bamser som tilskuer langs sidene. - Han har skrevet morsomme/søte beskjeder på speilene. - Han har gjemt småsjokolader i barnas sko. -. Han har tegnet bart på barna mens de sover. - En dag hadde han mistet lua si (jeg hadde heklet en bitteliten nisselue) og det lå en lapp ved døren hans hvor han ba barna om hjelp til å finne den. Dagen etter lå det tre nissesjokolader foran døra + en lapp med "takk". - En natt hadde han skrevet brev til nissen med rapport om barnas oppførsel. En PC stå oppslått på stuebordet med utkastet til brevet åpent. - En natt stjal han dagens julekalendergaver og i stedet hang det en lapp med en rebus som viste vei til der gavene var gjemt. - Han har farget melken rød. - Utenfor døren en morgen ligger en pakke halspastiller, termometer og noen sammenkrøllede papirlommetørkler samt en lapp hvor det står at nissen er forkjølet og vil ha litt ro. (Denne er særlig fin om man er litt tom for idéer eller bare ønsker litt fri siden nissen kan være syk et valgfritt antall dager, men bør selvsagt ikke strekkes for langt siden ungene ikke synes det er like gøy.) Endret 18. november 2019 av Arkana La til noe. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 4 timer siden, Arkana skrev: - Rampenissen har stjålet pepperkaker og det er en sti av smuler/små pepperkakebiter fra kakeboksen og bort til den lille døren hans. - Han har tegnet ansikter på all frukten i fruktskålen. - Han har laget en snøengel i mel på kjøkkenbenken. - Han har spilt brettspill med dukker/bamser. - Han har hatt teselskap med dukker/bamser under spisebordet. - Det har vært racerbilløp med småbiler i stua, med mål bygget av Lego og dukker/bamser som tilskuer langs sidene. - Han har skrevet morsomme/søte beskjeder på speilene. - Han har gjemt småsjokolader i barnas sko. -. Han har tegnet bart på barna mens de sover. - En dag hadde han mistet lua si (jeg hadde heklet en bitteliten nisselue) og det lå en lapp ved døren hans hvor han ba barna om hjelp til å finne den. Dagen etter lå det tre nissesjokolader foran døra + en lapp med "takk". - En natt hadde han skrevet brev til nissen med rapport om barnas oppførsel. En PC stå oppslått på stuebordet med utkastet til brevet åpent. - En natt stjal han dagens julekalendergaver og i stedet han det en lapp med en rebus som viste vei til der gavene var gjemt, - Han har farget melken rød. Så bra forslag med brev på pc; hva kan man skrive? Anonymkode: 66aaf...57a
Arkana Skrevet 18. november 2019 #5 Skrevet 18. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra forslag med brev på pc; hva kan man skrive? Anonymkode: 66aaf...57a Jeg prøvde å finne brevet jeg skrev, trodde jeg hadde lagret det på PCen, men det hadde jeg ikke. Jeg mener det stod noe helt enkelt som "Kjære Julenisse, Alt er vel her i [adresse]. X, Y og Z har så langt oppført seg riktig pent så jeg tror de fortjener fine julegaver. Jeg sender ny rapport igjen neste uke. Hilsen Tøysenissen". Ikke så langt brev, men jeg brukte en litt snirklete font og store bokstaver slik at det tok opp mye av siden. Første dagen han kom, altså 1. desember, hadde han ikke gjort annet enn å sette opp døra si på veggen (med postkassen, stige opp og et lite juletre utenfor) og så lå det et håndskrevet brev utenfor hvor det stod at han og julenissen hadde prøvekjørt den nye sleden og da hadde Tøysenissen ramlet ut akkurat her ved huset vårt. Og her var det visst så fint at han gjerne ville bo her til julenissen henter ham natt til julaften. Han håpet det var greit at han forsynte seg med mat selv og så ville han gjerne si at han sover om dagen og ikke vil forstyrres (et forsøk på å sørge for at ungene ikke prøvde å åpne døra hans eller noe sånt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå