AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 I år har jeg bestemt meg for ikke å gi gaver til andre enn de nærmeste. Og da gaver de trenger. Jeg verken ønsker å kjøpe, eller å få ting jeg ikke trenger. En vase fra Nille eller kaffebønner jeg må gi videre. I år skal jeg be til en sammenkomst og be dem ta med en liten rett og det de vil drikke. Slik bruker vi det vi hadde brukt på ting å kjøpe på en sosial sammenkomst. Slik skaper vi gode minner! Hva er ditt beste tips til en miljøvennlig jul? Anonymkode: a9fd4...994
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Til søsken har vi satt et lavt beløpstak på gaver, og vi gir hverandre ting som kan spises eller drikkes. Til tante- og onkelbarn gir vi klær, som vi vet de trenger. De morsomme gavene kommer fra foreldre/besteforeldre. Til hverandre gir vi noe vi "trenger", som reiseveske, kamera, mac, sportsklokke Til foreldre gir vi opplevelsesgaver, som gavekort til "de historiske". Øvrige, det vil si venner, tankter/onkler, kollegaer, er kuttet fra gavelista. Men tar med noe som kan spises/drikkes om vi er på førjuls- eller romjulsbesøk. Anonymkode: a9863...920
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 Vi gir kun ting som kan brukes opp (og som jeg vet mottaker bruker), typ oliveolje, vin osv. Eller opplevelser, gavekort på opplevelser. Kjæresten får gavekort på skilærer feks. Anonymkode: 46674...924
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 Helt enig med deg! Hvert år kjøpes masse greier som en ikke aner om mottakeren liker eller trenger. Hadde det nå blitt gitt videre til noen som trengte det, men de vasene blir som regel stående i et skap av dårlig samvittighet. Har sluttet å bytte pynteting med venninner, og tar heller en opplevelse sammen. Middag eller konsert el.l. Vi har husene fulle av ting, og trenger en pynteting, så er det jo bedre at en selv kjøper noe som en liker! Anonymkode: cfcb3...9e9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 Vi gir ønskeliste vi. Da vet vi at det vi gir er noe mottakeren blir glad for. Anonymkode: 89eab...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå