AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Jeg var gravid med tvillinger og tok keisersnitt for snart tre år siden. La ikke på meg kjempe mye mens jeg var gravid, men magen ble jo diger. Etter keisersnittet så jeg det hadde blitt sydd stramt så det ble en kant. Tenkte det ble bedre etterhvert men det er fortsatt slik. Lite overheng, og tydelig kant. Lurer nå på om jeg må operere for å bli kvitt det, eller om det kan trenes opp. Har lest litt forskjellig om det. Har også delte magemuskler etter graviditeten. Har hørt man kan få dekket operasjon, men at det er ganske strengt. Magen nå ser oppblåst ut hele tiden pga de delte magemusklene og i tillegg er den kanten nederst, så ikke fornøyd. Har noen erfaringer? Holder på å gå ned i vekt, skal ned ca 6 kg til, så tenkte å vente å se om det blir bedre da. Eller er det like greit å få en vurdering hos lege og kirurg med en gang? Er innefor normalområdet på vekt. Erfaring mottas med takk 😀 Anonymkode: fe2d2...280
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Kanten blir du nok ikke kvitt uansett, de fleste jeg kjenner med KS har dette. Har du fett på magen vil vektnedgang fungere. Anonymkode: 9e367...f25
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 Hvis du er plaget med sopp og har et visst antall cm overheng kan du trolig få det dekket. Du må ha fysiske plager av det. Overhenget blir større jo tynnere du er, da fettet er med på at magen fylles og står utover i stedet for å henge ned Anonymkode: d1f5f...d6c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 For å få dekket operasjon må overhenget være minst 7 cm, og det må være 7 cm mellom magemusklene. Slik du beskriver det høres det ikke ut som du er i kategorien som får det dekket av det offentlige. Anonymkode: 6f5d1...1cc
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanten blir du nok ikke kvitt uansett, de fleste jeg kjenner med KS har dette. Har du fett på magen vil vektnedgang fungere. Anonymkode: 9e367...f25 Hos meg gikk kanten bort etter noen måneder. Nå snart 2 år etter er den helt borte. TS:Jeg hadde lite fett på magen før ks og tror det er vanskelig å trene bort sånne heng etterpå. Tenker jeg sikkert hadde flaks med at han som sydde gjorde en god jobb. Ville gått til en plastikkirug og snakket om hva som kan gjøres. Dette må jo være et veldig vanlig problem. Anonymkode: c6b49...67b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For å få dekket operasjon må overhenget være minst 7 cm, og det må være 7 cm mellom magemusklene. Slik du beskriver det høres det ikke ut som du er i kategorien som får det dekket av det offentlige. Anonymkode: 6f5d1...1cc Er det så mye som skal til.. Jeg har vel ca tre cm. Da får jeg regne med å betale selv. Prøver trening først 😊 Ts Anonymkode: fe2d2...280
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #7 Skrevet 17. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For å få dekket operasjon må overhenget være minst 7 cm, og det må være 7 cm mellom magemusklene. Slik du beskriver det høres det ikke ut som du er i kategorien som får det dekket av det offentlige. Anonymkode: 6f5d1...1cc Det er helt sykt at det skal så mye til for å få hjelp. Og man lurer på hvorfor flere ikke får barn 🙄 Anonymkode: b4a78...db1
Ava+, Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 Dette er noe av grunnen til at jeg ikke gidder å få barn. Man ser herpet ut etterpå og det offentlige driter i å hjelpe deg. Man skal tross alt leve og være relativt fornøyd med kroppen sin i X antall år etter en fødsel...
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #9 Skrevet 17. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt sykt at det skal så mye til for å få hjelp. Og man lurer på hvorfor flere ikke får barn 🙄 Anonymkode: b4a78...db1 Det er det samme kravet som stilles til folk som har gått ned masse i vekt. Syns det er greit jeg Får være grenser på hva det offentlige skal spandere på folk. Anonymkode: 50346...d40 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #10 Skrevet 17. november 2019 Jeg har stort overheng etter operasjon i magen. Store problemer med sår og soppdannelse og smerter men fikk beskjed på mitt sykehus at man ikke lenger får dette dekket pga kostnad. De sydde altfor stramt. Som legen sa på plastisk det er ikke vårt problem og trodde du at sykehuset skulle betale for dette. Så jeg lider i stillhet. Anonymkode: 1dd82...a05
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #11 Skrevet 17. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har stort overheng etter operasjon i magen. Store problemer med sår og soppdannelse og smerter men fikk beskjed på mitt sykehus at man ikke lenger får dette dekket pga kostnad. De sydde altfor stramt. Som legen sa på plastisk det er ikke vårt problem og trodde du at sykehuset skulle betale for dette. Så jeg lider i stillhet. Anonymkode: 1dd82...a05 Når du har sopp og smerter? Jeg ville gått til fastlegen og fått en second opinion! Det er 7 år siden jeg fikk. Men jeg hadde over 7 cm, og fysiske plager (sopp, ikke smerter). Om jeg hadde hatt psykiske plager pga hvordan magen så ut, så hadde det ikke vært gyldig grunn. Anonymkode: d1f5f...d6c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #12 Skrevet 17. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt sykt at det skal så mye til for å få hjelp. Og man lurer på hvorfor flere ikke får barn 🙄 Anonymkode: b4a78...db1 Jeg syns faktisk det er helt greit at det offentlige ikke skal betale for hvem valk og bump man ikke er fornøyd med. Mye viktigere å bruke pengene på behandling som faktisk er nødvendig for å leve/overleve. Livet lager merker, arr og nye former på kroppen, sånn er det bare. Anonymkode: 6f5d1...1cc 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #13 Skrevet 17. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns faktisk det er helt greit at det offentlige ikke skal betale for hvem valk og bump man ikke er fornøyd med. Mye viktigere å bruke pengene på behandling som faktisk er nødvendig for å leve/overleve. Livet lager merker, arr og nye former på kroppen, sånn er det bare. Anonymkode: 6f5d1...1cc Det ikke snakk om å ikke være fornøyd med. Heng blir ofte sårt og vondt i klær, og delte magemuskler har stor innvirkning på hva man kan gjøre og ikke. Vil man at kvinner skal føde flere barn, må de også få hjelp når man får plager i etterkant. Greit at livet lager merker, men når de merkene går hardt utover psyke og velvære, så sier det seg selv at folk vil bli avskrekket når det egentlig er hjelp og fåz men man ikke får det. Anonymkode: b4a78...db1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #14 Skrevet 17. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt sykt at det skal så mye til for å få hjelp. Og man lurer på hvorfor flere ikke får barn 🙄 Anonymkode: b4a78...db1 Det finnes andre tilstander som faktisk må prioriteres av det offentlige helsevesenet! Dersom en skulle la et overheng på magen være grunn til å ikke få barn, så tror jeg det faktisk er like greit at man lar være ☺️ De fleste er ikke sååå opptatt av sånt. Anonymkode: 1ba38...5f4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #15 Skrevet 17. november 2019 Og det har ingenting med å sy for stramt å gjøre. Det syes og stiftes ganske lett det ytterste hudlaget. Innvendig sys både livmor og bukhinne. Dette må gjøres hardt for at det ikke skal revne. Huden over sys meget sjeldent for stramt. Grunnen til at det blir et søkk er fordi underhud gror også ned mot det store såret som blir under selve huden. Det er helt vanlig og umulig å få gjort noe med under et keisersnitt. Sår gror sammen i flere lag, sånn er det bare. Mange får overheng pga fettlag i buk (heller ikke det er kirurgens feil gitt...) og mange får det ikke fordi fettlaget er så lite. Mye har med egen kropp og gener å gjøre. Anonymkode: 1ba38...5f4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå