Gå til innhold

Julebakst- smultringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går dere frem for å få saftige smultringer? 
og kan man bruke frityrkoker?

vet ikke om det siste er et dumt spm men er redd for smultgryta 🙈

Anonymkode: 541bd...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker frityrkoker uten problemer. 

Jeg setter den på 180 grader, "sprøyter "oppi røre (bruker dispenser), og snur dem når de har fått den fargen jeg vil at de skal ha.

Ellers, saftige smultringer... Jeg har aldri opplevd smultringer som er saftige etter å ha ligget en stund.

Jeg fryser dem, varmer dem opp like før de skal spises, og da er de saftige og gode. 

Anonymkode: 629bf...ca3

Skrevet

Det viktigste er at etter steketiden så legger de påpapir sånn at de får rent av seg smult, ellers blir de bare harde fettklumper.

Skrevet

Ikke bruke for mye mel, kjevle deigen passe tykk og riktig temperatur når du steiker de.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker frityrkoker uten problemer. 

Jeg setter den på 180 grader, "sprøyter "oppi røre (bruker dispenser), og snur dem når de har fått den fargen jeg vil at de skal ha.

Ellers, saftige smultringer... Jeg har aldri opplevd smultringer som er saftige etter å ha ligget en stund.

Jeg fryser dem, varmer dem opp like før de skal spises, og da er de saftige og gode. 

Hvilken oppskrift bruker du siden du kan sprøyte de oppi og steker du i flott eller frityr olje?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken oppskrift bruker du siden du kan sprøyte de oppi og steker du i flott eller frityr olje?

Jeg har cøliaki, og baker derfor glutenfritt.

Jeg bruker denne oppskriften, men med litt mindre mel: http://elisabethborgund.blogspot.com/2014/12/smultringer.html

Den kan også brukes med vanlig hvetemel.

Normalt sett bruker jeg frityrolje, men akkurat til julebaksten velger jeg flott smult.  Det er sikkert bare vane, men jeg synes de får en bedre stekeskorpe med smult.

Skrevet

Man får kjøpt sånne sprøyter som fungerer som en deigdispenser istede for å rulle selv

Skrevet
5 timer siden, CabinCruiser skrev:

Man får kjøpt sånne sprøyter som fungerer som en deigdispenser istede for å rulle selv

Tusen takk ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...