AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Hvordan går dere frem for å få saftige smultringer? og kan man bruke frityrkoker? vet ikke om det siste er et dumt spm men er redd for smultgryta 🙈 Anonymkode: 541bd...e81
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Jeg bruker frityrkoker uten problemer. Jeg setter den på 180 grader, "sprøyter "oppi røre (bruker dispenser), og snur dem når de har fått den fargen jeg vil at de skal ha. Ellers, saftige smultringer... Jeg har aldri opplevd smultringer som er saftige etter å ha ligget en stund. Jeg fryser dem, varmer dem opp like før de skal spises, og da er de saftige og gode. Anonymkode: 629bf...ca3
CabinCruiser Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 Det viktigste er at etter steketiden så legger de påpapir sånn at de får rent av seg smult, ellers blir de bare harde fettklumper.
Kvartz Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 Ikke bruke for mye mel, kjevle deigen passe tykk og riktig temperatur når du steiker de.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker frityrkoker uten problemer. Jeg setter den på 180 grader, "sprøyter "oppi røre (bruker dispenser), og snur dem når de har fått den fargen jeg vil at de skal ha. Ellers, saftige smultringer... Jeg har aldri opplevd smultringer som er saftige etter å ha ligget en stund. Jeg fryser dem, varmer dem opp like før de skal spises, og da er de saftige og gode. Anonymkode: 629bf...ca3 Hvilken oppskrift bruker du siden du kan sprøyte de oppi og steker du i flott eller frityr olje? Anonymkode: 541bd...e81
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken oppskrift bruker du siden du kan sprøyte de oppi og steker du i flott eller frityr olje? Anonymkode: 541bd...e81 Jeg har cøliaki, og baker derfor glutenfritt. Jeg bruker denne oppskriften, men med litt mindre mel: http://elisabethborgund.blogspot.com/2014/12/smultringer.html Den kan også brukes med vanlig hvetemel. Normalt sett bruker jeg frityrolje, men akkurat til julebaksten velger jeg flott smult. Det er sikkert bare vane, men jeg synes de får en bedre stekeskorpe med smult. Anonymkode: 629bf...ca3
CabinCruiser Skrevet 17. november 2019 #7 Skrevet 17. november 2019 Man får kjøpt sånne sprøyter som fungerer som en deigdispenser istede for å rulle selv
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 5 timer siden, CabinCruiser skrev: Man får kjøpt sånne sprøyter som fungerer som en deigdispenser istede for å rulle selv Tusen takk ❤️ Anonymkode: 541bd...e81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå