Gå til innhold

Gruppesamtale helsestasjon - Noen som har hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et annet sted i ste, men tror det ble litt feil sted så poser her også.

Skal på 17 mnd kontroll på helsestasjonen denne uken, og denne gangen er det uten barn, og heller med andre foreldre med barn på samme alder som skal snakke sammen.

Skjønner ikke helt poenget, men skal så klart møte opp. Er ikke den som roper høyest i en gruppe, så må si jeg gruer meg litt.. Helsesøster sa sist at vi skal snakke om blant annet mat, rutiner, psykisk helse hos foreldre osv.  Men håpet å kunne høre fra noen som har vært på det allerede😁

Anonymkode: 61ccf...aa1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om eller deltatt på. 

Anonymkode: 6df2f...f96

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev et annet sted i ste, men tror det ble litt feil sted så poser her også.

Skal på 17 mnd kontroll på helsestasjonen denne uken, og denne gangen er det uten barn, og heller med andre foreldre med barn på samme alder som skal snakke sammen.

Skjønner ikke helt poenget, men skal så klart møte opp. Er ikke den som roper høyest i en gruppe, så må si jeg gruer meg litt.. Helsesøster sa sist at vi skal snakke om blant annet mat, rutiner, psykisk helse hos foreldre osv.  Men håpet å kunne høre fra noen som har vært på det allerede😁

Hvor i landet er denne helsestasjonen? Har aldri hørt om dette.

Anonymkode: 3b3a0...cb8

• Liker 1
Skrevet

TS her. 

dette er noe nytt i år. Den vanlige 18 mnd kontrollen (med veiing, måling osv osv) er byttet ut med en gruppesamtale for foreldre med barn på 17 og 18 mnd. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

dette er noe nytt i år. Den vanlige 18 mnd kontrollen (med veiing, måling osv osv) er byttet ut med en gruppesamtale for foreldre med barn på 17 og 18 mnd. 

Hvor i landet er dette her?

Anonymkode: 3b3a0...cb8

Skrevet

Har hatt tre gruppesamtaler totalt tror jeg, alltid med barna (barnet er nå ett år). Fikk alltid valg om å få vanlig time alene, men synes gruppesamtalene kan være hyggelige og jeg har sjeldent noe sørlig sensitivt å spørre om. Sjekk om du kan få time alene hvis du synes det er ubehagelig. Eventuelt prøv det ut og se hva du synes hvis det ikke er noe spesielt du gjerne vil ta opp?

Anonymkode: 90418...462

Skrevet
17 minutter siden, Sinsiew said:

Vi har ikke hatt dette, og vårt barn er 22 mnd. 

Jeg har en på 27 mnd og en på 11 mnd og det er ikke samme opplegg på de to.

Anonymkode: e1b21...128

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en på 27 mnd og en på 11 mnd og det er ikke samme opplegg på de to.

Huh. Nettopp blitt nytt da. For vi hadde vanlig (forsinket) 18 mnd kontroll i august. 

Skrevet

Dårlig tiltak, men staten håper vel å spare penger på å samle folk.

Anonymkode: 52327...862

Skrevet
3 minutter siden, Sinsiew said:

Huh. Nettopp blitt nytt da. For vi hadde vanlig (forsinket) 18 mnd kontroll i august. 

Sikkert ulikt mellom ulike helsestasjoner også. Vi hadde ikke 18 mnd i det hele tatt 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...