Gå til innhold

Blir irritert når folk sier at ting er dyrt, vanskelig eller lignende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler de klarer veldig lite eller er fattige. Nå snakker jeg om ting som mange altså klarer. Blir bare ekstremt irritert når f.eks foreldre sier til barna dine at noe er vanskelig. Da begynner jo fort barna å tro det

Anonymkode: 5db3d...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvor du vil. Kan du komme med noe konkrete eksempler?

Anonymkode: e4c19...9ae

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor blir du irritert av at noen har dårlig råd?

Anonymkode: c9193...46b

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor er det irriterende? Hvis man er fattige og burde spare er det helt innenfor å synes det er dyrt/vanskelig å få det til. Selv om det er noe mange klarer kan man tenke at folk prioriterer forskjellig. Hva er hensikten med innlegget

Anonymkode: c9b32...592

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor irriteres du over at noen har dårlig råd? 

Anonymkode: a9060...f20

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir du irritert av at noen har dårlig råd?

Anonymkode: c9193...46b

Blir ikke irritert av at noen har dårlig råd

Skrevet

Fattigdom blir vanligere og vanligere i dette landet. Velkommen til Ernas visjon.

Anonymkode: 6b433...9e8

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det irriterende? Hvis man er fattige og burde spare er det helt innenfor å synes det er dyrt/vanskelig å få det til. Selv om det er noe mange klarer kan man tenke at folk prioriterer forskjellig. Hva er hensikten med innlegget

Anonymkode: c9b32...592

Kanskje jeg formulerte meg litt utydelig. Ja man må prioritere. Men jeg tenker at dersom man sier til sine barn at det er slik eller slik, så vil barnet også tro ting er vanskelig. 
At de begynner å tro ting er uovervinnelig. Det er så merkelig hva tanker egentlig kan hindre 

Skrevet

Selvfølgelig kan man si til barna sine at ting er vanskelig men at man skal prøve så godt man kan for å gjennomføre det. Får barn høre at de får til alt de vil er fallhøyden kort.  Realiten er faktiks sånn at alt kan man ikke få til. Jeg sier at ting er vanskelig, men så klart at de må prøve og feile. 

Anonymkode: 00174...109

Skrevet

Noen har en generell negativ innstilling.

Det meste er trist, dumt, vanskelig....

At de også mener alt er for dyrt er bare ironisk når de samtidig røyker/snuser.

Anonymkode: 1313e...eb6

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg formulerte meg litt utydelig. Ja man må prioritere. Men jeg tenker at dersom man sier til sine barn at det er slik eller slik, så vil barnet også tro ting er vanskelig. 
At de begynner å tro ting er uovervinnelig. Det er så merkelig hva tanker egentlig kan hindre 

Jeg kan skjønne hva du mener. Tror jeg da. For du tenker at noen som bekymrer seg for mye, eller er veldig forsiktige ( eller nervøse) kan gi barna dårlig selvtillit og lite mot? Det skjer, og det er ikke ok. Man bør lære barn at man alltid har muligheter. 

• Liker 1
Skrevet

Tror TS mener folk som hele tiden har en unnskyldning for å ikke få til noe. 

Eksempel: «Sønnen min kan ikke gå på fotball, fordi da må jeg kjøre han før pappaen kommer fra jobb, så da må jeg ha med baby i bilen og det blir så stress, så det går ikke.. bla bla bla » 

Mens andre: «sønnen går på fotball, det er litt dårlig tidspunkt, men det får vi til!» 

Sånn du mente, TS?

Anonymkode: bee1c...355

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg kan skjønne hva du mener. Tror jeg da. For du tenker at noen som bekymrer seg for mye, eller er veldig forsiktige ( eller nervøse) kan gi barna dårlig selvtillit og lite mot? Det skjer, og det er ikke ok. Man bør lære barn at man alltid har muligheter. 

Ja slik er det. Man skal selvfølgelig ikke si til sitt barn «du må satse på å bli Hollywood-stjerne! Du er heeeelt spesiell og har særrettigheter». Dette ville skapt et barn som fremstår dum. Men du vet hva jeg mener

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror TS mener folk som hele tiden har en unnskyldning for å ikke få til noe. 

Eksempel: «Sønnen min kan ikke gå på fotball, fordi da må jeg kjøre han før pappaen kommer fra jobb, så da må jeg ha med baby i bilen og det blir så stress, så det går ikke.. bla bla bla » 

Mens andre: «sønnen går på fotball, det er litt dårlig tidspunkt, men det får vi til!» 

Sånn du mente, TS?

Anonymkode: bee1c...355

Ja

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja slik er det. Man skal selvfølgelig ikke si til sitt barn «du må satse på å bli Hollywood-stjerne! Du er heeeelt spesiell og har særrettigheter». Dette ville skapt et barn som fremstår dum. Men du vet hva jeg mener

Ja. Man kan fint være realistisk og fremdeles se muligheter. Noen ser dessverre problemer mer enn løsninger. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen har en generell negativ innstilling.

Det meste er trist, dumt, vanskelig....

At de også mener alt er for dyrt er bare ironisk når de samtidig røyker/snuser.

Anonymkode: 1313e...eb6

Var snus og røyk det eneste du kom på? Hva med de som shopper veldig mye de få gangene de er på et kjøpesenter? De finner ALLTID noe. De skulle bare innom og se, men kommer ut med flere poser hver gang. 
Men når du spør dem om de vil bli med på weekendtur (trenger jo ikke koste skjorta) så kommer de med alle unnskyldninger eller "det gikk med så mye penger da vi var på senter" 

Eller når de sier slik i opveksten, så og si hele tiden 
"Det er høy konkurranse i yrket der" Da hører jeg: du ser fort alle andre som en trussel.
"Der kan du ikke ha en dårlig dag, det yrket er kjempe tøft": Jeg hører "det meste er for krevende for meg"

Når folk blir sure etter 1 tur. Sier hvor tøft det var økonomisk.

Husker når jeg var tenåring , Den ENE gangen noe passet veldig bra, så sa mamma: "hvem skal betale dette da?" og vi var nesten aldri ute på noen som helst ting, jeg var ikke med på aktiviteter. Så kom det bare ut av meg "du har ikke råd til noen ting du". 

Jeg blir bare utrolig irritert på prioriteringene, og den veike evnen

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring og svar til det. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Rart hvor vanskelig det er for deg, ts, å være konkret🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...