AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Vi har vel alle opplevd å sove litt for lenge og plutselig få dårlig tid, men har du noen gang forsovet deg skikkelig sånn at det fikk konsekvenser? Hadde noen venninner av meg på besøk og vi tok oss et glass vin. Så ville de plutselig på byen, men jeg kunne ikke siden jeg hadde tidligvakt på jobb dagen etter. De fikk overtalt meg og jeg tenkte pyttpytt, jeg tar meg en øl og så går jeg hjem å sover. Veeel, en øl ble til flere og plutselig var klokka veldig mye. Full og trøtt kom jeg meg hjem, men glemte selvfølgelig å skru på vekkerklokke. Våkner av at tlf ringer og det er sjefen. 10:15!! Butikken vår skulle vært åpna for et kvarter siden. Har aldri kommet meg så raskt opp av senga og ut i bilen som jeg gjorde da. Jeg så ikke ut! Hadde så utrolig dårlig samvittighet for dette i lang tid etter... Sjefen var f.o.r.b.a.n.n.e.t Flere historier? Anonymkode: 4b249...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vel alle opplevd å sove litt for lenge og plutselig få dårlig tid, men har du noen gang forsovet deg skikkelig sånn at det fikk konsekvenser? Hadde noen venninner av meg på besøk og vi tok oss et glass vin. Så ville de plutselig på byen, men jeg kunne ikke siden jeg hadde tidligvakt på jobb dagen etter. De fikk overtalt meg og jeg tenkte pyttpytt, jeg tar meg en øl og så går jeg hjem å sover. Veeel, en øl ble til flere og plutselig var klokka veldig mye. Full og trøtt kom jeg meg hjem, men glemte selvfølgelig å skru på vekkerklokke. Våkner av at tlf ringer og det er sjefen. 10:15!! Butikken vår skulle vært åpna for et kvarter siden. Har aldri kommet meg så raskt opp av senga og ut i bilen som jeg gjorde da. Jeg så ikke ut! Hadde så utrolig dårlig samvittighet for dette i lang tid etter... Sjefen var f.o.r.b.a.n.n.e.t Flere historier? Anonymkode: 4b249...5fb Haha! Hvor gammel var du da? Kjørte i promille da? på kjøpesenteret i min hjemby var det en som gjorde dette veldig ofte. Ansatte i andre butikker ringte han. Dette er ei bygd på 2000 innbyggere så det er ikke like fine på det. Hadde det vært Oslo hadde han mistet jobben. Men jeg...forsov meg nemlig til en senvakt. Skulle starte 15.00 og hadde 40 min pendletid til jobb. Jeg våknet og så på klokken, den var 15!!!! Jeg lå i senga. Aner ikke hva som hadde skjedd for jeg hadde ikke vært på fest eller vært oppe særlig sent. Hadde altså sovet 12 timer. Ingen hadde ringt. Ringer på jobben, kollega tar tlf og jeg sier hva som har skjedd. Ingen savnet hjelpa mi for det var så stille der likevel. Hahaha. Da sparte sjefen noen lønnsutgifter. Min eneste forsovelse på jobb. Enda jeg festet, la meg 2 timer før jeg måtte opp andre ganger og klarte likevel møte. men på videregående fikk det konsekvenser. Var tidsnok bare første uka. Deretter 5-15 min forsent. Gymlæreren min klikket til slutt. Anonymkode: 1373a...1fd 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 Forsov meg til en dåp, jeg var fotograf, løp ut fra senga, tok tak i utstyret og hev meg i bilen. Var på bygda så hele dåpen dro ut i påvente av at jeg skulle komme og få tatt noen ordentlige bilder. Aldri vært så flau eller fått så mange stygge blikk på en gang..! Anonymkode: 5eed6...b8c 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 Hadde utrolig kjip dag når jeg forsov meg! Skulle ha en viktig legetime med grundige sjekk, våknet sent og fikk panikk for hvis jeg ikke er rask så ville jeg ikke rukket det og kommet alt for sent for å ha timen. Tok på meg klærne, sprang ut, gikk inn første bussen jeg så for kun 1 eneste stopp. Selvfølgelig var det vakter den dagen! Hadde ikke tid for å laste ned appen, skrive alle opplysninger og er ellers ikke rebell som tar bussen uten billett. Alle årene der jeg hadde busskort var vaktene aldri der, eneste forsovingsdagen da var de der selvfølgelig, men er min egen feil. Vakten var treig med vilje virket det som også, tenkte shit au i det minste være rask og skrive ned alle opplysningene, men han tok gooooode tiden Var 10 min forsinket til timen pga det men fikk lov, ville det vært lenger ville jeg mistet det. Det var ikke min dag, men betalte for mine synder og ble motivert til å ta lappen og snart har førerkort hahahah Anonymkode: d76ea...921 2
BiancaWhite Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde utrolig kjip dag når jeg forsov meg! Skulle ha en viktig legetime med grundige sjekk, våknet sent og fikk panikk for hvis jeg ikke er rask så ville jeg ikke rukket det og kommet alt for sent for å ha timen. Tok på meg klærne, sprang ut, gikk inn første bussen jeg så for kun 1 eneste stopp. Selvfølgelig var det vakter den dagen! Hadde ikke tid for å laste ned appen, skrive alle opplysninger og er ellers ikke rebell som tar bussen uten billett. Alle årene der jeg hadde busskort var vaktene aldri der, eneste forsovingsdagen da var de der selvfølgelig, men er min egen feil. Vakten var treig med vilje virket det som også, tenkte shit au i det minste være rask og skrive ned alle opplysningene, men han tok gooooode tiden Var 10 min forsinket til timen pga det men fikk lov, ville det vært lenger ville jeg mistet det. Det var ikke min dag, men betalte for mine synder og ble motivert til å ta lappen og snart har førerkort hahahah Anonymkode: d76ea...921 I slike tilfeller ber man folk forte seg eller bare løp. Da får de løpe etter til legekontoret.
Mr&Ro Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 Var leder for en som støtt og stadig forsov seg, så jeg måtte kalle han inn til et møte for å gi han en advarsel. Møtet ble avlyst da han forsov seg til det👍👍 24
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #7 Skrevet 17. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Haha! Hvor gammel var du da? Kjørte i promille da? Anonymkode: 1373a...1fd Jeg var nok sikkert ikke helt edru, så gjorde nok det ja Men var virkelig helt fra meg, er alltid pliktoppfyllende når det kommer til jobb og har aldri brukt egenmelding, vært syk eller noe. Nei huff.. Det var grusomt Anonymkode: 4b249...5fb
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 14 minutter siden, Mr&Ro skrev: Var leder for en som støtt og stadig forsov seg, så jeg måtte kalle han inn til et møte for å gi han en advarsel. Møtet ble avlyst da han forsov seg til det👍👍 Hva gjør man i slike saker? Altså får de noen konsekvenser? Har nemlig en på jobb som ofte forsover seg og det går ut over oss andre (mer arbeid på oss). Men det skjer jo ingenting med vedkommende foruten disse samtalene av og til med leder.. Dette er kommunalt, kanskje vært annerledes i det private? Anonymkode: 17542...f4b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #9 Skrevet 17. november 2019 Jeg ler meg ihjel av denne tråden 😂😂 Mannen min kikker rart på meg Anonymkode: 51306...167
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #10 Skrevet 17. november 2019 Da jeg gikk på videregående skulle jeg ha en viktig tentamen. Skulle ta bussen som vanlig 7.25. Bråvåknet, så klokka var 7.20. Pakket sekken i en fart, hev på meg noe klær og løp til bussen. Oppdaget at hele gata var tom for folk. Sjekket klokka igjen og innså at jeg ikke hadde våknet 7.20, men 03.40 😂, og jeg i ørska i mørket så feil av den lange viser og den korte viseren på klokka. Da var det bare å tusle hjem igjen. Anonymkode: 6c146...aa5 23
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #11 Skrevet 17. november 2019 Jeg sov ganske mye i en periode og jeg sov lenge om gangen. Sov i 14 timer uten å våkne for å gå på do en gang. Og de få gangene jeg våknet så registrerte jeg det ikke. Jeg gikk i halv-søvne. På mitt verste så kunne jeg sove i opp til 20 timer på et døgn (forvridd døgn, ikke etter klokken). Hvor jeg våknet i seriøst i en halvtime hvor jeg dusjet eller spiste også gikk jeg å la meg igjen. Jeg våknet om morgningen, dro på skolen også sovnet jeg i timen og ble sendt hjem og gikk å la meg. Slik holdt jeg på i mange år før jeg fikk sovetabletter og medisiner for jern, folat, b12 mangel og lavt stoffskifte. Jeg var så energifattig at det var et mysterium at jeg klarte å stå oppreist i det hele tatt. I en periode så prøvde jeg å snu problemet ved å ikke sove om dagen, bare om natten. Men så ble det mye krøll, fordi jeg sovnet 7 om morgningen og våknet 6 på kvelden, også la jeg meg 9 på kvelden også ble det bare krøll hele greia!. Husker ikke helt hvordan jeg klarte det. Men jeg våknet og fikk en følelse av at jeg hadde sovnet av. Spurte mamma hva klokken var i forbi farten i det jeg løp forbi henne på vei ned trappen. "Klokken er 8". Faen tenkte jeg, jeg begynner på skolen kvart over 8! Så jeg heiv på meg klærne, ordnet meg og dro uten å si noe til noen. Kom frem til skolen og så at klokken var kvart på 9. På kvelden. Så der sto jeg da, foran en låst skole, kvart på 9 på kvelden. Jeg hadde ikke bare sovnet av. Jeg hadde sovet vekk hele dagen. Mamma storflirte da jeg kom tilbake. Har også klart å dra på skolen på en Lørdag. Anonymkode: 39110...b18 4
CabinCruiser Skrevet 17. november 2019 #12 Skrevet 17. november 2019 32 minutter siden, Mr&Ro skrev: Var leder for en som støtt og stadig forsov seg, så jeg måtte kalle han inn til et møte for å gi han en advarsel. Møtet ble avlyst da han forsov seg til det👍👍 Jeg innkalte til pliktig møte etter at arbeidstakeren hadde unnlatt å komme på jobb 2 dager på rad og uten å si fra. Basert på histoorien med gjentatte forsovinger, så trodde jeg kanskje at det ville sette en støkk i fyren. Han forsov seg til møtet. En annen gang, for ett par mnd siden var jeg på reise og ble oppringt at av det var stengt på jobb. Klokka var sånn 11 på en onsdag. Visste seg at gjengen hadde vært på jam kvelden i forveien og absolutt alle hadde forsovet seg. Da var jeg faktisk sint, sånn type det er best å ligge jævlig lavt atm til jeg har roet meg. Hvis man drar ut på fest når man har tidligvakt så er man egentlig bare uansvarlig. Jeg forsov meg en gang litt for mye da jeg jobbet på ett turiststed for mange år siden. Det var midt på sommeren og jeg våkna ca 15 minutter før busslasten med turister kom. Jeg bodde 2 mil unna. Aldri vært så kjapp ut døra før, skeiv i øyene og råkjøring som nok hadde gjort hadde jeg blitt tatt at jeg ikke hadde førerkort lengre. Var på plass når jeg så turistene komme opp stien, bussjåførene hadde alt kommet og heldigvis skjønte de ståa så de klarte å få til en åpen butikk med kaffeservering på ca 1 minutt mens jeg kasta på meg uniformen. 1
malibu Skrevet 17. november 2019 #13 Skrevet 17. november 2019 Jeg jobbet som nattevakt på bensinstasjon for noen år siden. Før ukens første nattevakt måtte jeg bare sove litt før jeg skulle reise, sånn at jeg skulle klare å holde meg våken hele natten. La meg til å sove i 18-tiden, men var nok trøttere enn jeg trodde, for våknet klokken 2 på natten, skimtet mellom to trøtte øyne at jeg hadde 73 ubesvarte anrop fra sjefen og kastet meg ut i bilen i en helvetes fart. Jeg skulle vært på jobb kl 23, og hadde 1 times kjørevei. Så hadde god tid til å ringe sjefen, som hadde måtte reist på jobb midt på natten, med en laaang unnskyldning. Jeg trippet inn på jobb så uskyldig som jeg klarte, hvorpå jeg møtte sjefen i døra og bare «eh he.. heiiiiiii». 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #14 Skrevet 17. november 2019 Jeg jobbet for lenge siden på en Narvesen som lå ved en stor togstasjon. Det betydde at vi åpnet tidlig, og vi måtte være på jobb 05:15 for å få alt klart til åpning kl. 06:00. Jeg jobbet der gjennom hele studietiden og et lavt år etter det, og hadde aldri forsovet meg. Så kom den siste dagen min, og jeg fleipet med sjefen min ettermiddagen før om at det hadde vært typisk om jeg hadde forsovet meg siste dagen. Og hva skjedde, vinket kl 05:30, og hadde 20 min vei til jobben. Ringer sjefen, og han er så sikker på at jeg tuller at jeg brukte ca 10 min på å forklare at jeg snakket helt sant 😂 Det ble mye mobbing den dagen, men både leder og kollegaer tok det heldigvis bra og holdt på å le seg ihjel 😂 Anonymkode: 82bb3...fc0 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #15 Skrevet 17. november 2019 Jeg gikk på 3 VGs da vi fikk 10% fraværsgrense. Jeg kom aldri tidsnok! Kom opptil en halvtime for sent, men som oftest 5-15. Gadd rett og slett ikke å stå opp. Det er et under at jeg fikk karakterer, tror ikke lærerene gadd å skrive opp fravær heller. På ungdomsskolen begynte vi ca.9. 2-3 ganger opplevde jeg å forsove meg fram til klokka 11-12. Da gadd jeg ikke å komme, så tok meg en fridag Anonymkode: 0d368...420
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #16 Skrevet 17. november 2019 En gang jeg var student i praksis forsov jeg meg. Vi startet kl 06:30, og jeg våknet kl 08:00. Løp fort som faen og var på "jobb" kl. 08:30, da fellesmøtet var startet. Jeg gikk inn i resepsjonen og ba om å bli sluppet inn siden jeg i farten hadde glemt kortet mitt. Resesjonisten er en ekstremt hyggelig og dyktig kar som ba meg om å sette meg i 2 min siden jeg allede var 2 timer for sen. Husker enda det han sa til meg: "Du er ikke den første som har forsovet seg, og du blir ikke den siste. Du har en lang karriere forran deg, så om dette er det værste som noen gang skjer kommer du svært godt utav det". Tenker på det den dag i dag. Jeg har aldri forsovet meg verken før eller siden, men den "trøsten" jeg fikk da har vært med på å forme meg positivt. Vi ler av det den dag i dag, og det hadde selvsagt vært annerledes om jeg hadde forsovet meg ofte Anonymkode: 9c7a6...37c 4
Gjest Halloiuken Skrevet 17. november 2019 #17 Skrevet 17. november 2019 Jeg hadde operasjons time på et sykehus i Oslo. Jeg bodde i Skien .Hadde oppmøte 0730 og skulle opereres kl 0830. Jeg var så redd for p ikke våkne at jeg lå våken helt til siste gang jeg kikket På klokka 0330. plutselig våkner jeg av at tlf ringer, det var mamma som ringte for å høre om det hadde gått bra? Bra sier jeg, kaster et blikk på klokka 1230. Jepp. Det var den timen. Venter enda på ny time.
Mr&Ro Skrevet 17. november 2019 #18 Skrevet 17. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør man i slike saker? Altså får de noen konsekvenser? Har nemlig en på jobb som ofte forsover seg og det går ut over oss andre (mer arbeid på oss). Men det skjer jo ingenting med vedkommende foruten disse samtalene av og til med leder.. Dette er kommunalt, kanskje vært annerledes i det private? Anonymkode: 17542...f4b Du dokumenterer og får vedkommende til å skrive under på hendelsen i det innkalte møtet. Etter 5 skriftlige advarsler innen 6 mnd gir du varsel om oppsigelse av stillingen med oppsigelsestid. Det er i denne tiden arbeidstaker skal komme med tilsvar. Dette er i kommunal virksomhet, og syvsoveren gikk med på å si opp. Har en litt søt historie til. En nyansatt var satt opp på jobb lørdag ettermiddag og forsov seg til søndag ettermiddag😊 I dag er han en voksen og ærekjær ansatt som aldri kommer for sent.
LittDiva Skrevet 17. november 2019 #19 Skrevet 17. november 2019 Klarte å forsove meg til en nattevakt for 20 år siden. Tlf ringte og ringte, til slutt svarte jeg og skrek at vet dere ikke at jeg er på nattevaktsperiode? Joda- kl er 22:45, har du lyst til og komme på jobb🤭. Var midtvinters og jeg sov som en Stein hele dagen. 5
gobbledigook Skrevet 17. november 2019 #20 Skrevet 17. november 2019 Forsovet meg til jobb én gang, etter jeg hadde vært på nach og vært med en fyr hjem. Ble ringt opp av en kollega som så jeg ikke hadde stemplet inn, jeg tok ikke telefonen først fordi "hvem faen som ringer meg på en søndags morgen", men så gikk det opp for meg hva klokken faktisk var og at jeg skulle åpne om et kvarter... Kledde på meg, løp ut av huset samtidig som jeg ringte taxi. Han var en champ, kjørte som en gud Hadde to gjester som stod utenfor og ventet på at kåken skulle åpne, men jeg var der akkurat tidsnok. Stod der med gammel sminke og pulehår i sikkert en time mens jeg serverte gjester og åpnet samtidig... Flaut, men sånt skjer når man er idiot 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå