Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
i over en uke har jeg hatt ømme hadre bryster. Og kløe på nippler. 
tisser oofte også. Noe murringer nedi magen.  I dag klør det ekstremt masse. Skal ha mensen den 20/21 denne mnd. Håååper litt på en spire. Prøvd å bli gravid i 4 år uten hell :( men har en sønn som jeg fikk i 2014. Ikke brukt prevensjon siden han ble født da vi ønsker en til :)❤️ 

noen som har opplevd lignende? 
tenker å kjøpe test i morgen, men tanken på enda en skuffelse er trist å tenke på. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Du er gravid. Gratulerer!!!

hurra! 

Anonymkode: 92d16...c2d

Skrevet

Krysser fingrene for to streker i morgen. 🤞

Skrevet

Du kan være gravid, men du trenger ikke å være. Ta en test.

om du ikke er gravid burde du oppsøke hjelp siden du har prøvd så lenge.

lykke til

Anonymkode: e9200...ca4

Skrevet

Tenker å kontakte fastlege om test ikke er posetiv. Håper på gode råd å hjelp der. Ser flere som har fått gått på en kur. Husker ikke hva de tabelettene heter. 

er bare så kjipt å føle at man bare misslykkes. 

Skrevet
26 minutter siden, Beella skrev:

Tenker å kontakte fastlege om test ikke er posetiv. Håper på gode råd å hjelp der. Ser flere som har fått gått på en kur. Husker ikke hva de tabelettene heter. 

er bare så kjipt å føle at man bare misslykkes. 

Er sikkert letrozol du tenker på med «kur». Men det kommer helt an på hva som er årsaken til at du eventuelt ikke blir gravid. Letrozol gis som oftest til de som ikke har eggløsning. Fastlegen kan ikke gi deg disse medikamentene, men kan henvise deg videre til gynekolog. En gynekolog vil spørre deg om du har stabile sykluser, vekt, mosjon osv. Og ta innvendig ultralyd. Mannen bør også levere sædprøve, da det er lite vits i å stappe deg full av hormoner om det er han som er problemet.

Krysser fingrene for deg og håper du er gravid nå, så du slepper alt dette👆🏻

Anonymkode: e9200...ca4

Skrevet

Takk for svar :) 

ja var disse jeg tenkte på, usikker på om jeg har eggløsning? Flere perioder prøvd eggløsningstester men ikke noen av de har vist seg å være to streker på. kan man finne det it selv uten lege? 
Tør ikke håpe på noe før jeg ser svaret i morgen. 

Blir nok en telefon til lege om mens dukker opp og test i morgen er negativ. 

Skrevet

Du kan jo ta en test for å se kanskje? Burde jo være snart 4 uker i så fall 😊 Det er veldig individuelt hvordan man opplever de første symptomene - for min del har jeg blitt fullstendig utslått av trøtthet fra en dagen til en annen og har ikke vært i tvil (venter nr 3 any day). Så kan jo hende at det stemmer om ømme pupper er typiske symptomer for deg?

Hvis ikke du får positiv test og har prøvd i 4 år ville jeg absolutt kontaktet lege for utredning ja!

Anonymkode: f3d7d...072

Skrevet

Ja kjøper en test i morgen tidlig når jeg kjører mini i bhg. Så skal prøve å holde meg med å gå på do til jeg kommer hjem :) 

takk for svar

Skrevet
2 timer siden, ana0603 skrev:

Sannsynligvis så er du det ❤️

Sannsynligvis så er hun jo ikke det.

Anonymkode: ce65f...4e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...