AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #1 Skrevet 17. november 2019 Jeg har ei søster som overhode ikke interesserer seg for tantebarnet sitt. Hun spør aldri hvordan det går, svarer aldri om jeg sender snap av barnet og når barnet er rundt henne er det svært liten interesse (var slik i sv.skapet også). Jeg vet det handler veldig mye om sjalusi og bitterhet over at jeg fikk barn før henne (flere jeg/hun kjenner som har bekreftet dette) men vi har ei felles søster til som også har barn som hun er ekstremt interessert i. Hun passer de ofte og har vært der masse helt fra starten og vil nesten ikke besøke min søster dersom barna ikke er hjemme for hun ønsker å se dem. Det sårer meg så veldig. Hun har vært hjemme hos meg 4 eller 5 ganger tror jeg, og barnet mitt fyller snart 2 år. Jeg vet at dersom jeg tar opp dette med henne kommer hun bare til å avkrefte at hun ikke er interessert for hun skal vel ikke ha på seg er misunnelig kjenner jeg henne rett. Frister å bare ikke ta noe som helst kontakt med henne tilbake men er det teit av meg? Jeg tar som regel veldig mye kontakt og er der ofte på besøk. Men syns aldri det er noe hyggelig å ha med barnet mitt dit. Anonymkode: edca3...435
mammahjarte Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Korleis var relasjonen mellom deg og ho før barn?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 Kan man egentlig kreve at andre viser interesse for barna våre? Viser du interesse for hennes liv? Anonymkode: 4fff7...df2 37
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 Ta det helt med ro. De fleste har nok med seg selv og klarer bare ikke å fokusere på flere barn på samme tid. Kanskje det er nok med ett? For noen blir det rett og slett for mye. Vanskelig å si hva som er årsaken, men tvilsomt at hun ønsker deg noe vondt med mindre dere er blitt oppvokst med dårlige foreldre. Anonymkode: dbefa...f54 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 18 minutter siden, mammahjarte skrev: Korleis var relasjonen mellom deg og ho før barn? Da var relasjonen myye bedre.. Anonymkode: edca3...435
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man egentlig kreve at andre viser interesse for barna våre? Viser du interesse for hennes liv? Anonymkode: 4fff7...df2 Synes du ikke det er spesielt å vise SÅ stor interesse for de andre tantebarna men ikke mitt barn? Har alltid vist interesse for hennes liv, men etter jeg ble gravid har hun vist null for mitt så da har det blitt til at jeg og interesserer meg mye mindre tilbake Anonymkode: edca3...435
Rucula Skrevet 17. november 2019 #7 Skrevet 17. november 2019 Kanskje hun bare ikke er interessert? Kanskje ungen din er oppdragen og slitsom? Men du ser det ikke selv? Hvorfor går man alltid ut fra at eet er misunnelse? 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 Hun har det vondt. La henne være i fred, eller støtt henne. Men forsøk å være litt empatisk da. Anonymkode: b3a75...550 5
Djækklåsst Skrevet 17. november 2019 #9 Skrevet 17. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da var relasjonen myye bedre.. Anonymkode: edca3...435 Hvordan er aldersspennet mellom deg og dine søstre? Har søsteren din uten barn noe forhold, ev. har hatt, hvor barn kunne vært naturlig å få?
Rucula Skrevet 17. november 2019 #10 Skrevet 17. november 2019 Broren min viser null interesse for mitt barn, null. Han gadd ikke engang å møte oppi bursdagen hennes. Jeg skal love deg at han er ikke misunnelig! Han er bare helt sjukt uinteressert! 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #11 Skrevet 17. november 2019 1 minutt siden, Rucula skrev: Kanskje hun bare ikke er interessert? Kanskje ungen din er oppdragen og slitsom? Men du ser det ikke selv? Hvorfor går man alltid ut fra at eet er misunnelse? Rart hun er så interessert i de andre da Barnet mitt er akkurat som alle andre på sin alder. Storsjarmør og aktiv. Fordi flere bekjente av både meg og hun sier at hun er sjalu. Noen år før jeg ble gravid sa hun at hun aldri håpet jeg fikk barn før henne. Anonymkode: edca3...435 1
Rucula Skrevet 17. november 2019 #12 Skrevet 17. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart hun er så interessert i de andre da Barnet mitt er akkurat som alle andre på sin alder. Storsjarmør og aktiv. Fordi flere bekjente av både meg og hun sier at hun er sjalu. Noen år før jeg ble gravid sa hun at hun aldri håpet jeg fikk barn før henne. Anonymkode: edca3...435 Kanskje hun kommer bedre overens med de andre barna da, kanskje hun liker dem bedre. Det er jo ikke uvanlig. For meg virker det som du gjerne vil at hun skal være misunnelig, for det er liksom en hyggelige grunn enn at hun rett og slett ikke liker ungen din. 15
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #13 Skrevet 17. november 2019 4 minutter siden, Djækklåsst skrev: Hvordan er aldersspennet mellom deg og dine søstre? Har søsteren din uten barn noe forhold, ev. har hatt, hvor barn kunne vært naturlig å få? Det er stort aldersspenn. Hun ønsker seg barn men ble forlatt av kjæresten sin for en stund siden Anonymkode: edca3...435
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #14 Skrevet 17. november 2019 Akkurat nå, Rucula skrev: Kanskje hun kommer bedre overens med de andre barna da, kanskje hun liker dem bedre. Det er jo ikke uvanlig. For meg virker det som du gjerne vil at hun skal være misunnelig, for det er liksom en hyggelige grunn enn at hun rett og slett ikke liker ungen din. Hehe ja du kan spøke og lage le du. Så klart ønsker jeg ikke det. Men som sagt er det flere i min familie som sier at hun er sjalu som er grunnen. Pga hun selv er alene og kjæresten har flyttet fra henne, og hun ønsker barn Anonymkode: edca3...435
Rucula Skrevet 17. november 2019 #15 Skrevet 17. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe ja du kan spøke og lage le du. Så klart ønsker jeg ikke det. Men som sagt er det flere i min familie som sier at hun er sjalu som er grunnen. Pga hun selv er alene og kjæresten har flyttet fra henne, og hun ønsker barn Anonymkode: edca3...435 Ja men hvis alle andre sier det, så mååå det jo stemme... 🙄 Hva vil du egentlig oppnå med denne tråden? 11
Djækklåsst Skrevet 17. november 2019 #16 Skrevet 17. november 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er stort aldersspenn. Hun ønsker seg barn men ble forlatt av kjæresten sin for en stund siden Anonymkode: edca3...435 Altså søsteren med barn er en del eldre? Hva med deg og din søster uten barn, hvem er eldst? Det som kan være her er at det har vært «naturlig» at den søsteren med barn var klart først ute, men så har hun andre kanskje tenkt at hun skulle blitt etablert med barn først av dere to, så gikk forholdet skeisen (kan jo ha vært problemer med å bli gravid for alt jeg vet) og så kommer du og «sniker i køen», og hun blir påminnet sin egen situasjon enda sterkere og for å slippe å forholde seg til det i så stor grad holder hun avstand. Har sett lignende flere ganger. Endret 17. november 2019 av Djækklåsst 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #17 Skrevet 17. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er stort aldersspenn. Hun ønsker seg barn men ble forlatt av kjæresten sin for en stund siden Anonymkode: edca3...435 Du forstår det selv, ser jeg. Det er jo tydelig at hun mistet, mens du fikk (en familie.) hva med å prate med henne på en skikkelig og sympatisk måte? Du fremstår som om du godter deg her, i alle fall. Anonymkode: cc856...a62 14
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #18 Skrevet 17. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe ja du kan spøke og lage le du. Så klart ønsker jeg ikke det. Men som sagt er det flere i min familie som sier at hun er sjalu som er grunnen. Pga hun selv er alene og kjæresten har flyttet fra henne, og hun ønsker barn Anonymkode: edca3...435 Jammen kjære deg, hva lurer du på da? Høres ut som om hun har det veldig vondt. Det kan rive opp sårene veldig å være sammen med dere. Veldig smålig og dumt av deg å bli "fornærmet" over det. Du vet jo hva som er grunnen. Anonymkode: e17af...29c 12
Djækklåsst Skrevet 17. november 2019 #19 Skrevet 17. november 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe ja du kan spøke og lage le du. Så klart ønsker jeg ikke det. Men som sagt er det flere i min familie som sier at hun er sjalu som er grunnen. Pga hun selv er alene og kjæresten har flyttet fra henne, og hun ønsker barn Anonymkode: edca3...435 Det handler nok ikke så mye om deg men at hun er lei seg på egne vegne. Endret 17. november 2019 av Djækklåsst 8
Bokdamen Skrevet 17. november 2019 #20 Skrevet 17. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe ja du kan spøke og lage le du. Så klart ønsker jeg ikke det. Men som sagt er det flere i min familie som sier at hun er sjalu som er grunnen. Pga hun selv er alene og kjæresten har flyttet fra henne, og hun ønsker barn Anonymkode: edca3...435 Men så er det grunnen da, og da må du godta det. Første søster fikk barn, dere var barnløse, men hun var samboer og tenkte at dere alle skulle få barn på noenlunde samme tid. Så ble hun singel, men du fikk barn og det er ikke så lett. Er det noe du på noen som helst måte viser at du forstår, eller er du mest opptatt av om hun liker barnet ditt eller ikke? Tar du initiativ til at dere gjør ting sammen uten barn og på hennes premisser? 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå