Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som blir litt trist av å tenke på filmen Fucking Åmål, og at den hadde sett helt annerledes ut hvis den ble laget i 2019 og ikke i 1999? Fulle, sårbare ungdommer på landsbygda i Sverige. Famlende forelskelse, klining, uskyldig lesbisk kjærlighet. Moped og sommernatt. Når jeg leser om dagens Sverige er det bare overfallsvoldtekt, bilbrenning, skyting på åpen gate og bombeeksplosjoner. Hvordan ser virkeligheten ut for disse ungdommene i dag? Det er som et tapt minne, en tid som aldri vil komme tilbake. Bare et hjertesukk fra meg.

Anonymkode: 950d7...2cc

• Liker 1
Skrevet

Husk at Åmål er et bittelite sted i Sverige, og dette som skjer, er vel i de større byene? Mye mulig at Åmål er det samme som det "alltid har vert" selv om dette selvfølgelig er fiksjon. 

Anonymkode: a10de...e80

• Liker 4
Skrevet

Ikke mye bombeeksplosjoner I fucking jævla kuk-Åmål I 2019 heller. 

Anonymkode: 945e3...983

• Liker 8
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke mye bombeeksplosjoner I fucking jævla kuk-Åmål I 2019 heller. 

Anonymkode: 945e3...983

Da er jo alt fint.

Skrevet

Det du beskriver er jo ikke hverdagen på hvert gatehjørne da. 

Anonymkode: 70dec...4a8

Skrevet

Nordiske land i et nøtteskall: Tror de er perfekte og ingen feil.

Hele verden skal se til oss som et eksempel på et vellyket demokrati... lol.

Anonymkode: 8bda1...7bc

Skrevet

I dag hadde ingen drukket alkohol, og de hadde vært på tinder istedetfor å kline på fest.

Anonymkode: 6936d...942

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nordiske land i et nøtteskall: Tror de er perfekte og ingen feil.

Hele verden skal se til oss som et eksempel på et vellyket demokrati... lol.

Anonymkode: 8bda1...7bc

Ja, du kan le. Jeg velger å være trist. Det var for fint til at vi fortjente å beholde det. This is why we can't have nice things.

Gjest TheCatLady
Skrevet

De tingene du beskriver skjer for det meste i byene. Litt overdrevet å tro at det skjer overalt i hele Sverige 24/7. 

Jeg tror filmen fortsatt er relevant på en måte siden små steder fortsatt er kjipe og noe mange ønsker seg bort fra. Fucking jævla kuk-Åmål eksisterer fortsatt og mange serier og filmer beskriver jo slike steder som noe unge mennesker vil bort fra.

Nå ville selvsagt en slik film sett litt annerledes ut, men det å komme ut av skapet kan fortsatt være skummelt selv om det er mer normalt nå. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan le. Jeg velger å være trist. Det var for fint til at vi fortjente å beholde det. This is why we can't have nice things.

😂😂 ble det litt mye fylla på deg i går a?

de små stedene er som de alltid har vært. Byene er som de alltid har vært. 

de største byene i 1999 hadde sitt å stri med, bl.a. en partykultur der E florerte og gjengkulturen var brutal.

Anonymkode: 193fd...0e3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...