Gå til innhold

Hannkatt på 5 måneder som tisser inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hannkatt på 5 måneder som tisser overalt inne. Vi fikk han når han var 3 måneder og da var han stueren, dvs han hadde lært seg å gå på do i kassen. Den siste måneden har han begynt å skvette litt både på teppet, blomsterpotter og i sko. Kjæresten min mener at dette er helt normalt, men det er jeg ikke enig i. Jeg tenker at det kan ha en sammenheng med at han begynner å bli kjønnsmoden? Han skal forresten kastreres på fredag. 

Anonymkode: fbf9f...e10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er kjønnsmoden og markerer 

Anonymkode: 0a6ab...000

Skrevet

Kjønnsmodning. Vil nok gå over når han er kastrert og han ikke lenger er hormonell 

Anonymkode: 4d165...a10

Skrevet

Hvis det ikke gir seg etter at han har blitt kastrert, så få sjekket om han har urinveisinfeksjon. Den ene kattungen min tisset alle andre steder enn i kassa og han hadde urinveisinfeksjon. Etter en antibiotikakur begynte han å tisse i kassa igjen.

Anonymkode: 46358...8a2

Skrevet

Når katten tisser utenfor kassen så er det lurt å ta den med til veterinær så kjapt som mulig, så man kan utelukke sykdom. Det er trolig markering din katt driver med, og siden han straks skal kastreres så vil det forhåpentligvis ordne seg ganske kjapt, men jeg ville sjekket for UVI og krystaller i urinen etc først. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...