magolia Skrevet 27. mai 2005 #1 Skrevet 27. mai 2005 Vasket et par joggesko i går i vaskemaskinen, men de luktet like ille da de var ferdig vasket Noen som har tips til hva jeg skal gjøre for å få bort den sure lukten?
Ugla Skrevet 27. mai 2005 #2 Skrevet 27. mai 2005 Og jeg som hadde tenkt å anbefale vask i vaskemaskin da jeg leste teksten på tråden.... :oops: Det har jeg brukt å gjøre, og resultatet har blitt bra...
magolia Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2005 .......har gjort det før med bra resultat, men denne gangen luktet de EKSTREMT ille....!
Fakse Skrevet 27. mai 2005 #4 Skrevet 27. mai 2005 Vask de en gang til, sammen med litt eddik denne gangen. La dem lufttørke ute. Alternativt kan du slenge dem i fryseren et par dager, også vaske dem på nytt etter det.
Gjest z Skrevet 27. mai 2005 #5 Skrevet 27. mai 2005 Anbefaler å sette dem ut/henge dem i vinduet til lukta er borte.
Gjest gjest1 Skrevet 27. mai 2005 #6 Skrevet 27. mai 2005 Jeg anbefaler også å legge dem i frysen for et par dager. Det fjerner lukten - hvertfall midlertidig. Den kommer snikende tilbake etter en stund, men da er det jo bare å la dem få et par dager til i frysen. Ellers et lite tips som jeg fikk av mine gamle gymlærere på videregående. I steden for å vaske dem i vaskemaskinen så prøv å vask dem i oppvaskmaskinen. Høres litt rart ut, men det er mye mer skånsomt for skoene. Div. luftputer o.l. som gjerne er i sålen på skoene har ikke så godt av å bli kastet rundt i en vaskemaskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå