Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og oss er midt i dpo-perioda nå:( har ikke drukket omtrent noe i 13måneder og nå er eg ca 7dpo og var på julebord i går og endte opp med å drikke 3 glass vin og ei øl. No e eg redd e har ødelagt hele denne prøvemåneden. Noken som vet om det at e drakk i går potensielt kan ødelegge for ei befruktning no?

Anonymkode: 7b258...2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint.

• Liker 1
Skrevet

Det går nok helt fint. Anbefalingene er å holde seg borte fra alkohol, men mange som er gravide har kanskje drukket før de har funnet ut av det, og som oftest går det bra. Såpass tidlig du er kan det også hende egget ikke har festet seg ennå. Alkohol påvirker alltid kroppen, men det betyr ikke at det forhindrer graviditet heller.

Om du har prøvd i 13 måneder uten resultat kan det derimot hende det er andre medisinske årsaker til at det ikke har klaffet ennå, og da burde du kanskje kontakte lege for å undersøke dette. 

Anonymkode: 1db3a...d5d

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar. Oss er er under oppfølging, så vi får hjelp, men akkurat i går fekk eg bare så lyst å slippe litt løst og bare kose meg. Dessa glassene var fra klokka 18-01, med masse god mat. Følte meg ikke full, men kanskje liiiitt påvirka rundt klokka tolv. Heilt fin i formen i dag. Må innrømme at det var veldig godt og bare senke skuldra litt for ein kveld, men vart selvsagt litt skuffa av meg sjølv i dag. Håper det går bra så takk for tilbakemelding. Hilsen ts

Anonymkode: 7b258...2c2

• Liker 3
Skrevet

Jeg unngår hverken alkohol eller matvarer før jeg får positiv test. Jeg drikker til middagen på lørdagskvelden selv om jeg er 10dpo, det er jo ingenting som tilsier at jeg har blitt gravid før mensen ikke dukker opp og jeg tar en test. Du har kanskje sett hun som plutselig fødte i Australia uten å vite at hun var gravid? hun drakk alkohol bare 2-3 uker før fødselen. Det går bra :)

Anonymkode: 69522...4c6

• Liker 2
Skrevet

Vi var prøvere i to år, de to gangene jeg ble gravid hadde jeg vært på skikkelig fylla rundt eggløsning 😂 Første gang mistet jeg, men nå er jeg høygravid. 

Anonymkode: 7b6ac...b01

Skrevet

Jeg tror rett og slett ikke det er sunt for hodet ditt å avstå fra alkohol gjennom så lang prøveperiode. Nå fikk jeg barn uplanlagt og fant ikke ut før jeg var 5-6 uker på vei, så mitt barn fikk både alkohol, spekemat og dykk på 30 meters dyp. Det gikk fint! 

Anonymkode: 6b38a...fa7

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror rett og slett ikke det er sunt for hodet ditt å avstå fra alkohol gjennom så lang prøveperiode. Nå fikk jeg barn uplanlagt og fant ikke ut før jeg var 5-6 uker på vei, så mitt barn fikk både alkohol, spekemat og dykk på 30 meters dyp. Det gikk fint! 

Anonymkode: 6b38a...fa7

Mens jeg var totalavholds i 3 år, med 4 spontanaborter og tilslutt fødsel i uke 28. Tror aldri jeg kunne tilgitt meg selv om jeg hadde rørt alkohol etter EL de 5 gangene...

Anonymkode: 290e9...ead

Skrevet

Det finnes tusenvis av barn som har blitt laget midt i ei sikkelig fyllekule. Ser ingen problem med det.

• Liker 1
Skrevet

Et Evt embryo får ikke næring fra deg enda så det er ikke farlig. Ro helt ned. Snakk med en lege om hvordan du kan leve best mulig under en lang prøveprosess. 

Anonymkode: 8605d...f37

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...