enavdem Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 (endret) Alternativene er: lysebrun, lys beige eller koksgrå? har et gullfarget speil + hvitt pax garderobeskap ved tv’n dere ikke ser Endret 17. november 2019 av enavdem
Million Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Jeg ville tatt koksgrå, rett og slett fordi på de to andre alternative vil hver minste flekk synes altfor godt. Har hatt beige sofa en gang selv, og den så virkelig ikke ut i måneskinn til slutt. Ante ikke at man faktisk kan søle så mye i en sofa som den viste bevis på. Men det kan altså skje. Skitt, søl, flekker av alle mulige slag.... nei, gå for den mørkeste fargen. 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 Er veggene varmgrå? Eller er de en kald farge? Hvis varm: jeg hadde valgt beige om den var lysere enn veggen. Brun hvis ikke. Hvis kald: koksgrå. Med mindre man har barn, eller vet at man søler mye, ville jeg ikke vært bekymret for flekker. De fleste nye sofaer i dag er laget slik at man kan vaske av flekker enten ved å skure stoffet eller hive trekket i vaskemaskinen. Hvis trekket har grov struktur er det enda enklere. Anonymkode: ea949...543 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 Jeg har hatt beige sofa og det gikk helt fint. Var lett å vaske vekk flekker på den også. Anonymkode: 5949c...c24 1
enavdem Skrevet 17. november 2019 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er veggene varmgrå? Eller er de en kald farge? Hvis varm: jeg hadde valgt beige om den var lysere enn veggen. Brun hvis ikke. Hvis kald: koksgrå. Med mindre man har barn, eller vet at man søler mye, ville jeg ikke vært bekymret for flekker. De fleste nye sofaer i dag er laget slik at man kan vaske av flekker enten ved å skure stoffet eller hive trekket i vaskemaskinen. Hvis trekket har grov struktur er det enda enklere. Anonymkode: ea949...543 Veggene er hvite helt 😊.. er bare litt skygge. Så da tenker du Koksgrå, sant? Jeg er bare redd for at det blir veldig tungt i rommet ... men det er kanskje mer en redsel enn annet.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 2 minutter siden, enavdem skrev: Veggene er hvite helt 😊.. er bare litt skygge. Så da tenker du Koksgrå, sant? Jeg er bare redd for at det blir veldig tungt i rommet ... men det er kanskje mer en redsel enn annet. Jeg ville da valgt en varm farge for å få det litt lunt. Og som funker til gulvet. Har hvite vegger og grå sofa selv, veldig kaldt rom. Anonymkode: 8f3ed...d23
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #7 Skrevet 17. november 2019 Jeg ville slipt og lakkert eller malt gulvet. Anonymkode: 8974f...6dd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville slipt og lakkert eller malt gulvet. Anonymkode: 8974f...6dd TS spør etter sofa 🤷♀️🤦♀️ Anonymkode: 8f3ed...d23 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #9 Skrevet 17. november 2019 Ville valgt lysebrun eller beige. Koksgrå blir ikke fint. Bare praktisk. Anonymkode: 5949c...c24 2
enavdem Skrevet 17. november 2019 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2019 34 minutter siden, Million skrev: Jeg ville tatt koksgrå, rett og slett fordi på de to andre alternative vil hver minste flekk synes altfor godt. Har hatt beige sofa en gang selv, og den så virkelig ikke ut i måneskinn til slutt. Ante ikke at man faktisk kan søle så mye i en sofa som den viste bevis på. Men det kan altså skje. Skitt, søl, flekker av alle mulige slag.... nei, gå for den mørkeste fargen. Ja, tanken har slått meg! Men så er jeg redd for tyngdefølelsen. Mulig det bare er en redsel, og ikke tilfellet.. nå bor jeg også alene så det er begrenset med hvor mange som «hopper» inn i den sofaen.
enavdem Skrevet 17. november 2019 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville valgt lysebrun eller beige. Koksgrå blir ikke fint. Bare praktisk. Anonymkode: 5949c...c24 Tror du denne fargen kunne vært et fungerende alternativ? 1
enavdem Skrevet 17. november 2019 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville valgt lysebrun eller beige. Koksgrå blir ikke fint. Bare praktisk. Anonymkode: 5949c...c24 Hmm... jaaa, du sier noe der. Jeg er jo såpass kresen at jeg vil ha det fint OG praktisk! Og deeet er jo basically helt umulig føles det ut som 🤦♀️...
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #13 Skrevet 17. november 2019 Så kjedelige alternativer, hva med rust, grønn eller sennepsfarget for å live opp litt 👏👏 Anonymkode: db63b...2e9 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #14 Skrevet 17. november 2019 Jeg har aversjon mot alt grått. Det er det tristeste jeg vet. Hvilke sofaer står det mellom (foruten farge)? Er det skinn eller stoff? Personlig ville jeg gått for en cognacfarget skinnsofa og eventuelt malt veggene for å få det litt lunere. Hvitt blir fort kaldt. Du kan fremdeles ha det lyst, bare ikke hvitt-hvit. Anonymkode: bcd6b...2bf 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #15 Skrevet 17. november 2019 53 minutter siden, enavdem skrev: Tror du denne fargen kunne vært et fungerende alternativ? Ja det synes jeg. Anonymkode: 5949c...c24
enavdem Skrevet 17. november 2019 Forfatter #16 Skrevet 17. november 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så kjedelige alternativer, hva med rust, grønn eller sennepsfarget for å live opp litt 👏👏 Anonymkode: db63b...2e9 Har bare ikke funnet noe fint i andre farger enda, og ikke aktivt gått inn for det heller. Inkl jeg er ikke så glad i andre farger mtp sofa, for det blir fort sesongbasert uttrykk, og det vil jeg helst unngå. Det kan jeg gjøre med annet dekor tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #18 Skrevet 17. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aversjon mot alt grått. Det er det tristeste jeg vet. Hvilke sofaer står det mellom (foruten farge)? Er det skinn eller stoff? Personlig ville jeg gått for en cognacfarget skinnsofa og eventuelt malt veggene for å få det litt lunere. Hvitt blir fort kaldt. Du kan fremdeles ha det lyst, bare ikke hvitt-hvit. Anonymkode: bcd6b...2bf Koksgrå er nærmest svart, men mye roligere og lunere enn helsvart. Jeg har aversjon mot hvite stuer. Blir for kaldt, for lite lunt og koselig for min del. Jeg trenger at stua er et rom som gir ro og føles koselig. Hadde hvit stue i nøyaktig to uker før jeg malte på ny. Det var som om de hvite veggene trakk energi ut av meg. Jeg synes det kan være fint hos andre, men trives ikke med å bo i det. Kjedelig og kaldt! Vi har koksgrå sofa. Koksgrått teppe også. Veggene er malt i jotuns Marrakech. Det er ingen trist stue, den er svært lun og innbydende. Det har selvfølgelig med helheten å gjøre. At alt glir sammen i en enhet. Det som bidrar til at stua ikke blir for tung og mørk er at salongbord er av messing med hvit marmortopp, og bokskap og skjenk under tv er også hvitt. Hele stua går i Marrakech, koksgrå og hvitt, med messing som en tråd i dekor. Det å skape en helhet av alt er viktig. Vegger og sofa er bare to elementer, mens det er absolutt alt som skaper helhet, eller ikke. Anonymkode: 1ac2e...0f9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #19 Skrevet 17. november 2019 Ville valgt blå eller grønn sofa Anonymkode: 8f73c...545 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #20 Skrevet 17. november 2019 Har du tidløs på veggen? Ser ut som hos oss med hvit base i taket og bomull på døra. Ville overveie å finne en farge på sofaen som liver opp litt eller alternativt neutral sofa og male veggene kanskje? Grått i grått i grått blir litt kjedelig. Her tenker jeg vi skal ha mørk turkis sofa eller noe sånt 😊 På soverommet kjøpte vi nesten hvit seng og malte hellere veggene mørke - det kan være fint det også! Anonymkode: 3de32...467 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå