Gå til innhold

Avlyse middagsselskapet pga sene gjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inviterte på middag i dag klokken 13, har alle rettene og maten i stand og gjestene, 2 vennepar, bekreftet i dag tidlig at de kom. Nå får jeg sms om at de ble litt sent ute og sløva vekk morgenen litt, og de spør om de kan komme til 14.30. Det har jeg ikke lyst til, denne middagen blir ikke bra om den skal holdes varm så lenge eller varmes opp igjen når de kommer. Jeg føler dette er respektløst overfor meg også, hva hadde du gjort? 

Anonymkode: 67116...bc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da avlyser du. Er det andre du kan be til middag?

• Liker 21
Skrevet

Jeg ville avlyst, blir lett irritert på folk som kommer sent. Utrolig frekt! Og så hadde jeg sikkert angret senere.. 

Kan du ikke bare si at det er greit og så si at dessverre er ikke maten like god nå, siden den ikke tåler å bli varmet opp. 

Anonymkode: 46d56...9d9

• Liker 15
Skrevet

Har begge venneparene svart dét? Jeg hadde nok blitt irritert nok til å svare at vi heller får ha det til gode, og så hadde jeg ikke tatt initiativet neste gang.

Anonymkode: 33eb8...a57

• Liker 20
Skrevet

Tror jeg hadde avlyst, med unnskyldning om at dere skulle rekke ett eller anna litt seinere. 

Anonymkode: 309d6...bbd

• Liker 3
Skrevet

Middag kl 13, er ikke det veldig tidlig? Uansett, jeg hadde avlyst.
En ting er å komme for sent til en fest med mange mennesker, men et varmt måltid alle skal spise sammen møter man presist til. 

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh... hvem er det som spiser MIDDAG klokka ett? Det er jo lunsjtid.

Eh, nei. Enkelte steder i Norge spiser de faktisk middag på den tiden av døgnet.

Skrevet

Det er jo vennene mine. Hadde sagt «det går bra, maten blir nok ikke like god, men kom når det passer!!» 

Anonymkode: 2b029...ba3

• Liker 14
Skrevet

Ett tiden spiser man ikke middag. Ikke vanlig her og veit ikke om noen som spiser så tidlig. 

De avlyste ikke, men kommer litt senere. Da gir du beskjed om at maten er ferdig før de kommer og må eventuelt varmes opp.  

Som gjest hadde jeg ikke trudd at maten ville være ferdig 13.00. Å hadde bedt om å kunne komme seinere. Fordi ingen spiser middag så tidlig. 

Anonymkode: 51962...ddc

• Liker 17
Skrevet

Du kan med god samvittighet avlyse. Makan til respektløs og rett ut dum oppførsel. Hvem gjør sånt egentlig?  De takket ja, og du står og steller istand, har alt klart. Og så spør de om å komme halvannen time senere uten så mye som snev av god grunn. Fyfader, noen mennesker....

• Liker 14
Skrevet

De fleste spiser nok ikke middag kl. 13, men hadde jeg blitt invitert så hadde jeg møtt presis. Det er direkte uhøffelig å gjøre som vennene her har gjort. 

• Liker 23
Skrevet

Poenget her er selve avtalen, ikke hva noen skulle anse for å være normalt. Da kan man like gjerne sette seg opp på torget og tilby tjenestene sine gratis i samme slengen. 

Klassisk tilfelle av: jeg er så digg at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, flaks jeg har deg 

Anonymkode: 380fd...bf2

• Liker 9
Skrevet

Nei jeg er ikke pensjonist, jeg skal på jobb senere i dag vi alle var enige om at kl 13.00 var er bra tidspunkt, er jo ikke nøye om der er tidlig for resten av verden så lenge mine gjester var enige? Jeg laget 3 retters middag og er skuffet, ingen andre kan komme på så kort varsel så får bare spise av det selv og varme opp resten til frokost eller lunsj i morgen :(

ts

• Liker 48
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er ikke pensjonist, jeg skal på jobb senere i dag vi alle var enige om at kl 13.00 var er bra tidspunkt, er jo ikke nøye om der er tidlig for resten av verden så lenge mine gjester var enige? Jeg laget 3 retters middag og er skuffet, ingen andre kan komme på så kort varsel så får bare spise av det selv og varme opp resten til frokost eller lunsj i morgen :(

ts

Skjønner godt at du er skuffet. Jeg blir overrasket over de som ikke forstår det her. Er ikke folk vant til å bli bedt på middag tro... hm 

• Liker 28
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ts

Aha, da stiller jo saken seg annerledes. Da er det jo utrolig frekt å spørre om å komme halv tre istedet. Kjipt å få så kort varsel, skjønner godt du er skuffet.

Anonymkode: b9276...0da

• Liker 15
Skrevet

Bare for oppklare. Var det i dag tidlig du sendte ut invitasjoner eller? 

Hvis du har satt klokkeslettet for middagen kl 13 pga du skal på jobb så er det jo en fair sak . Hvis de ikke vet at du skal på jobb så burde du gi beskjed så snart du fikk sms om at de ble sene. 

De får vel ta til takke med oppvarmet mat da. Da vet de det til neste gang

Anonymkode: e977d...705

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Da ville jeg svart «beklager det rekker jeg ikke, jeg skal på jobb..»

Skjønner det var kjipt. Til en annen gang er det nok lurt å presisere årsaken til det tidlige klokkeslettet, eller be gjester en dag man ikke jobber, så man kan ta det senere på dagen ☺️

Anonymkode: 2b029...ba3

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...