IamIam2017 Skrevet 17. november 2019 #1 Del Skrevet 17. november 2019 Hei Jeg lurte på åssen det er med barneforsikring (ufør forsikringen) dersom ungen i senere tid får en diagnose (som ADHD,Aspergers,angst osv)? Vil dette si at dette går utover ufør forsikringen til barnet dersom den trengs i fremtiden? Noen som vet?Står egentlig ikke noe om det i vilkårene som jeg klarte å se 😫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #2 Del Skrevet 17. november 2019 Ikke hvis forsikringen er tegnet før utredning/diagnose Anonymkode: 0baa8...96e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IamIam2017 Skrevet 17. november 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 17. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hvis forsikringen er tegnet før utredning/diagnose Anonymkode: 0baa8...96e Jeg har jo tegnet barneforsikring da barnet ble født Men jeg tenker man er kanskje pliktig til å varsle slike ting og da vil ikke ufør forsikringen dekke diagnosen dersom den er grunnen til at man søker ufør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #4 Del Skrevet 17. november 2019 16 minutter siden, IamIam2017 skrev: Jeg har jo tegnet barneforsikring da barnet ble født Men jeg tenker man er kanskje pliktig til å varsle slike ting og da vil ikke ufør forsikringen dekke diagnosen dersom den er grunnen til at man søker ufør? De diagnosene du nevner her (ADHD, Asberger, angst osv) dekkes ikke uansett av noen barneforsikring. Nå snakker jeg om utbetaling på medisinsk invaliditet. Har selv barn med autisme som har vært forsikret siden fødsel. Selvom diagnosen til barnet fører til at han mest sannsynlig ikke vil klare seg selv som voksen, gis ingen utbetaling. Det vi har fått av forsikringen er en ekstra utbetaling i 5 år på grunn av hjelpestønad. Anonymkode: e7689...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 17. november 2019 #5 Del Skrevet 17. november 2019 Tror du kan ringe forsikringsselskapet å høre? Tegnet nettopp den største forsikringen for mini og den dekker ufør osv om han skulle være uheldig før han fyller 26år. Den har ekstremt god dekningsgrad. Såvidt jeg skjønte har det ikke noe å si hva barnet blir ufør for. Reglene for ufør er uansett lovregulert og strengt😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Del Skrevet 17. november 2019 2 minutter siden, Anjatapinjata skrev: Tror du kan ringe forsikringsselskapet å høre? Tegnet nettopp den største forsikringen for mini og den dekker ufør osv om han skulle være uheldig før han fyller 26år. Den har ekstremt god dekningsgrad. Såvidt jeg skjønte har det ikke noe å si hva barnet blir ufør for. Reglene for ufør er uansett lovregulert og strengt😊 Ta en titt på vilkårene i forsikringen din en gang til, og du vil bli overrasket. Ingen av disse F-diagnosene gir utbetaling. jeg tegnet forsikring for mitt barn i 2011 og det var da den forsikringen som var kåret til best dekning for barn... fortsatt ingen dekning for autisme. forventer man noe utbetaling for slike diagnoser så er forsikringen fra 2010 eller tidligere Anonymkode: e7689...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 17. november 2019 #7 Del Skrevet 17. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta en titt på vilkårene i forsikringen din en gang til, og du vil bli overrasket. Ingen av disse F-diagnosene gir utbetaling. jeg tegnet forsikring for mitt barn i 2011 og det var da den forsikringen som var kåret til best dekning for barn... fortsatt ingen dekning for autisme. forventer man noe utbetaling for slike diagnoser så er forsikringen fra 2010 eller tidligere Anonymkode: e7689...98f Forsikringene våre fra 2000 og 2001 hjalp heller ikke når det kom til f- diagnoser. Disse diagnosene gir økt sjanse for ufør og dekkes derfor ikke uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #8 Del Skrevet 17. november 2019 59 minutter siden, Celtic Heart skrev: Forsikringene våre fra 2000 og 2001 hjalp heller ikke når det kom til f- diagnoser. Disse diagnosene gir økt sjanse for ufør og dekkes derfor ikke uansett. Der jeg har barneforsikringen til mitt barn, hadde dekning for autisme iallfall frem til årsskiftet 2010-2011. tviler iallfall på at det finnes forsikringer som gir uføre dekning på disse diagnosene nå. Samtidig må jeg si at det føles svært diskriminerende at forsikringsselskapene får lov å luke ut enkelte diagnoser. Hadde vært mer riktig om de generelt så på funksjonsnivå og hjelpebehov Anonymkode: e7689...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #9 Del Skrevet 17. november 2019 32 minutter siden, AnonymBruker said: Der jeg har barneforsikringen til mitt barn, hadde dekning for autisme iallfall frem til årsskiftet 2010-2011. tviler iallfall på at det finnes forsikringer som gir uføre dekning på disse diagnosene nå. Samtidig må jeg si at det føles svært diskriminerende at forsikringsselskapene får lov å luke ut enkelte diagnoser. Hadde vært mer riktig om de generelt så på funksjonsnivå og hjelpebehov Anonymkode: e7689...98f Tror enkelte gir forsikringsselskap mer menneskelighet enn hva som er faktum. Forsikringsselskap vil tjene penger, ikke hjelpe folk. Så da er det beinharde risikoanalyser. Diagnose ➡️ mer sannsynlig at det vil bli behov for utbetaling Anonymkode: 0baa8...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #10 Del Skrevet 17. november 2019 Sykdommer som fremkommer etter godkjente helseskjema og karenstid vil ikke påvirke forsikringen som allerede er godkjent. Blant annet If dekker uførhet uansett grunnlag. Også autisme så lenge diagnosen kom etter godkjenning og karenstid. Anonymkode: 6506e...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #11 Del Skrevet 17. november 2019 1 time siden, Celtic Heart skrev: Forsikringene våre fra 2000 og 2001 hjalp heller ikke når det kom til f- diagnoser. Disse diagnosene gir økt sjanse for ufør og dekkes derfor ikke uansett. Jo, If dekker uførhet uansett årsak. Anonymkode: 6506e...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 17. november 2019 #12 Del Skrevet 17. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, If dekker uførhet uansett årsak. Anonymkode: 6506e...79b Har du f-diagnoser så får du ikke tegnet uføreforsikring. Dette med begrunnelse for at disse diagnosene gjør at man har større sjans for å bli uføretrygdet enn andre ifølge forsikringsselskapene. Hjelper ikke at de dekker uansett grunn når du ikke får forsikringen i første omgang dessverre. Og det var nettopp if vi hadde forsikringene våre i og de sa faktisk opp barneforsikringen våre av de overnevnte grunner. Nå har ikke jeg behov for barneforsikringer lenger, men synes det er tragisk som noen over sier at de ekskluderer en hel gruppe mennesker bare pga diagnose. Kjenner «friske» mennesker som er uføretrygdet, mens min sønn med Asperger har hatt 3 dager borte fra jobb på de 7 årene han har vært i jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #13 Del Skrevet 17. november 2019 34 minutter siden, Celtic Heart skrev: Har du f-diagnoser så får du ikke tegnet uføreforsikring. Dette med begrunnelse for at disse diagnosene gjør at man har større sjans for å bli uføretrygdet enn andre ifølge forsikringsselskapene. Hjelper ikke at de dekker uansett grunn når du ikke får forsikringen i første omgang dessverre. Og det var nettopp if vi hadde forsikringene våre i og de sa faktisk opp barneforsikringen våre av de overnevnte grunner. Nå har ikke jeg behov for barneforsikringer lenger, men synes det er tragisk som noen over sier at de ekskluderer en hel gruppe mennesker bare pga diagnose. Kjenner «friske» mennesker som er uføretrygdet, mens min sønn med Asperger har hatt 3 dager borte fra jobb på de 7 årene han har vært i jobb. Var jeg som skrev det med diskriminering på diagnose. Det jeg reagerer på er at en person som er lam fra livet og ned vil få en utbetaling på x% for medisinsk invaliditet. Dette mennesket har selvfølgelig utfordringer i hverdagen, men samfunnet jobber med at alle steder skal være tilrettelagt rullestolbrukere. En rullestolbruker kan fint fungere i vanlig jobb, få seg familie og barn, klare seg selv og få et verdig liv. Mens et menneske med autisme som ikke klarer seg selv, får ikke en dritt. Jeg reagerer på at det er lov å si at de og de diagnosene dekker vi ikke. Det burde blitt tatt vurdering av hvert enkelte tilfelle og beregnet hvor stor grad hver enkelte har medisinsk invaliditet. har selv et barn med autisme og stort hjelpebehov. Han har vært forsikret siden fødsel. Han har dessverre vært uheldig og fått feil diagnose bare... Anonymkode: e7689...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #14 Del Skrevet 17. november 2019 1 time siden, Celtic Heart skrev: Har du f-diagnoser så får du ikke tegnet uføreforsikring. Dette med begrunnelse for at disse diagnosene gjør at man har større sjans for å bli uføretrygdet enn andre ifølge forsikringsselskapene. Hjelper ikke at de dekker uansett grunn når du ikke får forsikringen i første omgang dessverre. Og det var nettopp if vi hadde forsikringene våre i og de sa faktisk opp barneforsikringen våre av de overnevnte grunner. Nå har ikke jeg behov for barneforsikringer lenger, men synes det er tragisk som noen over sier at de ekskluderer en hel gruppe mennesker bare pga diagnose. Kjenner «friske» mennesker som er uføretrygdet, mens min sønn med Asperger har hatt 3 dager borte fra jobb på de 7 årene han har vært i jobb. Jeg vet ikke hva en f-diagnose er men regner med det er medfødt? Jeg svarte ut ifra det ts spør om, at helseskjema allerede er godkjent. Anonymkode: 6506e...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #15 Del Skrevet 17. november 2019 Hvis du har tegnet forsikring på barnet ditt før barnet fikk diagnose så må du IKKE forandre forsikringen til barnet. Hvis barnet av en eller annen grunn blir ufør pga adhd så gjelder denne forsikringen. Og han vil få nytte av uførforsikringen. Mitt barn har adhd. Jeg søkte om å få hjelpestønad av forsikringen og fikk avslag.. uka etter ringte de og spurte om jeg ville oppgradere forsikringen til bedre. Jeg sa ja. Dummeste jeg har gjort.. da ble det endring i forsikringen. Fikk da brev etter endringen at om barnet blir ufør pga adhd dekker ikke forsikringen dette. Skulle aldri ha endret forsikringsavtaler. Anonymkode: dd9cf...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nomaden Skrevet 17. november 2019 #16 Del Skrevet 17. november 2019 6 timer siden, Anjatapinjata skrev: Tror du kan ringe forsikringsselskapet å høre? Tegnet nettopp den største forsikringen for mini og den dekker ufør osv om han skulle være uheldig før han fyller 26år. Den har ekstremt god dekningsgrad. Såvidt jeg skjønte har det ikke noe å si hva barnet blir ufør for. Reglene for ufør er uansett lovregulert og strengt😊 Kan jeg få spørre om hvilken forsikring var det du tegnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 17. november 2019 #17 Del Skrevet 17. november 2019 8 minutter siden, Nomaden skrev: Kan jeg få spørre om hvilken forsikring var det du tegnet? Gjensidige sin, den største forsikringen de har til barn 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #18 Del Skrevet 17. november 2019 Vi har if sin super barneforsikring, der får du utbetalt engangsstønad ved ufør og månedlig utbetaling ved ufør uansett årsak. Anonymkode: 79d46...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nomaden Skrevet 17. november 2019 #19 Del Skrevet 17. november 2019 17 minutter siden, Anjatapinjata skrev: Gjensidige sin, den største forsikringen de har til barn 😊 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IamIam2017 Skrevet 17. november 2019 Forfatter #20 Del Skrevet 17. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har tegnet forsikring på barnet ditt før barnet fikk diagnose så må du IKKE forandre forsikringen til barnet. Hvis barnet av en eller annen grunn blir ufør pga adhd så gjelder denne forsikringen. Og han vil få nytte av uførforsikringen. Mitt barn har adhd. Jeg søkte om å få hjelpestønad av forsikringen og fikk avslag.. uka etter ringte de og spurte om jeg ville oppgradere forsikringen til bedre. Jeg sa ja. Dummeste jeg har gjort.. da ble det endring i forsikringen. Fikk da brev etter endringen at om barnet blir ufør pga adhd dekker ikke forsikringen dette. Skulle aldri ha endret forsikringsavtaler. Anonymkode: dd9cf...9e7 takk for info!!Da vet jeg dette Barnet mitt har ingen diagnoser så dette handler mer om hva vil skje dersom han som ungdom/barn får en slik diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå