Gå til innhold

Familiemedlem som eksploderer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om noen har erfaring med familiemedlem med sinneproblemer? Synes det er ganske spesielt og være 50 år, og likevel ha en sånn oppførsel. Personen eksploderer gjerne helt av de minste ting og det er vanskelig å forutsi.

Slik har det vært så lenge jeg kan huske, siden jeg var barn. Nå er jeg voksen og begynner å bli drit lei av dette. Det kan jo faen meg ikke være normalt å oppføre seg slik??z

Anonymkode: 299de...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personen har ikke alzheimer eller demens? 

Skrevet

Tvangstanker eller noe sånt? Angst? Det er ikke lett å bare forandre seg når det er en årsak til dette, spesielt om man er 50 år kan jeg tenke meg 

Anonymkode: a96be...93b

Skrevet
2 minutter siden, Matas skrev:

Personen har ikke alzheimer eller demens? 

Nei. Dette har vært så lenge jeg kan huske.

Har til og med blitt dyttet da jeg var yngre

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tvangstanker eller noe sånt? Angst? Det er ikke lett å bare forandre seg når det er en årsak til dette, spesielt om man er 50 år kan jeg tenke meg 

Vet ikke, ,men personen søker ikke hjelp så..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Dette har vært så lenge jeg kan huske.

Har til og med blitt dyttet da jeg var yngre

Hvor gammel er du i forhold til vedkommende? Alzheimer og demens kan man få i tidlig alder også. 

Skrevet
Akkurat nå, Matas skrev:

Hvor gammel er du i forhold til vedkommende? Alzheimer og demens kan man få i tidlig alder også. 

midten av tjueårene

Skrevet

Tror det er lite du kan gjør for å være ærlig. Tror ikke det hjelper å være sur tilbake. Da må du i såfall sette deg ned å ha en intervention men ja, ikke så lett å gjøre noe med. 

Skrevet

Tror det er lite du kan gjør for å være ærlig. Tror ikke det hjelper å være sur tilbake. Da må du i såfall sette deg ned å ha en intervention men ja, ikke så lett å gjøre noe med. 

Nei det har jeg prøvd og det ble ikke pent for å si det sånn... vi snakker ting som blir ødelagt

Skrevet

jeg er så dritlei. vurderer å kutte familie ut av livet

Skrevet

Jeg føler meg også superfrustrert av familie i blant men det er best å prøve å holde det peaceful i min erfaring. Foreldrene mine har hjulpet meg mye på noen områder, og på andre områder har de såra meg veldig mye, men jeg må bare akseptere at noen ting forstår de ikke, og de vil ikke forstå heller. Men vi er famile så jeg kommer ikke til å kutte kontakten igjen, jeg gjorde det i en periode, og kom krypende tilbake da jeg faktisk trengte dem, så ja. De var jo der de, og det setter jeg pris på. 

Skrevet

Jeg føler meg også superfrustrert av familie i blant men det er best å prøve å holde det peaceful i min erfaring. Foreldrene mine har hjulpet meg mye på noen områder, og på andre områder har de såra meg veldig mye, men jeg må bare akseptere at noen ting forstår de ikke, og de vil ikke forstå heller. Men vi er famile så jeg kommer ikke til å kutte kontakten igjen, jeg gjorde det i en periode, og kom krypende tilbake da jeg faktisk trengte dem, så ja. De var jo der de, og det setter jeg pris på. 

Ja, men jeg synes ikke dette taler om en sunn psykisk helse... Når man ikke klarer å styre sinnet sitt...

Kan du utdype hva de ikke forstår? føler ikke at det er noe poeng i å ha en giftig relasjon...

Skrevet

og ihvertfall ikke folk som ikkke oppsøker hjelp

Skrevet

Det der er nok vedkommendes måte å kontrollere omgivelsene sine på.

Skrevet

Er det ingen andre i familien som reagerer på dette? Hva sier de, eller lister alle seg stille rundt denne personen?

Anonymkode: 4cc0d...ebe

Skrevet

Jeg er en sånn som eksploderer innimellom. Det skjer ofte når jeg er mer enn stresset, i pressede situasjoner og når familiemedlem gjør eller sier vanvittig urimelige, dumme, såre ting.

Det svartner og jeg husker nesten ikke hva jeg sier i etterkant. Ingen fysiske reaksjoner. Og jeg blir ganske fort normal igjen😅

Fungerer fint i arbeid og samfunnet for øvrig.

Anonymkode: 5559a...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...